וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוננות בעוטף: צה"ל חסם אתרים וצירים סמוכים לגדר המערכת ברצועת עזה

עודכן לאחרונה: 19.10.2021 / 15:17

בתום הערכת מצב וברקע המתיחות, בצה"ל הוחלט על חסימת אתרים וצירים באזור הגדר. לאחר מכן, הוסר החשש והכבישים נפתחו מחדש. בכירים בצה"ל מעריכים: צפויה הידרדרות ביטחונית לפני ההצבעה על תקציב המדינה, כדי להאיץ את תשלום משכורות פקידי חמאס

בווידאו: צה"ל נערך על גבול הרצועה מחשש להסלמה/צילום: דו"צ

צה"ל החליט היום (שלישי) על חסימת כמה אתרים וצירים סמוכים לגדר המערכת ברצועת עזה. מאוחר יותר מסר דובר צה"ל כי החשש הוסר וכל הכבישים נפתחו.

בתחילת האירוע, דובר צה"ל מסר כי הכניסה לאתרים אנדרטת "החץ השחור", גבעת הפעמונים על שם אסף סיבוני, גבעת נזמית, גן הנופלים וגבעת "הפרש הבודד" - תיחסם. אין הנחיות מיוחדות לעורף ביישובים הסמוכים לגדר הרצועה.

גורמים בכירים בצה"ל מעריכים כי צפויה הידרדרות ביטחונית בגבול רצועת עזה לפני ההצבעה על תקציב המדינה כדי להאיץ תשלום משכורות פקידי חמאס. ברקע נותרו שלוש סוגיות עיקריות במחלוקת חריפה: השבויים והנעדרים תמורת אסירים ביטחוניים, משכורות לעשרות אלפי פקידים ברצועת עזה ותהליך שיקום עזה.

חסימות בעוטף עזה 19 באוקטובר 2021. שי מכלוף
חסימת צירים בעוטף עזה/שי מכלוף

לגבי הסוגיה הראשונה אמרו הבוקר (שלישי) גורמים במערכת הביטחון כי הם דוחים את הפרסומים בכלי התקשורת הפלסטינים על התקדמות במשא ומתן בנושא השבויים והנעדרים בין חמאס לישראל ויתרה מזאת טענו, כי אין שיחות בנושא וכל הטיפול נדחה לימים שאחרי ההצבעה על תקציב המדינה מחשש לקרע בקואליציה. לכן גם סוגיית השיקום של רצועת עזה נדחתה לתקופה של אחרי ההצבעה על התקציב ואז ממשלת ישראל תצטרך להחליט אם היא מקדמת עסקה במחיר כואב של שחרור מאות אסיירם ביטחוניים עם דם על הידיים, לא מקדמים עסקת שבויים ונעדרים ובכל זאת מתקדמים להסדרה ושיקום עזה או לא מקדמים עסקה ומתוך הבנה של ההשלכות נערכים למבצע רחב היקף בעזה.

הסוגיה הכי בוערת בשלב זה הן משכורות הפקידים שטרם אותר להם פתרון. ישראל מתנגדת להעברת כספים ישירות לפקידי חמאס ללא פיקוח, רשות הפלסטינית נמנעת מלהיות צינור להעברת הכספים כדי לא לחזק את חמאס ולא להיות חשודה כתומכת בפעילות טרור, ומנגד נציגי מצרים וקטאר נפגשו באופן מפתיע וחריג ביותר על אף הריבות ביניהן כדי ליישב מחלוקות קשות ביניהן ולפתור את בעיית רצועת עזה. הערכות במערכת הביטחון כי כבר בשבועות הקרובים ישראל תקבל החלטות ביניהן להגדיל את מכסת הפועלים שנכנסים לישראל (בקרוב מאוד תתמלא מכסת 7,000 הפועלים שעובדים כיום בישראל), הגדלת מכסות הדלק וכניסת תרומנות מנות מזון בהיקפים גדולים כדי להרגיע את הרחוב הפלסטיני בעזה ולאשר כניסת סחורות חדשות ומוצרים לייצוא מעזה למדינות ברחבי העולם.

גורמים בכירים בצה"ל הביעו חשש שברקע משבר משכורות הפקידים ינסו בחמאס בשלב הראשון לגבות כסף מהפועלים הפלסטינים שעובדים בישראל כדי לגשר על הפער התקציבי עקב אי עברת משכורות לפקידים בעזה ולאחר מכן חמאס צפוי לחמם את הגבול באמצעות שיגורי רקטות או הנחות מטעני חבלה לפני שממשלת ישראל תצביע על תקציב המדינה כדי להאיץ תהליך קבלת החלטות ישראלי בענייני הפלסטינים.

פעילות לוחמי חיל ההנדסה מיחידת יהל"ם לנטרול וזיכוי מבוקר של המטענים והרימונים שהושלכו אמש במסגרת הפרות הסדר האלימות שהוביל ארגון הטרור חמאס לאורך גדר המערכת ברצועת עזה.. דובר צה"ל
לוחמי צה"ל בגדר/דובר צה"ל

ישראל הגיעה לסיכומים עם מצרים על תגבור האבטחה במעברים. פיקוח והצבת מצלמות במעבר רפיח כדי למנוע העברת חומרים דו שימושיים שיכולים לשמש את ארגוני טרור ברצועת עזה בין היתר לייצור מטעני חבלה או רקטות. גורמים ביטחוניים הבהירו למצרים כי מדובר ב"קו אדום" שישראל לא יכולה להתעלם ממנו. לפי הערכות באגף המבצעים של המטה הכללי בצה"ל, חמאס מתקשה להשלים את מכסת הרקטות ואמצעי הלחימה שהושמדו במבצע שומר חומות אך הוא שיקם חלק מקווי הייצור ואך מבצע ניסויים ברקטות (ביומיים האחרונים שוגרו 3 רקטות מרצועת עזה לעבר הים במסגרת ניסויים).

  • עוד באותו נושא:
  • רצועת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully