וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשפחות השכולות תומכות בנציבת שב"ס: "צריכה להמשיך בשינוי שהתחילה"

עודכן לאחרונה: 13.9.2021 / 19:14

יותר ממאה משפחות שכולות חתומות על מכתב תמיכה בקטי פרי, שהוציא פורום המשפחות "בוחרים בחיים". במכתב ציינו המשפחות כי פרי היא "האישה הנכונה בתפקיד. סוף סוף מפקדת שגדלה בשב"ס ומבינה בדיוק את תפקיד הכלא כחלק מהרתעת המחבל הבא"

בווידאו: נציבת שב"ס בוועדה לביטחון פנים לאחר בריחת האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע/צילום: ערוץ הכנסת

פורום המשפחות השכולות "בוחרים בחיים" הוציא היום (שני) מכתב תמיכה בנציבת שב"ס קטי פרי, עליו חתומות יותר ממאה משפחות שכולות. "סוף סוף יש מפקדת שגדלה בשב"ס ומבינה בדיוק את תפקידו וחלקו של הכלא כחלק מהרתעת המחבל הבא", נכתב בין היתר במכתב.

"מזה מספר שנים פורום 'בוחרים בחיים' של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור מנסה להחמיר את התנאים של המחבלים בכלא, מתוך הבנה שתנאי כליאה קשים הם חלק חשוב ביותר בהרתעת המחבל הבא, מה שלצערנו לא קורה היום". ציינו חברי הפורום במכתב והדגישו כי "בריחת המחבלים היא אכן פאשלה גדולה שלא מקובלת עלינו, אבל היא מסוג הדברים שדווקא בגללם אפשרי לשנות לחלוטין את התנאים בכלא לתנאי מינימום".

רב־גונדר קטי פרי מונתה לנציבת בתי הסוהר, 24 בינואר 2021. דוברות שב"ס, אתר רשמי
"סוף סוף מפקדת שמבינה את חלקו של הכלא בהרתעת מחבלים". נציבת שב"ס קטי פרי/אתר רשמי, דוברות שב"ס

הם ציינו כי התנאים המפנקים להם זוכים מחבלים בכלא הישראלי, כפי שנחשפו בוואלה!, מעודדים עוד מפגעים לבצע שפיכות דם של אזרחים. "במשך שנים עשינו כל שביכולתנו לשנות, אך כמעט ללא הצלחה. אמנם הצלחנו בלחץ שלנו על ארדן כשר לביטחון פנים שיקים את הוועדה לבחינת תנאי המחבלים, הוזמנו אליה אבל לצערנו גם המלצות של הוועדה, שלא היו מרחיקות לכת, לא יושמו והתנאים נשארו מפנקים ואף ניתנו למחבלים עוד הטבות כגון טלפונים ציבוריים".

חברי הפורום הביאו אמון בנציבת השב"ס במכתב הפתוח לציבור. "אנו שאיבדנו את היקר מכל, ושנלחמים שלא יצטרפו אלינו עוד משפחות לשכול, חושבים ומאמינים שהנציבה קטי פרי, היא האישה הנכונה בתפקיד והיא שהתחילה בשינוי צריכה להמשיך ולתקן את שראוי לתיקון במטרה להרתיע מחבלים פוטנציאליים. שמחבל יחשוב עשר פעמים לפני שיבצע פיגוע", ציינו ההורים השכולים.

עוד בוואלה!

כאן כלואים בכיף: התנאים המפנקים שמעניק שב"ס לאסירים הביטחוניים

לכתבה המלאה
לוחמי שב"ס באיזור כלא גלבוע. שלומי גבאי
לוחמי שב"ס באזור כלא גלבוע/שלומי גבאי

על המכתב חתומים יותר ממאה משפחות שכולות, בהן, הרצל ומירב חג'אג' שבתם, סגן שיר חג'אג', נהרגה בפיגוע דריסה בארמון הנציב ב-2017; יעל שבח, אלמנתו של הרב רזיאל שבח שנורה למוות בינואר 2018 על ידי מחבל פלסטיני; בועז ולבנה קוקיא, שבנם רון נרצח על ידי שני מחבלים בערד, ועוד רשימה ארוכה של משפחות שכולות שאיבדו את יקיריהם.

מירב חג'אג', אמה של שיר, אמרה לוואלה! כי "זה נכון שמדובר במחדל חמור כתוצאה ישירה למחדלים שחשפנו והתרענו עליהם במשך שנים. אין ספק שאנשים משב"ס יצטרכו לתת את הדין. אני בטוחה שלא מדובר במחדל של הנציבה שרק נכנסה לתפקידה לפני מספר חודשים. מהיכרותנו את שב"ס אנו חושבים שהיא מסוגלת להוביל לשינוי ולתיקון המתבקש במשך שנים, צריך לגבות אותה ולאפשר לה לשקם את שב"ס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully