וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקדמות מדאיגה: צפון קוריאה ערכה ניסוי בטיל שיוט לטווח ארוך

עודכן לאחרונה: 13.9.2021 / 13:32

התקשורת הרשמית הכריזה על ניסוי שנערך ביומיים האחרונים ב"נשק אסטרטגי בעל חשיבות רבה". מומחים מעריכים כי זה טיל השיוט הראשון בעל יכולת גרעינית שיש ברשותה של המדינה הקומוניסטית המבודדת. דרום קוריאה וארה"ב יבחנו את השיגורים

בווידאו: צפון קרויאה ערכה ניסוי בטיל שיוט לטווח ארוך/צילום: רויטרס

קוריאה הצפונית ערכה ניסוי בטילי שיוט לטווח-ארוך חדשים - כך דיווחה היום (שני) התקשורת הרשמית במדינה הקומוניסטית. מומחים מעריכים כי ייתכן שזה טיל השיוט הראשון בעל יכולת גרעינית שיש ברשותה. סוכנות הידיעות הרשמית דיווחה כי הטילים הם "נשק אסטרטגי בעל חשיבות רבה", והם טסו מרחק של 1,500 ק"מ לפני שפגעו במטרותיהם ונפלו במים הטריטוריאליים של המדינה. השיגורים נערכו אתמול וביום שבת.

השיגורים האחרונים מדגישים את ההתקדמות הקבועה שעושה פיונגיאנג בפיתוח תכנית הגרעין והטילים שלה, בעוד שהשיחות עם ארצות הברית תקועות מאז 2019. הניסוי האחרון הוא הראשון מאז הניסוי שנעשה בחודש מרץ בטיל בליסטי טקטי לטווח קצר. פיונגיאנג ערכה גם ניסוי בטיל שיוט שעות ספורות לאחר שנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הושבע לתפקידו בסוף ינואר.

טילי השיוט הצפון קוריאניים מושכים בדרך כלל פחות תשומת לב מאשר הטילים הבליסטיים שלה, משום שהם לא אסורים מפורשות תחת הסנקציות של מועצת הביטחון של האו"ם. עדיין לא ברור אם קוריאה הצפונית למדה את הטכנולוגיה הדרושה לבניית ראשי קרב שיהיו קטנים מספיק עבור טיל שיוט, אך המנהיג קים ג'ונג און אמר מוקדם יותר השנה כי פיתוח פצצות קטנות היא מטרה עליונה.

קים ככל הנראה לא נכח בניסוי האחרון, ולפי התקשורת הרשמית מי שפיקח עליו היה פאק ג'ונג צ'ון, חבר הלשכה הפוליטית של מפלגת הפועלים ומזכיר הוועד המרכזי שלה.

The Academy of National Defense Science conducts long-range cruise missile tests in North Korea, as pictured in this combination of undated photos supplied by North Korea's Korean Central News Agency (KCNA) on September 13, 2021. KCNA via REUTERS ATTENTION EDITORS - THIS IMAGE WAS PROVIDED BY A THIRD PARTY. REUTERS IS UNABLE TO INDEPENDENTLY VERIFY THIS IMAGE. NO THIRD PARTY SALES. SOUTH KOREA OUT. NO COMMERCIAL OR EDITORIAL SALES IN SOUTH KOREA. TPX IMAGES OF THE DAY. רויטרס
תמונות משיגור טילי השיוט שפרסמה סוכנות הידיעות הקוריאנית הרשמית/רויטרס

רודונג סינמון, ביטאון מפלגת הפועלים השלטת, פרסם תמונות של טיל השיוט החדש שטס ונורה ממשגר מתנייע. לפי סוכנות הידיעות הרשמית, הניסוי מספק "חשיבות אסטרטגית בהחזקת אמצעי הרתעה יעיל נוסף לחיזוק אמין יותר של ביטחון ארצנו, והכלה חזקה של התמרונים הצבאיים של הכוחות העוינים".

שתי הקוריאות מנהלות מרוץ חימוש המעורר דאגה בקרב מומחים מפני הצפת האזור בטילים עוצמתיים חדשים. צבא קוריאה הדרומית לא חשף אם הוא זיהה את השיגורים האחרונים של הצפון, אך ציין היום כי הוא יבצע תחקיר מקיף בשיתוף פעולה עם ארצות הברית.

הפיקוד ההודי-פסיפי בצבא ארצות הברית מסר כי הוא מודע לדיווחים וכי הוא מתואם עם בעלי בריתו ושותפיו. "הפעילות הזאת מדגישה את המשך המיקוד בפיתוח תכנית הגרעין והאיומים הנשקפים לשכנותיה ולקהילה הבינלאומית", מסר הפיקוד בהצהרה.

טילי שיוט וטילים בליסטיים לטווח קצר המסוגלים לשאת הן ראשי קרב קונבנציונליים והן ראשי קרב גרעיניים הם גורם מערער יציבות במיוחד בתרחיש של עימות, משום שייתכן שלא יהיה ברור במה הם חמושים. בשבועות האחרונים הייתה קוריאה הדרומית למדינה הלא גרעינית הראשונה שביצעה ניסוי בטיל בליסטי המשוגר מצוללת.

North Korea leader Kim Jong Un attends a paramilitary parade held to mark the 73rd founding anniversary of the republic at Kim Il Sung square in Pyongyang in this undated image supplied by North Korea's Korean Central News Agency on September 9, 2021. KCNA via REUTERS ATTENTION EDITORS - THIS IMAGE WAS PROVIDED BY A THIRD PARTY. REUTERS IS UNABLE TO INDEPENDENTLY VERIFY THIS IMAGE. NO THIRD PARTY SALES. SOUTH KOREA OUT. NO COMMERCIAL OR EDITORIAL SALES IN SOUTH KOREA.. רויטרס
לא נכח בשיגורים האחרונים. קים ג'ונג און/רויטרס

קוריאה הצפונית מאשימה את ארצות הברית וקוריאה הדרומית ב"מדיניות עוינת "כלפיה", וההכרזה על השיגורים פורסמה יממה לפני שראשי משלחות הגרעין מארצות הברית, קוריאה הדרומית ויפן ייפגשו בטוקיו כדי לבחון דרכים לפריצת המבוי הסתום בשיחות עם הצפון. שר החוץ של סין, וואנג יי, אמור גם הוא לבקר מחר בסיאול ולהיפגש עם עמיתו.

ממשל ביידן מדגיש כי תומך במאמצים הדיפלומטיים לפירוז קוריאה הצפונית מגרעין, אך הוא לא הפגין נכונות להקלה בסנקציות. סונג קים, השליח האמריקני המיוחד לסוגייה הצפון קוריאנית, אמר בחודש שעבר במהלך ביקור בסיאול כי הוא מוכן להיפגש עם גורמים רשמיים מהצפון "בכל מקום ובכל עת".

בחודש יולי הופעל מחדש הטלפון האדום בין הקוריאות, בצעד שעורר תקווה לחידוש המשא ומתן, אך הצפון הפסיק להשיב לשיחות בתגובה לתרגילים הצבאיים השנתים של ארצות הברית וקוריאה הדרומית. פיונגיאנג הזהירה שהתרגילים עלולים ליצור משבר ביטחוני.

עקבו אחרינו גם בעמוד חדשות החוץ של וואלה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully