וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה שיגרה טיל לים, השגריר באו"ם תקף את ארה"ב: "מוסר כפול"

28.9.2021 / 10:47

פיונגיאנג ממשיכה לבחון בקצב את כלי הנשק שלה, וביפן זיהו את השיגור כטיל בליסטי, מבלי לפרט. בסיאול ובוושינגטון גינו, אך השגריר הצפון קוריאני באו"ם אמר בנאומו בעצרת הכללית: "לא ימנעו מאתנו את הזכות להגנה עצמית"

בווידאו: צפון קוריאה שיגרה טיל לים/צילום: רויטרס

קוריאה הצפונית שיגרה היום (שלישי) טיל אל הים מחופה המזרחי והאשימה את ארצות הברית ואת קוריאה הדרומית ב"מוסר כפול" המונע את חידוש שיחות הגרעין. זהו הניסוי השלישי במספר שמבצעת פיונגיאנג בשבועות האחרונים.

לפי צבא הדרום, הטיל שוגר מהפרובינציה הצפונית ג'גאנג בסביבות השעה 6:40. משרד ההגנה ביפן מסר כי נראה שהיה זה טיל בליסטי, מבלי לפרט. הפיקוד ההודי-פסיפי בצבא ארצות הברית מסר כי הטיל לא היווה איום, אך שיגורו מערער על יציבות האזור. גם משרד החוץ של ארצות הברית גינה את הניסוי.

"אנחנו מצרים על כך שהטיל שוגר בזמן חשוב ליצוב המצב בחצי האי הקוריאני", מסר דובר משרד ההגנה בסיאול בתדרוך לכתבים. הנשיא מון ג'ה-אין הורה ליועציו לערוך בחינה מקיפה של הצעדים האחרונים שנקט המשטר הקומוניסטי.

אנשים צופים בשידור המציג תמונת ארכיון של שיגור טיל צפון קוריאני במהלך תכנית חדשות בתחנת רכבת בסיאול, קוריאה הדרומית, 28 בספטמבר 2021. AP
אנשים צופים בשידור המציג תמונת ארכיון של שיגור טיל צפון קוריאני במהלך תכנית חדשות בתחנת רכבת בסיאול, קוריאה הדרומית, 28 בספטמבר 2021/AP

השיגור נערך זמן קצר לפני נאומו של שגריר קוריאה הצפונית באו"ם בפני העצרת הכללית, ובמהלכו הוא דחק בארצות הברית לזנוח את "המדיניות העוינת" כלפי פיונגיאנג. הוא הדגיש כי שום מדינה לא יכולה למנוע מקוריאה הצפונית את "זכותה להגנה עצמית ולניסויים בכלי נשק".

"לפי ההערכה שלנו, אין בשלב הזה היתכנות לכך שארצות הברית באמת תנטוש את המדיניות העוינת שלה", תקף השגריר קים סונג, שהפציר בוושינגטון להימנע מ"מוסר כפול". הוא ציין את קריאתו של נשיא הדרום משבוע שעבר לשים קץ באופן רשמי למלחמת קוריאה, שהסתיימה ב-1953 רק בשביתת נשק, והתנה אותה בהפסקת כל התרגילים של ארצות הברית עם הדרום ובהסרת "כל הנשקים האסטרטגיים" מחצי האי ומהאזור.

ארצות הברית מחזיקה באזור כלי נשק מתקדמים רבים, כולל מפציצים גרעיניים ומטוסי קרב בקוריאה הדרומית, גואם וביפן, כחלק מהמאץ להרתיע את קוריאה הצפונית - אך גם את סין.

נשיא דרום קוריאה מון ג'יאה-אין. 28 בספטמבר 2021. ., רויטרס
הורה ליועציו לערוך בחינה של הצעדים האחרונים שנקט המשטר הקומוניסטי. נשיא דרום קוריאה, מון ג'ה-אין/רויטרס, .

נאומו של השגריר הצפון קוריאני באו"ם עלה בקנה אחד עם העמדה הרשמית של המשטר. קים יו ג'ונג, אחותו בעלת העוצמה הרבה של המנהיג הצפון קוריאני קים ג'ונג און, אמרה כי פיונגיאנג נכונה לשפר את היחסים הפנים-קוריאניים ולשקול פסגה נוספת עם הדרום - אם הוא יחדול "מהמוסר הכפול" שלו ומהמדיניות העוינת כלפי הצפון.

מון, נשיאה הליברלי של קוריאה הדרומית, השקיע מאמצים רבים בשיפור היחסים עם הצפון לאורך כהונתו. הוא מאמין כי סיומה הרשמי של המלחמה, אפילו ללא הסכם שלום, תוכל לחדש את שיחות הגרעין בין פיונגיאנג לוושינגטון. עם זאת, מון, שלא יכול להתמודד על כהונה נוספת, חווה צניחה בפופולריות שלו לקראת הבחירות לנשיאות במרץ.

התקווה לפתרון דיפלומטי למשבר הגרעין הצפון קוריאני התעצמה אחרי המפגש ההיסטורי בין קים ג'ונג און לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ב-2018. עם זאת, שתי פסגות נוספות בין שני המנהיגים לא הובילו לפריצת דרך והשיחות לא חודשו מאז 2019.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully