וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדור הבא של כלי הנשק: צפון קוריאה ערכה ניסוי בטיל על-קולי

29.9.2021 / 13:29

פיונגיאנג הצטרפה למעצמות המפתחות את מערכות הנשק החדישות שאמורות לגבור על מערכות ההגנה של האויב. בסיאול אמרו כי יידרש לה עוד זמן רב עד שהטכנלוגיה העל-קולית תהיה מבצעית. ולאן נעלם קים ג'ונג און?

בווידאו: צפון קוריאה ערכה ניסוי בטיל על קולי/צילום: רויטרס

קוריאה הצפונית הכריזה היום (רביעי) כי היא ביצעה השבוע ניסוי בטיל על-קולי חדש, ובכך הצטרפה למרוץ החימוש שמובילות המעצמות הגדולות בתחום כלי הנשק העל-קוליים. הטיל שוגר אתמול, לפי צבא הדרום, מהחוף המזרחי של קוריאה הצפונית אל הים. פיונגיאנג האיצה לאחרונה את פיתוח תכנית הטילים שלה, בצל הקיפאון בשיחות עם ארצות הברית על הקלת הסנקציות בתמורה לפירוק תכנית הגרעין והטילים שלהם. היא מפצירה בוושינגטון ובסיאול לחדול את "המוסר הכפול" שלהן כדי לחדש את השיחות.

בניגוד לטילים בליסטיים שיוצאים מהאטמוספירה בעת שיגורם בטרם חזרתם בחדות עד פגיתם במטרה, כלי נשק על-קוליים יכולים לטוס בגובה נמוך, במהירות גבוהה עד פי חמישה ממהירות הקול - כ-6,200 קמ"ש. בצבא הדרום אמרו כי הטיל העל-קולי של הצפון נמצא בשלבי פיתוח מוקדמים, בהתבסס על המהירות שלו ועל נתונים אחרים שנאספו מהניסוי, ויידרש "פרק זמן משמעותי" לפני שניתן יהיה להשתמש בו בקרב.

ניסוי בטיל על-קולי של קוריאה הצפונית, 28 בספטמבר 2021. רויטרס
המטרה הראשונית עשויה להיות דרום קוריאה או יפן. שיגור הטיל העל-קולי/רויטרס

סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית אמרה כי פיתוח הנשק העל-קולי "האסטרטגי" מחזק את יכולות ההגנה של המדינה. "בניסוי השיגור הראשון, מדעני ההגנה הלאומיים אישרו את בקרת הניווט והיציבות של הטיל", נאמר בדיווח על הטיל "הוואסונג-8" שעמד במטרות הטכניות שלו.

לפי הדיווח, המנהיג קים ג'ונג און לא פיקח על השיגור ולא ברור היכן הוא נמצא. הוא לא נראה בפומבי בשבועות האחרונים, והעדרותו מעלה מחדש שמועות על מצבו, כפי שקרה פעמים רבות לארוך שלטונו בן העשור.

השליח המיוחד של ארצות הברית לסוגיית קוריאה הצפונית, סונג קים, תיאר את השיגור בתור איום על יציבות האזור. עם זאת, הוא הדגיש בפורום וירטואלי שעסק ביחסים בין ארצות הברית לאינדונזיה כי למרות הפעולות האחרונות של פיונגיאנג, וושינגטון עדיין מעוניינת בפתרון דיפלומטי למשבר.

הדור הבא

כלי נשק על-קוליים נחשבים לדור הבא במערכות החימוש, ומטרתם לחמוק ממערכות ההגנה הקונבנציונליות של מדינות יריבות. אחרי השיגור, קוריאה הצפונית עשויה להיכנס למרוץ שבו מתחרות כיום ארצות הברית, רוסיה וסין.

ביום שני ביצעה ארצות הברית ניסוי מוצלח בטיל על-קולי, לראשונה מאז 2013, וביולי, רוסיה הכריזה שערכה ניסוי מוצלח בטיל שיוט על-קולי שבעבר תואר על ידי הנשיא ולדימיר פוטין כנשק שאין שני לו.

צ'אנג יאנג-קון, מומחה לטילים באוניברסיטה לאווירונאוטיקה של קוריאה, אמר כי נראה שהניסוי הצפון קוריאני היה כישלון, בשל המהירות הנמוכה שלו - 2.5 מאך בלבד. "הטכנולוגיה העל-קולית הצפון קוריאנית אינה משתווה לזו של ארצות הברית, רוסיה וסין ונראה שבשלב זה היא מכוונת לטווח קצר, כמו קוריאה הדרומית או יפן", הסביר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully