וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התשובה לדרום: צפון קוריאה ערכה ניסוי בטיל בליסטי המשוגר מצוללת

עודכן לאחרונה: 19.10.2021 / 10:09

בצבא הדרום דווח כי הטיל עבר מרחק של 430 עד 450 ק"מ והגיע לגובה מירבי של 60 ק"מ. ביפן, שראש ממשלתה קטע את אירועי הקמפיין וחזר לטוקיו, דיווחו על שני טילים ששוגרו. בחודשים האחרונים הגבירה פיונגיאנג את ניסויי הטילים שלה, חרף הקריאות של ארה"ב לשוב למו"מ

בווידאו: צפון קוריאה ערכה ניסוי בטיל על קולי/צילום: רויטרס

קוריאה הצפונית ערכה היום (שלישי) ניסוי בטיל בליסטי המשוגר מצוללת בחוף המזרחי שלה - כך מסרו גורמים דרום קוריאניים ויפניים, בשיגור המאפיל על פתיחת יריד נשק גדול בסיאול. פיונגיאנג ערכה בחודשים האחרונים שורה ארוכה של ניסויים בארסנל הטילים המתקדם שלה, חרף הסנקציות הבינלאומיות המוטלות על תכנית הגרעין שלה.

המטות המשולבים של דרום קוריאה מסרו כי הטיל שוגר בסביבות השעה 10:17 מאזור סינפו, שבו עוגנות הצוללות הצפון קוריאניות וציוד לשיגורי טילים בליסטיים המשוגרים מצוללות. לא ברור אם הטיל נורה ישירות מצוללת או ממתקן שוקע, כמו כמו ברוב הניסויים הקודמים. "הצבא שלנו עוקב מקרוב אחר המצב ושומר על כוננות בשיתוף פעולה הדוק עם ארצות הברית, כדי להיערך לשיגורים נוספים אפשריים", נמסר בהודעת צבא הדרום.

בסוכנות הידיעות יונהאפ דווח מפי מקור אנונימי כי הטיל עבר מרחק של 430 עד 450 ק"מ והגיע לגובה מירבי של 60 ק"מ. המועצה לביטחון לאומי של קוריאה הדרומית כינסה דיון חירום והביעה "חרטה עמוקה" על השיגור, תוך שהיא מפצירה בצפון לחדש את שיחות הגרעין התקועות.

ראש ממשלת יפן, פומיו קישידה, אמר כי זוהה שיגור של שני טילים. הוא אמר כי זה "מצער" שקוריאה הצפונית ערכה שורת ניסויים בטילים בשבועות האחרונים. הוא נאלץ לבטל את אירועי הקמפיין המתוכננים בצפון יפן, ובדרכו לטוקיו. לא ניתן הסבר להבדלים בין מספר הטילים ששוגרו שסיפקו סיאול וטוקיו.

הפיקוד ההינדו-פסיפי של צבא ארצות הברית אמר כי השיגור מערער על היציבות באזור, אך הוא לא היווה איום על ארצות הברית או בעלות בריתה. "אנחנו קוראים לה להינמע מכל צעדים נוספים המערערים על היציבות", נמסר בהצהרה.

דיווח חדשותי בצפון קוריאה על טיל בליסטי ששוגר מול חופי המזרח 19 באוקטבור 2021. רויטרס
תושבים בסיאול צופים בדיווח על השיגור של קוריאה הצפונית, היום/רויטרס

היום אמורים להיפגש ראשי המודיעין של ארצות הברית, דרום קוריאה ויפן בסיאול, אחרי שאתמול נועדו שליחים מיוחדים של ארצות הברית ושל קוריאה הדרומית בוושינגטון כדי לדון על המתיחות מול קוריאה הצפונית. "ארצות הברית ממשיכה להושיט יד לפיונגיאנג לחידוש הדיאלוג", אמר אתמול השליח האמריקני המיוחד לקוריאה הצפונית, סונג קים, אחרי פגישתו עם מקבילו הדרום קוריאני בוושינגטון. הוא הוסיף כי הוא יבקר בסיאול בהמשך השבוע. "אין לנו שום עוינות כלפיה, ואנחנו נכונים להיפגש איתם ללא תנאים מוקדמים".

קים דונג-יופ, קצין לשעבר בצי הדרום קוריאני וכיום פרופסור במכון למזרח הרחוק בסיאול, אמר כי השיגור האחרון היה ככל הנראה של טיל שנחשף לאחרונה על ידי הצפון. פיונגיאנג הציגה את הטילים פוקגוקסונג-4 ו פוקגוקסונג-5 במצעדים צבאיים באוקטובר שעבר ובינואר האחרון, ובשבוע שעבר נראה לראשונה טיל קטן יותר בתערוכת נשק בבירה.

קוריאה הצפונית מפתחת גם את הצוללת המבצעית הראשונה שלה שתוכל לשגר את הטילים הללו, על פי גורמים דרום קוריאניים. היא טענה שהיא השתמשה בצוללת ניסויית במהלך שיגור ב-2016, אף שחלק מהמומחים אומרים כי ייתכן שהיא השתמשה בדוברה.

הארגון "יוזמת האיום הגרעיני" שבוושינגטון מעריך כי צוללת מבצעית וטילים בליסטיים המשוגרים מצוללות יספקו לצפון אפשרויות נוספות למתקפה גרעינית, וערובה במקרה של השמדת מערכות הגרעין היבשתיות שלה.

Japan's Prime Minister Fumio Kishida who is also ruling Liberal Democratic Party president, attends a debate session with other leaders of Japan's main political parties ahead of Oct. 31, 2021 lower house election, at the Japan National Press Club in Tokyo Monday, Oct. 18 , 2021. (Issei Kato/Pool Photo via AP). AP
נאלץ לקטוע את הקמפיין שלו. ראש ממשלת יפן/AP

צ'אד אוקרול, מנכ"ל "קבוצת הסיכון קוריאה", אמר כי השיגורים האחרונים כמו יריד הנשק החריג של פיונגיאנג מצביעים על כך שייתכן שהצפון מחדש את הפעילות הצבאית והיחסים הבינלאומיים אחרי כשנתיים שבהן התמקד במגיפת הקורונה. "ייתכן שהקשים הפנימיים החמורים של 2020 ו-2021 נגמרו", צייץ. "פיונגיאנג נוהגת להתמקד בנושא אסטרטגי גדול אחד בכל פעם, כך שהשיגורים המחודשים מרמזים כי הצבא - ובהמשך מדיניות החוץ - עכשיו בעדיפות עליונה".

מומחים אמרו כי נראה שהטילים שנוסו לאחרונה על ידי הצפון קוריאה אמורים להשתוות או להתעלות על הארסנל שמפתחת בשקט דרום קוריאה. בחודש שעבר שיגרה סיאול טיל בליסטי מצוללת, והייתה למדינה הלא-גרעינית הראשונה שפיתחה מערכת נשק כזאת. באותו היום, שיגרה קוריאה הצפונית טיל מרכבת.

במקביל לתחילת הידיעות על שיגור הטילים היום, החלו להתאסף בסיאול נציגיהן של מאות חברות בינלאומיות וצבאות זרים לטקס הפתיחה של התערוכה הצבאית, הגדולה ביותר אי-פעם בקוריאה הדרומית.

קוריאה הדרומית מתכננת גם לשגר ביום חמישי את רכב החלל הראשון שלה. אף שמומחים אומרים כי לרקטה הדרום קוריאנית יש מעט מאוד יישומים צבאיים פוטנציאליים, קוריאה הצפונית צפויה לראות בכך המשך של "המוסר הכפול" ביחס לתכנית החלל שלה, שלפי גורמים בינלאומיים משמשת הסוואה לפיתוח צבאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully