וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קים כבר לא מסנן: צפון קוריאה חידשה את קוי התקשורת עם הדרום

עודכן לאחרונה: 4.10.2021 / 19:03

אחרי חודשיים של נתק, חודשו מוקדי התקשורת בין שתי השכנות שהביעו תקווה לשיפור ביחסים. עם זאת, בפיונגיאנג, שערכו לאחרונה שורת ניסויי טילים, דוחקים בסיאול לחדול מ"המוסר הכפול" ביחס לפעילותה הצבאית ומאשימים את ארה"ב ב"מדיניות עוינת"

בווידאו: צפון קוריאה ערכה ניסוי בטיל על קולי/צילום: רויטרס

קוריאה הצפונית חידשה היום (שני) את קווי התקשורת שלה עם הדרום, חודשים לאחר שהפסיקה להשיב לו באוגוסט בעקבות תרגיל משותף עם ארצות הברית - ימים ספורים לאחר פתיחתם מחדש לראשונה זה שנה. סיאול אישרה כי שתי השיחות היומיות הקבועות הופעלו היום מחדש במועדן, דרך קווים צבאיים ואחרים המנוהלים על ידי משרד האיחוד, למעט ערוץ הצי שהוקם ברשת בינלאומית עבור אוניות סוחר.

קווי הטלפון משמשים אמצעי תקשורת נדיר בין השכנות, אך לא ברור אם חיבורם מחדש יוביל לחזרה לשיחות משמעותיות על פירוק תכניות הגרעין והטילים הצפונית קוריאנית בתמורה להקלה בסנקציות האמריקניות.

סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית הפצירה בסיאול למלא את "משימותיה" בתיקון היחסים, והיא חזרה על נאומו של המנהיג קים ג'ונג און מהשבוע שעבר שבו הודיע על חידוש קווי התקשורת על מנת לעזור "במימוש תקוותיו של העם להפשרה ולשלום" בחצי האי. במהלך נאומו, קים הפציר בקוריאה הדרומית לחדול מ"המוסר הכפול" שלה ביחס לפעילות הצבאית של משטרו בעודה מפתחת כלי נשק מתקדמים משלה.

עם זאת, פיונגיאנג הדגישה כי שיקום היחסים עם סיאול תלוי ב"גישה" של הדרום ובמקביל היא האיצה לאחרונה את ניסויי הטילים שלה - וביצעה ארבעה כאלו בתוך פחות מחודש.

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און נושא נאום בפני הפרלמנט בפיונגיאנג, 30 בספטמבר 2021. רויטרס
נוקט במדיניות של מקל וגזר. קים ג'ונג און בנאום בפני הפרלמנט, בחודש שעבר/רויטרס

ממשרד ההגנה של קוריאה הדרומית נמסר כי קווי התקשורת תורמים למניעת עימותים בלתי צפויים ופתיחתם המחודשת תוביל להקלה מהותית במתיחות הצבאית. משרד האיחוד, האחראי ליחסים עם פיונגיאנג, הביע תקווה לחידוש הדיאלוג בקרוב.

בוושינגטון, דובר משרד החוץ של ארצת הברית מסר כי היא תומכת מאוד בשיתוף הפעולה הבין-קוריאני, והוסיף כי הצעד האחרון יסייע ליציבות חצי האי הקוריאני. המתיחות בין הצדדים גברה מאז ניתוק קווי התקשורת, כשקוריאה הצפונית הזהירה מפני משבר ביטחוני וערכה ניסויים בכמה טילים חדשים, כולל בטיל על-קולי, בטיל נגד מטוסים ובטל שיוט "אסטרטגי" בעל יכולת גרעינית פוטנציאלית.

הניסויים הראו כיצד המדינה המבודדת מפתחת בהתמדה כלי נשק מתוחכמים יותר ויותר, ובכך היא מחזקת את עמדתה בכל משא ומתן עתידי. בעוד שהיא מאשימה את וושינגטון ב"מדיניות עוינת" כלפיה, פיונגיאנג הצהירה כי היא מוכנה לשקם את היחסים הפנים-קוריאניים ולשקול פסגה נוספת. אם סיאול תשנה את מדיניותה.

מומחים אומרים כי גישת הגזר והמקל של הצפון נועדה להבטיח הכרה בינלאומית בה כמעצמה גרעינית ותקוע טריז בין ארצות הברית לקוריאה הדרומית. בצפון מסתמכים על נחישותו של נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין לעצב את מורשתו הדיפלומטית לפני שיסיים את תפקידו במאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully