וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: ישראל חיסלה חבר פרלמנט לשעבר שישב בכלא הישראלי

לפי דיווחים, מדחת א-סאלח נורה מאש צלפים בעת שחזר אל ביתו בעין תינה. לאחר שחרורו מהכלא, הוא חצה את הגבול לסוריה ונבחר לפרלמנט, שם עסק בעניינים הקשורים לגולן. לפי מקורות במזרח התיכון, א-סאלח עבד עבור איראן. בשנים האחרונות יוחסו לישראל כמה חיסולים ברמת הגולן

מדחת א-סאלח חוסל בקוניטרה. תמונות גולשים
מדחת א-סאלח, שלפי הדיווחים חוסל/תמונות גולשים

אסיר ביטחוני סורי לשעבר חוסל על ידי ישראל בקוניטרה - כך פורסם היום (שבת) בסוכנות הידיעות הרשמית הערבית הסורית. שמו של האיש שחוסל הוא מדחת א-סאלח, שלפי המידע שנמסר נורה בשעה שחזר לביתו בעין תינה. לפי דיווח באל-ג'זירה, א-סאלח נורה מאש צלפים, כך לפי מקורות בגולן הסורי.

א-סאלח, דרוזי שהתגורר במקור בכפר מסעדה שבגולן, נבחר בעבר לפרלמנט בסוריה, וזאת לאחר ששוחרר מהכלא בישראל בשל פעילות חבלנית עוינת. הוא חצה את הגבול למדינה השכנה. בפרלמנט הסורי התעסק בעניינים שקשורים לגולן. לדברי מקורות במזרח התיכון, כשחצה לסוריה החל א-סאלח לעבוד עבור איראן.

גורמים במערכת הביטחון סירבו להגיב לדיווחים הזרים.

לשכת ראש הממשלה בסוריה מסרה כי "אנחנו מבכים על מותו של השהיד" א-סאלח וכי "מעשי הטרור" של ישראל "רק יחזקו את הנחישות של העם הסורי להתנגד עד השחרור" של רמת הגולן.

מדחת א-סאלח לוחץ את ידו של נשיא סוריה בשאר אסד. תמונות גולשים
א-סאלח עם אסד/תמונות גולשים

א-סאלח נעצר לראשונה ב-1983 כשניסה לחצות את קו הפסקת האש בין סוריה וישראל, ולאחר שחרורו נעצר שוב ב-1985. הוא היה כלוא במשך 12 שנים בגין הקמת חוליית התנגדות בגולן הסורי. לבסוף שוחרר בפברואר 1997, ואז עבר את הגבול לסוריה.

לפני חמישה ימים אמר א-סאלח בראיון לערוץ הטלוויזיה אל-מיאדין, כי תושבי הגולן "מתעקשים להתנגד לתוכניות הכיבוש ויהי מה". הוא הוסיף כי "כל הגולן הוא אדמה ערבית סורית ולכיבוש אין שום זכות בו". בראיון הוא הוצג כמנהל משרד הגולן בממשלה הסורית.

בשנים האחרונות יוחסו לישראל כמה חיסולים ברמת הגולן, כחלק מהמאבק בהתבססות של איראן וחיזבאללה באזור. ב-2019 חשף צה"ל את "תיק הגולן" של חיזבאללה, פרויקט של הארגון השיעי שנועד לשקם את התשתיות שלו באזור אחרי חיסולם של ג'יהאד מורניה וסמיר קונטאר ב-2015.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully