וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחותו של קים: "ארה"ב ודרום קוריאה צריכות לשלם מחיר על התרגיל המשותף"

10.8.2021 / 8:38

קים יו ג'ונג, מהאנשים החזקים במשטר הקומוניסטי, תקפה את סיאול וושינגטון שהחלו בתמרונים השנתיים המשותפים. "הן יעמדו בפני איום ביטחוני חמור יותר אחרי שהתעלמו מהאזהרותינו", הזהירה, בתגובה שעשויה לפגוע במאמצים לשיקום היחסים בחצי האי

קים יו ג'ונג, אחותו של מנהיג קוריאה הצפונית, בטקס הנחת זר בווייטנאם, 2 במרץ 2019. רויטרס
שולחת מסר תקיף. קים יו ג'ונג/רויטרס

קוריאה הדרומית וארצות הברית יעמדו בפני איומים ביטחוניים נוספים בשל התרגיל הצבאי המשותף שלהן שנפתח השבוע - כך הזהירה היום (שלישי) קים יו ג'ונג, אחותו של המנהיג קים ג'ונג און ואחת מבכירות המשטר.

קוריאה הדרומית וארצות הברית החלו היום באימונים מקדימים לקראת תרגילים ממוחשבים גדולים המתוכננים לשבוע הבא, לפי סוכנות הידיעות הדרום קוריאנית יונהאפ, למרות אזהרתה של פיונגיאנג מפני פגיעה בשיפור היחסים בחצי האי קוריאני.

קים יו ג'ונג אמרה בהצהרה שפורסמה על ידי סוכנות הידיעות הרשמית כי התרגיל הצבאי הוא "פעולה לא רצויה ובעלת הרס עצמי, שצריכה להיענות ב"מחיר כבד" משום שהיא מאיימת על האזרחים הצפון קוריאנים, ומעלה את המתחים בחצי האי הקוריאני.

"ארצות הברית וקוריאה הדרומית יעמדו בפני איום ביטחוני חמור יותר אחרי שהתעלמו מהאזהרות החוזרות ונשנות שלנו מפני קיום תרגילי המלחמה המסוכנים", הזהירה. "זה הביטוי המוחשי ביותר למדיניות העוינת של ארצות הברית, שנועדה לדכא את ארצנו בכוח".

היא האשימה את סיאול ב"יחס בוגדני "בכך שהמשיכה עם התרגילים זמן קצר לאחר שהקו החם בין פיונגיאנג לסיאול חובר מחדש בניסיון להקל על המתיחות. תגובתה של פיונגיאנג מאיימת לשבש את מאמציו של נשיא הדרום מון ג'ה-אין לפתוח מחדש את משרד התיאום, שהמשטר הקומוניסטי פוצץ בשנה שעברה, ולקיים פסגה מדינית עם קים ג'ונג און.

בווידאו: הצפון קוריאנים מודאגים מ"קים הכחוש"/צילום: רויטרס

כ-28,500 חיילים אמריקנים פרוסים בקוריאה הדרומית מאז מלחמת קוריאה, שהסתיימה ב-1953 בשביתת נשק ולא בהסכם שלום, והותירה את חצי האי במצב טכני של מלחמה. התרגילים המשותפים צומצמו בשנים האחרונות כדי להקל על שיחות הגרעין בין פיונגיאנג לוושינגטון, אך המשא ומתן קרס ב-2019. שתי המדינות טוענות שהן פתוחות לדיפלומטיה, אך מוסיפות באותה נשימה כי על הצד השני לעשות את הצעד הראשון.

קים אמרה שהפעולות הצבאיות של ארצות הברית מראות שקריאותה של וושינגטון לפתרון דיפלומטי הן כיסוי צבוע לתוקפנות בחצי האי. לדבריה, השלום יהיה אפשרי רק אם ארצות הברית תוציאה את כוחותיה מהדרום. היא אמרה כי שקוריאה הצפונית תגביר את "יכולת ההרתעה המוחלטת שלה", כולל "מתקפת מנע עוצמתית", כדי להתמודד עם האיום הצבאי האמריקני ההולך וגובר.

תרגיל של נחתים מצבא קוריאה הדרומית באי לחופה המדינה, 1 בנובמבר 2018. רויטרס
תרגיל של נחתים מצבא קוריאה הדרומית, 2018/רויטרס

דובר משרד ההגנה בארצות הברית, מרטין מיינרס, סירב להגיב להצהרה הצפון קוריאנית ואמר שזה מנוגד למדיניות התגובה של הפנטגון על אימוני הצבא. לדבריו, "התרגילים המשולבים הם החלטה בילטרלית, וכל ההחלטות יהיו בהסכמה הדדית".

דובר משרד ההגנה של קוריאה הדרומית סירב להגיב היום על התרגילים המקדימים במהלך תדרוך לכתבים, ואמר כי וושינגטון וסיאול עדיין דנות במועד, בהיקף ובאופן התרגילים. משרד האיחוד בקוריאה הדרומית, האחראי על היחסים עם הצפון, מסר בהצהרה כי הוא לא ייתן השערות לגבי הכוונות של הצפון, אך הוא נערך לכל התרחישים.

יאנג מו-ג'ין, פרופסור באוניברסיטה ללימודים צפון קוריאניים בסיאול, אמר כי ייתכן שפיונגיאנג מנסה להשיג קלף מיקוח בשיחות עתידיות עם הדרום ועם ארצות הברית. "למרות שהיא הזכירה 'יחס בוגדני', הטון שלה נראה מאופק יחסית מכיוון שהיא לא איימה בפעולות ספציפיות שהם עשויים לבצע, בניגוד לעבר", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully