וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לצד טילי הגרעין שלו, קים הבטיח: "נבנה צבא בלתי-מנוצח"

12.10.2021 / 11:23

מנהיג צפון קוריאה ביקר בתערוכה ביטחונית, שבה סקר את כלי הנשק העוצמתיים ביותר של משטרו ואמר שהם "נחוצים בשל העוינות האמריקנית". הוא טען כי פיתוחם הכרחי להגנה עצמית, ולטענתו האויב העיקרי של ארצו הוא "המלחמה עצמה"

מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און במהלך תערוכה בפיונגיאנג 12 באוקטובר 2021. רויטרס
קים לצד הטיל הבין-יבשתי הוואסונג-16 בתערוכה הביטחונית/רויטרס

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און הבטיח לבנות צבא "בלתי-מנוצח" לנוכח "המדיניות העוינת" של ארצות הברית ובניית הכוח הצבאית של קוריאה הדרומית, בעודו עומד לצד הטילים הגדולים ביותר בארסנל של משטרו. סוכנות הידיעות הרשמית של קוריאה הצפונית דיווחה הלילה (שלישי) כי קים אמר את הדברים במהלך ביקור שערך אתמול בתערוכה ביטחונית. לדבריו של הרודן הצפון קוריאני, פיונגיאנג פיתחה את צבאה לצורך הגנה עצמית ולא כדי לפתוח במלחמה.

בין כלי הנשק שסקר קים היו טילים בליסטיים בין-יבשתיים, בהם הוואסונג-16. זהו הטיל הבין-יבשתי הגדול ביותר של קוריאה הצפונית והוא נחשף במצעד צבאי באוקטובר שעבר, אך טרם בוצע ניסוי. "אנחנו לא מדברים על מלחמה עם אף אחד, אלא להיפך, למנוע את המלחמה עצמה ולהגביר את ההרתעה על מנת להגן על הריבונות הלאומית", אמר קים. הוא ציין כי כי האויב העיקרי של קוריאה הצפונית הוא "המלחמה עצמה".

דובר משרד ההגנה של קוריאה הדרומית אמר בתדרוך לעיתונאים כי שירותי הביון הדרום קוריאניים והאמריקניים כבר בוחנות את כלי הנשק שהוצגו בתערוכה והם ימשיכו לעקוב מקרוב אחר המצב.

ארצות הברית אומרת שהיא מוכנה למשא ומתן בכל עת, אך פיונגיאנג מתנה זאת בהסרת הסנקציות והפסקת תרגילים משותפים עם הדרום. קים אמר כי קשה להאמין לטענותיה של ארצות הברית שלפיהן היא אינה נוהגת באופן עוין כלפי קוריאה הצפונית לנוכח המשך "ההחלטות והפעולות המוטעות שלה". הוא לא פירט למה הוא התכוון.

מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און במהלך תערוכה בפיונגיאנג 12 באוקטובר 2021. רויטרס
"אנחנו לא מדברים על מלחמה עם אף אחד". קים ג'ונג און בתערוכה הביטחונית/רויטרס

שתי הקוריאות מצויות במרוץ חימוש מואץ, ושתיהן ערכו לאחרונה ניסויים טילים בליסטיים מתקדמים לטווח קצר וכלי נשק אחרים. סיאול ערכה לאחרונה ניסוי ראשון טיל בליסטי המשוגר מצוללות, היא מתכננת לפתח כלי נשק גדולים חדשים, בהם נושאות מטוסים והיא רכשה מטוסי חמקן מדגם F-35. פיונגיאג, מצדה, התקדמה עם תכנית הטילים שלה ומומחים אמרו כי החלה בהרחבה משמעותית של הכור הגרעיני המרכזי שלה.

במקביל, היועץ לביטחון לאומי של דרום קוריאה, סו הון, ייפגש היום בוושינגטון עם עמיתו האמריקני ג'ייק סליבאן כדי לדון בקוריאה הצפונית. הוא אמר אתמול לעיתונאים שהוא מתכנן להעלות את הצעתו של הנשיא מון ג'ה-אין להצהרה רשמית על סיום מלחמת קוריאה - שהסתיימה ב-1953 בשביתת נשק ולא בהסכם שלום רשמי - ובהקלות אפשריות על הסנקציות.

בשבוע שעבר חידש הצפון את הקו החם עם הדרום שאותו ניתק לפני חודשיים, כשפיונגיאנג הפצירה בסיאול להגביר את מאמציה לשיפור היחסים לאחר שמתחה ביקורת על "המוסר הכפול" ביחס לכלי הנשק שלה.

קים תקף בנאומו אתמול את המאמצים ה"בלתי-מוגבלים והמסוכנים" של סיאול לחזק את צבאה. הוא טען שהם "הורסים את האיזון הצבאי בחצי האי הקוריאני ומגבירים את חוסר היציבות והסכנה הצבאית". לדבריו, "בתירוץ אבסורדי של דיכוי האיומים שלנו, קוריאה הדרומית הביעה בגלוי בהזדמנויות שונות את רצונה להשיג עלינו יתרון צבאי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully