וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: 13 הרוגים בפיגוע באוטובוס צבאי בדמשק, 12 הרוגים בהפגזות המשטר באידליב

עודכן לאחרונה: 21.10.2021 / 8:54

שני מטענים פגעו באוטובוס בעת שנסע על גשר חאפז אל-אסד, ומטען שלישי נוטרל על ידי הצבא, בפיגוע הקטלני ביותר בבירת סוריה בשנים האחרונות. באידליב, מעוז האופוזיציה האחרון, עובדי סיוע דיווחו על הפגזה קטלנית שבה נהרגו גם ילדים

בוויזאו: האוטובוס בו נהרגו אנשי צבא בפיגוע במרכז דמשק/צילום: רויטרס

לפחות 13 בני אדם נהרגו היום (רביעי) בפיצוץ של אוטובוס של צבא סוריה במרכז סוריה - כך דיווחה הטלוויזיה הרשמית. עוד שלושה בני אדם נוספים נפצעו בפיצוץ של שני מטעני צד. לפי כלי התקשורת הרשמיים של המשטר דיווחו כי האוטבוס, שנשרף כליל, נפגע בעת שנסע בגשר חפז אל-אסד. מטען שלישי נוטרל על ידי הצבא.

שום ארגון לא קיבל אחריות על הפיגוע הקטלני ביותר בדמשק בשנים האחרונות, שהפכה לבטוחה יותר אחרי שהמשטר הדף את המורדים מפרברי הבירה. עם זאת, ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) ממשיך לתקוף את הצבא ובעלי בריתו שהשתלטו מחדש בשנים האחרונות על רוב שטחי סוריה.

זמן קצר לאחר הפיגוע בדמשק, עובדי סיוע במחוז אידליב, שבשליטת המורדים, דיווחו על 12 הרוגים מהפגזות של הצבא. לפי קרן הילדים של האו"ם, ארבעה ילדים ומורה שהיו בדרכם לבית הספר נהרגו בהפגזות. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי זאת הייתה המתקפה הקטלנית ביותר באידליב, אחד המעוזים האחרונים של האופוזיציה, מאז מרץ 2020.

האו"ם מעריך כי לפחות 350 אלף איש נהרגו מאז פרוץ המרד בשלטונו של בשאר אסד ב-2011.

הרוגים ופצועים בפיצוץ ממטען באוטובוס, דמשק, סוריה 20 באוקטובר 2201. רויטרס
כוחות ביטחון בזירת הפיגוע בדמשק, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully