וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצרו של תושב אבו סנאן שתקף מאבטחים עם גרזן בבית החולים בנהריה

עודכן לאחרונה: 20.10.2021 / 23:43

זכריה חאג' בן ה-33 נעצר בחשד לתקיפה חבלנית, לאחר שלא הורשה להיכנס עם מכוניתו לבית החולים לבקר את אשתו שילדה. ביהמ"ש המחוזי האריך הערב ב-5 ימים את מעצרו, ובכך הפך החלטה של ביהמ"ש השלום - ששחרר את החשוד לביתו. סנגורו: "התנהג מגעיל, אבל לא רק מעצר יחנך אותו"

בווידאו: גבר איים עם גרזן על מאבטחים בבית חולים בנהריה/צילום: מצלמות אבטחה

בית המשפט המחוזי בחיפה האריך היום (רביעי) בחמישה ימים את מעצרו של תושב אבו סנאן, זכריה חאג' בן ה-33, שנעצר אמש בחשד לתקיפה חבלנית פלילית של מאבטחים המוצבים בכניסה לשטח בית החולים בנהריה, בגרזן שהוציא מרכבו. זאת, אחרי שלא אפשרו לחאג' להיכנס עם המכונית כשהגיע לבקר את אשתו שילדה יום קודם לכן.

מוקדם יותר היום, בבית משפט השלום בקריות, נעתר השופט ערן נווה לסניגור עו"ד באסל פלאח, המייצג את חאג', והורה על שחרורו הערב, תוך שציין שהמשטרה התמהמהה לעצור אותו מאז האירוע שהתרחש לפני ארבעה ימים. לדבריו, החשוד "הספיק להגיע מאז לבית החולים ולא קרה שום מקרה אלימות ביחס אליו". בתגובה להחלטה, המשטרה ערערה מיד לבית המשפט המחוזי בחיפה, שם השופט אמיר טובי הפך את ההחלטה.

זירת עימות בן אדם למאבטחים בנהריה. מצלמות אבטחה, מערכת וואלה!
"מעשים כאלה צריך להוקיע אבל זה יגיע בשלב העונש". חאג' עם הגרזן, נהריה/מערכת וואלה!, מצלמות אבטחה

"אני מסכים עם בית המשפט שמעשים כאלה צריך להוקיע אבל זה יגיע בשלב העונש", טען הסניגור בפני השופט טובי, "הוא התנהג לא יפה ואפילו מגעיל, אבל לא צריך להחזיק אותו במעצר שעה שהיחידה החוקרת עצמה לא פנתה אליו במשך ארבעה ימים".

"אשתו לבד בבית עם התינוק ואביו נכה. אני מבין שההתנהגות מגעילה אבל לא חייבים מעצר. הוא באמת ילד טוב, זו לא התנהגות אופיינית", סיפר והוסיף כי "למחרת הוא הגיע לשחרר את אשתו יחד עם בנו, הוא פגש במאבטחים והוא התנצל". לדבריו, "הוא בעלים של חברה ולא מצופה ממנו להתנהג ככה, אבל לא ניתן לומר כי רק מעצר יוכל לחנך אותו".

בית משפט המחוזי, חיפה. Google street view, צילום מסך
"כל מעשה אלימות תחילתו באיבוד שליטה". בית המשפט המחוזי בחיפה/צילום מסך, Google street view

"דין הערר להתקבל", קבע השופט טובי וציין כי אינו רואה עין בעין את הדברים עם השופט נווה: "הנימה הסלחנית הנשקפת מההחלטה, לפיה איבד כביכול שליטה על התנהלותו, וכי אף הוא רוסס בגז פלפל, אינה מקובלת עליי". לדבריו, "כל מעשה אלימות תחילתו באיבוד שליטה".

עוד ציין השופט כי הגבר רוסס בגז פלפל על ידי מאבטחי בית החולים, שחשו כי הם נתונים בסכנה לאחר שהותקפו על ידו. הוא קבע כי קיימת תשתית ראייתית מספקת שיש בה להקים יותר מחשד סביר לביצוע המעשים המיוחסים וכי "אין צורך להכביר מילים לגבי המסוכנות הגלומה במעשיו". הוא הזכיר כי בית המשפט התייחס במספר רב של הזדמנויות לחומרה הנשקפת מאלימות פיזית או מילולית המופנית כלפי עובדי ציבור.

"התרבות מקרי האלימות המופנית כלפי עובדי ציבור בעת האחרונה, ובכללם רופאים, אחיות, אנשי צוות רפואי ומאבטחים, מחייבת התייחסות הולמת". לדברי השופט, "מדובר במי שלא בחל בלעשות שימוש בגרזן אותו הניף בפני המאבטחים באופן מאיים. התנהלות זו מחייבת התייחסות מחמירה גם בשלב המעצר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully