וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בישראל: תאומות שנולדו מחוברות בראשן הופרדו בניתוח נדיר

עודכן לאחרונה: 5.9.2021 / 12:54

לאחר חודשים של הכנות, בנות השנה נותחו בבית החולים סורוקה על ידי מומחים רבים. זאת, לאחר שמודלים של מציאות מדומה אפשרו לראות כלי דם משותפים ולבצע סימולציה של כל שלבי הניתוח. "הימים הקרובים יהיו קריטיים בתהליך ההתאוששות וההחלמה"

בווידאו: תאומות שנולדו מחוברות בראשן הופרדו בניתוח נדיר/צילום" ביה"ח סורוקה

לראשונה בישראל, תאומות בנות שנה שנולדו מחוברות בראשן הופרדו ביום חמישי בניתוח מורכב שבוצע בבית החולים סורוקה. זאת, לאחר חודשים רבים של היערכות והכנה לקראת הניתוח.

התאומות נולדו באוגוסט אשתקד כשהן מחוברות בחלק האחורי של ראשן. מיום הלידה לוותה המשפחה על ידי עשרות אנשי צוות. חודשים לפני הניתוח, כבר החלו ההכנות לקראתו ובוצעו בדיקות מקיפות ורצופות, במקביל למעקב אחר התפקוד הלבבי והנשימתי של התינוקות.

לראשונה בישראל ניתוח ראשון מסוגו  ומהנדירים בעולם של הפרדת תאומות המחוברות בראשן נערך בסורוקה. סורוקה, אתר רשמי
נולדו באוגוסט אשתקד/אתר רשמי, סורוקה

לקראת הניתוח, נעשה שימוש במודל תלת ממדי, שדימה בצוקה מדויקת את חיבור כלי הדם, קרומי המוח עצמות הגולגולת והעור של השתיים, ובמודל של מציאות מדומה, שבאמצעותו נעשו עשרות סימולציות וחזרו לקראת הניתוח.

לראשונה בישראל ניתוח ראשון מסוגו  ומהנדירים בעולם של הפרדת תאומות המחוברות בראשן נערך בסורוקה. מערכת וואלה!, אתר רשמי
"כל סיבוך יכול להיות אסון"/אתר רשמי, מערכת וואלה!
לראשונה בישראל ניתוח ראשון מסוגו  ומהנדירים בעולם של הפרדת תאומות המחוברות בראשן נערך בסורוקה. סורוקה, אתר רשמי
"הימים הקרובים יהיו קריטיים"/אתר רשמי, סורוקה

בניתוח עצמו, שארך יותר מ-12 שעות, השתתפו כ-50 אנשי צוות, כולל מומחים בנוירוכירורגיה, בכירורגיה פלסטית, בהרדמת ילדים, בטיפול נמרץ ילדים ובדימות המוח וכן שני מומחים בינלאומיים בעלי ניסיון בתחום.

"מדובר בניתוח נדיר ומורכב, שבוצע עד כה בעולם כ-20 פעמים בלבד ולראשונה בארץ ובמקרה זה גם בתינוקות צעירות מאוד", סיפר ד"ר מיקי גידון, מנהל נוירוכירורגיה ילדים בסורוקה. "הניתוח וההיערכות אליו בוצעו על ידי הצוותים המיומנים והטובים ביותר שיש בבית החולים, והוא מחזק את התחושה שבזכותה הפכנו להיות רופאים. הימים הקרובים יהיו קריטיים בתהליך ההתאוששות וההחלמה של התאומות".

לראשונה בישראל ניתוח ראשון מסוגו  ומהנדירים בעולם של הפרדת תאומות המחוברות בראשן נערך בסורוקה. סורוקה, אתר רשמי
לקראת הניתוח נעשה שימוש במודל תלת ממדי/אתר רשמי, סורוקה

מנהל בית החולים ד"ר שלומי קדוש: "מדובר באירוע חריג במיוחד של זוג תאומות שמחוברות בראשן. וחשוב להבין שאין מישהו שמטפל בכך בצורה מסודרת והצוות שלנו עשה עבודה מעמיקה ובשיתוף פעולה עם רופאים בכירים מהעולם הושגה המטרה. כמובן שקדמה לכך עבודת צוות עיונית של כלל הצוותים שהביאו את היכולות שלהם במגוון תחומים עד שהגענו לשלב הביצוע".

ד"ר מיקי גידון, שהוביל את המהלך, הסביר כי "כל סיבוך יכול להיות אסון. כל ניתוח מוח מורכב. על אחת כמה וכמה כשמדובר בשני מוחות וחיבור של כלי דם. ביום חמישי האחרון הניתוח יצא לפועל. הניתוח היה צריך להיערך כ-12 שעות. ב-10:47 הניתוח החל. הניתוח היה תקין. בעיניי זה ניתוח מופלא ושיא הקריירה שלי. אין שום בית חולים בישראל שהיה יכול להעמיד כזה ניתוח. אני מלא באושר. עוד מעט ראש השנה ומבחינתי מבצע ראשי השנה, תאומות מחוברות, הסתיים בהצלחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully