וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ניסיון להלך אימים": לקראת ועדת הבדיקה - עימות בין מפקד כלא גלבוע לנציבת שב"ס

19.10.2021 / 11:09

לוואלה! נודע כי הנציבה פרי מינתה אחראי מתוך שב"ס לריכוז המסמכים לבדיקה, וכי הוא העביר פנייה לפיה רק מי שישלח אותם מראש יוכל להציגם בפני הוועדה. עורכי דינו של מפקד גלבוע כתבו ליועץ המשפטי של שב"ס: "ניגוד עניינים מובהק". שב"ס: "נציג את מלוא התמונה העובדתית"

בווידאו: נציבת שב"ס בוועדה לביטחון פנים לאחר בריחת האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע/צילום: ערוץ הכנסת

בשירות בתי הסוהר נערכים לתחילת עבודתה של ועדת הבדיקה הממשלתית למחדל בריחת המחבלים מכלא גלבוע. לוואלה! נודע אתמול (שני) כי נציבת שב"ס קטי פרי מינתה את סגן גונדר ענאד בריק, קצין המבצעים של מחוז הצפון בשב"ס, להיות אחראי על ריכוז המסמכים שיועברו משב"ס לוועדת הבדיקה. עוד נודע כי בריק פנה לקצינים במחוז הצפון ודרש שיעבירו לידיו את כלל המסמכים, וכן ציין כי מי שלא ישלח חומרים עד התאריך הנקוב לא יוכל להציגם אחר כך בפני הוועדה.

בתוך כך, לידי וואלה! הגיע מכתב ששלחו עורכי הדין עודד סבוראי וסיון האוזמן, המייצגים את מפקד כלא גלבוע פרדי בן שטרית, ליועץ המשפטי של שב"ס. "נדהמנו מהעובדה שגורם פנים שב"ס מונה לרכז את המסמכים שיועברו לוועדה. ידוע כי קיים ניגוד עניינים מובהק בין גורמים שונים בשב"ס", כתבו עם עקיצה לעבר פרי שביקשה לפטר את בן שטרית.

נציבת שירות בתי הסוהר, קטי פרי. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
"מוזר מאוד שהנציבה מנכסת לעצמה סמכויות לא לה". פרי/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

"בנסיבות אלה, נוצרת יותר מאי נוחות מכך שגורם שב"ס, בוודאי כזה הכפוף למטה שב"ס, יהיה חשוף לכלל המסמכים מכלל העדים הפוטנציאלים. מדובר בפגם מהותי, במיוחד שעה שגורמי מטה בשב"ס טרם העידו בפני הוועדה".

פרקליטיו של בן שטרית עוד ציינו במכתב כי הורו לו לא לשתף פעולה ולא להעביר מסמכים לוועדה באמצעות שירות בתי הסוהר.

עו"ד עודד סבוראי. מרים אלסטר, פלאש 90
"ידוע כי קיים ניגוד עניינים מובהק בין גורמים שונים בשב"ס", עו"ד סבוראי/פלאש 90, מרים אלסטר
מכתב ששלחו ליועץ המשפטי של שב"ס עורכי הדין עודד סבוראי וסיון האוזמן, המייצגים את מפקד כלא גלבוע פרדי בן שטרית, לקראת ועדת הבדיקה על מחדל בריחת המחבלים. ללא קרדיט, מערכת וואלה!
המכתב שהועבר ליועץ המשפטי של שב"ס/מערכת וואלה!, ללא קרדיט

בתגובה לדברים, גורם בכיר בשב"ס אמר בשיחה עם וואלה! כי "הניסיון של הנציבה להלך אימים על קצינים בארגון עבר כל גבול. כל אחד יעיד בפני הוועדה ויציג את המסמכים שיש בידיו ונמצאים תחת אחריותו. זה ניסיון לשבש את עבודת הוועדה באמתלה של 'העברת מסמכים מרוכזת'".

"החוצפה הגדולה היא שמאיימים בחוסר סמכות שמי שלא יעביר את המסמכים בזמן לא יוכל להציגם בפני הוועדה. זה מוזר מאוד שהנציבה מנכסת לעצמה סמכויות לא לה", סיכם הגורם.

משב"ס נמסר: "כידוע, עקב בריחת האסירים מכלא 'גלבוע' הוקמה בהחלטת השר לבט"פ ועדת בדיקה ממשלתית. שב"ס כגוף אוכף חוק מחויב להציג בפני הועדה את מלוא התמונה העובדתית בשקיפות מלאה ובאופן אובייקטיבי וכך בכוונתנו לעשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully