וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטר הכה צעיר ערבי באלה ללא סיבה בשער שכם, מח"ש פתחה בחקירה

עודכן לאחרונה: 13.10.2021 / 21:02

בתיעוד מהפרת סדר במקום, נראה צעיר ערבי משוחח עם שוטר, ואומר לו כי שוטר אחר היכה אותו ברגלו. בתגובה, תהה השוטר בפני הצעיר אם הוא מעוניין במכה גם ברגלו השנייה, והכה אותו ברגלו. "המקרה המתואר ייבדק ויטופל בהתאם", נמסר מהמשטרה

בווידא: תיעוד של שוטר תוקף ערבי באלה בשער שכם ללא סיבה/צילום: איתמר כרמון - חדשות כל העולם

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) פתחה בחקירת אירוע בו נראה שוטר מכה אמש (רביעי) באלה צעיר ערבי ברגלו. "פתאום השוטר מוריד את האלה ומכה אותו בשתי הברכיים", סיפר עד ראייה.

העימותים באזור בשער שכם בין צעירים ערבים לכוחות המשטרה התחדשו באחרונה, והטענות על הפעלת כוח רב מצד המשטרה במהלך פיזור המפגינים מקבלות עוד ועוד חיזוקים בעקבות תיעודים מהשטח. גם הערב התחדשו העימות במקום.

בתיעוד מהפרת סדר שהתפתחה בסמוך לרחבת שער שכם, נראה צעיר ערבי משוחח עם שוטר, ואומר לו כי שוטר אחר הכה אותו ברגלו. בתגובה, תהה השוטר בפני הצעיר אם הוא מעוניין במכה גם ברגלו השנייה, ומיד לאחר מכן הכה אותו ברגלו, ללא סיבה מוצדקת וחוקית.

שוטר הכה צעיר ערבי באלה ללא סיבה בשער שכם, מח"ש פתחה בחקירה
13.10.21. איתמר כרמון - חדשות כל העולם, צילום מסך
נפתחה חקירה במח"ש/צילום מסך, איתמר כרמון - חדשות כל העולם

לדברי עד ראיה שנכח במקום, "התפתחה שם קטטה בין יהודים וערבים, במהלכה הגיע השוטר לאותו צעיר, דיבר איתו ברוגע, ואז פתאום השוטר מוריד את האלה ומכה אותו בשתי הברכיים. זה כאב לו".

העלייה במפלס האלימות בירושלים החלה עם מבצע שומר החומות, כשרחבת שער שכם, שהיוותה בעבר נקודת מפגש עבור תושבי מזרח ירושלים למוקד נפיץ ואלים, בין השאר, רצף של אירועים בהם הותקפו עוברים ושבים יהודים על ידי צעירים ערבים. הגעת יהודים עם דגלי ישראל למקום, שלטענת הצעירים הערבים היווה אקט פרובוקטיבי שנועד להתגרות בהם. וכן חיכוכים ועימותים עם המשטרה.

בעקבות התיעוד, במחלקה לחקירות שוטרים הוחלט לפתוח בחקירה לבירור נסיבות המקרה.

מהמשטרה נמסר כי: "בימים האחרונים וגם אמש, הגיעו מספר פורעי חוק לאזור שער שכם והחלו בהפרות סדר, שכללו ידויי אבנים לעבר כוחות המשטרה וכתוצאה מכך נפגע שוטר. במהלך הפרת הסדר, פעל כוח משטרה לפיזור המתפרעים. השוטרים עצרו לחקירה שני חשודים ועיכבו שניים נוספים בגין מעורבותם באירועי הפרות הסדר הציבורי. במקום ניתנה הוראת פיזור, שלאחריה השוטרים פעלו להדיפתם של אלו שלא נשמעו להוראה זו בהם האדם שמופיע בתיעוד. לא נאפשר כל פגיעה בשוטרים ובאזרחים באמצעות אלימות מכל סוג שהיא ונפעל למעצר ולמיצוי הדין עם פורעי חוק באשר הם. לצד זאת המקרה המתואר ייבדק ויטופל בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully