וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאומות שראשיהן הופרדו בניתוח מורכב השתחררו מבית החולים

עודכן לאחרונה: 21.10.2021 / 14:51

הניתוח, שהתקיים לראשונה בישראל לפני כחודש בבית החולים סורוקה, ובוצע לאחר חודשים של הכנה ובליווי מומחים בינלאומיים. ההכנות לניתוח כללו סימולציות רבות ושימוש במערכות מציאות מדומה. כעת התאומות יהיו במעקב רפואי של צוותים רפואיים מתחומים שונים

בווידאו: התאומות הסיאמיות שעברו ניתוח נדיר להפרדתן השתחררו מבית החולים סורוקה/דוברות בית חולים סורוקה

התאומות בנות השנה שנולדו מחוברות בראשן ועברו ניתוח להפרדתן בחודש שעבר, השתחררו היום (חמישי) מבית החולים סורוקה. מצבן של התאומות מוגדר טוב, וכעת בבית החולים ימשיכו ללוותן על ידי מומחים מתחומים רפואיים שונים.

הניתוח בוצע לאחר חודשים רבים של הכנות, ואף כלל סימולציות באמצעות טכנולוגיות של מציאות מדומה. התאומות לוו על ידי צוותים רפואיים של בית החולים במשך כשנה עד לביצוע הניתוח שנעשה בשילוב עם מומחים בינלאומיים, והן יעברו מעקב רפואי שכולל מעטפת מקצועית וליווי של צוותים מתחומים שונים גם לאחר שיחרורן. היום, ההורים הנרגשים נפרדו מהצוות והודו להם על מסירותם.

"הגעתנו ליום זה מוכיחה שוב כי לצוותים בסורוקה יש את המקצועיות, הנחישות והנשמה תוך שילוב של טכנולוגיות חדשניות הנדרשות לביצוע פרוצדורה נדירה ומורכבת כל כך", אמר ד"ר שלומי קודש, מנהל המרכז הרפואי סורוקה. "אני גאה בשיתוף הפעולה של כל החטיבות הרפואיות, הסקטורים והעובדים שלקחו חלק בתהליך כה מורכב. שיתוף פעולה והובלה נכונה מביאים בהכרח להשגת המטרה".

התאומות הסיאמיות המחוברות בראשן שעברו ניתוח נדיר להפרדתן השתחררו מבית החולים סורוקה, 21 באוקטובר 2021. דוברות סורוקה, אתר רשמי
התאומות לאחר שחרורן, היום/אתר רשמי, דוברות סורוקה

התאומות, בנות השנה, נולדו בבית החולים סורוקה בחודש אוגוסט בשנה שעברה, כשהן מחוברות בראשן בחלק העורפי שלו. 10 אנשי צוות ליוו את המשפחה מרגע הלידה ועד ליום הניתוח וגם במהלך האשפוז שלאחריו. לקראת לידתן המורכבת נעשתה הכנה שכללה צוותים רבים מהחטיבות הרפואיות השונות בסורוקה: מרכז סבן למיילדות, מרכז סבן לרפואת ילדים ובהם צוותים נאונטולוגים, אנשי הרדמה ודימות. צוותים מהחטיבה הכירורגית וחדר ניתוח, רוקחות, מעבדות, צוותי השירות לעבודה סוציאלית וצוותי לוגיסטיקה שנערכו במשך חודשים ארוכים במעין "פקודת מבצע" לקראת יום ניתוח ההפרדה שנעשה בכמה שלבים.

לאחר חודשים בהם עברו התאומות בדיקות מקיפות והכנה לקראת הניתוח הנדיר, הן אושפזו כחודש ביחידה לטיפול נמרץ ילדים ובהמשך במחלקה לכירורגית ילדים לצורך מעקב והמשך טיפול שנדרש לאחר הפרוצדורה המורכבת שעברו.

התאומות הסיאמיות המחוברות בראשן שעברו ניתוח נדיר להפרדתן השתחררו מבית החולים סורוקה, 21 באוקטובר 2021. דוברות סורוקה, אתר רשמי
חודשים של הכנה הסתיימו בניתוח מוצלח. אחת התאומות, היום/אתר רשמי, דוברות סורוקה

לניתוח ההפרדה קדם שלב של ניתוח להכנסת בלו מתחת לקרקפת לצורך יצירת עודף עור שישמש לסגירה וכיסוי האזור לאחר ההפרדה. ניתוח זה בוצע לפני כחצי שנה, כשהתאומות עדיין מחוברות. ניתוח ההפרדה עצמו התקיים לפני כחודש וארך למעלה מ-12 שעות, עשרות אנשי צוות מבית החולים השתתפו ולקחו חלק בהכנות הרבות ובביצוע. הצוות בינתחומי השתמש במודלים תלת ממדיים ומודלים של מציאות מדומה שדימו בצורה אמינה ומדויקת ביותר את מכלול המורכבות של החיבור של כלי הדם, קרומי המוח, עצמות הגולגולת והעור של השתיים ואפשרו לבצע עשרות חזרות וסימולציות של הניתוח על שלביו המורכבים.

לאחר שהתבצעה ההפרדה של כלי הדם בהצלחה, התבצעה הפרדה של העצמות ואז התפצל הצוות לשני צוותים שעבדו בחדרי ניתוח נפרדים לביצוע שחזור הגולגולת וסגירת העור של כל אחת מהבנות.

התאומות הסיאמיות המחוברות בראשן שעברו ניתוח נדיר להפרדתן השתחררו מבית החולים סורוקה, 21 באוקטובר 2021. דוברות סורוקה, אתר רשמי
התאומות עם הצוות הרפואי בסורוקה, היום/אתר רשמי, דוברות סורוקה

"לאחר הניתוח אושפזו התאומות כחודש ימים לצורך המשך טיפול ומעקב שבמהלכם הן התאוששו בצורה טובה וללא סיבוכים", סיפר ד"ר מיקי גידון, מנהל נוירוכירורגיה ילדים בסורוקה וממובילי הניתוח. "במהלך אישפוזן עברו התאומות בעיקר טיפולי פיזיותרפיה להדבקת הפער המוטורי שכן עד הניתוח הן לא יכלו להסתובב על הבטן או להתיישב כל עוד היו מחוברות. היום הן כבר מתהפכות והתאומה הדומיננטית יותר אפילו התחילה לשבת. מהלך אשפוזן כלל בעיקר בדיקות מקיפות מולטי דיסיפלינריות על ידי צוותים של המכון להתפתחות הילד וצוותי מחלקת אף-אוזן-גרון ובדיקות שמיעה במכון השמיעה, הערכות אורטופדיות, וכאמור, טיפולים פיזיותרפיים אינטנסיביים במכון להתפתחות הילד. הבנות צפויות להמשיך בתהליך השיקומי האינטנסיבי גם לאחר שחרורן ובנוסף להמשיך במעקב סדיר ותכוף בסורוקה. ייתכן ובהמשך הן יזדקקו לניתוחים נוספים בעיקר ניתוחים אסתטיים של מבנה הגולגולת".

לראשונה בישראל ניתוח ראשון מסוגו  ומהנדירים בעולם של הפרדת תאומות המחוברות בראשן נערך בסורוקה. סורוקה, אתר רשמי
התאומות לפני הניתוח/אתר רשמי, סורוקה

"היום הזה מרגש במיוחד עבורי", הוסיף גידון. "מעבר לציון דרך משמעותי מבחינה מקצועית של תכנון, ביצוע ויישום של מבצע בסדר גודל שלא היה עד כה בישראל ומהספורים בעולם, נקשרתי לתאומות באופן יוצא דופן. ההבנה שהפרוצדורה המורכבת שעברו משפיעה באופן משמעותי על העתיד שלהן מחזקת אותי ואת כל הצוותים שהיו שותפים למהלך הנדיר הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully