וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: מפלגה נוצרית גוררת למלחמת אזרחים, יש לנו 100 אלף חיילים

עודכן לאחרונה: 19.10.2021 / 11:31

מנהיג חיזבאללה האשים את מפלגת הכוחות הלבנוניים הנוצרית באחריות להרג שבעת השיעים בביירות, אך טען כי ארגונו לא ייגרר לעימות חדש. לדבריו, המפלגה מנסה לכונן שלטון נוצרי בלבנון. הוא חזר על התנגדותו לחקירת האסון בנמל ביירות. "חיזבאללה מעולם לא היה חזק כמו היום"

בווידאו: נסראללה מתייחס לאירוע הירי נגד אנשי חיזבאללה בביירות/צילום: רויטרס

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, האשים הערב (שני) מפלגה נוצרית באחריות להרג המפגינים בביירות בשבוע שעבר, באירועים שאותם תיאר כ"קריטיים מסוכנים". לדבריו, הם מבשרים על שלב חדש בפוליטיקה הלבנונית.

בנאומו, לרגל יום הולדתו של הנביא מוחמד, התייחס לראשונה מנהיג הארגון השיעי לאלימות הקשה שהתחוללה בעיר ביום חמישי והסתיימה בהרג של שבעה שיעים. נסראללה אמר כי מפלגת הכוחות הלבנוניים הנוצרית, והמנהיגה סמיר ג'עג'ע, עומדים מאחורי הירי בתומכי חיזבאללה ואמל שהפגינו נגד השופט החוקר את האסון בנמל ביירות. הוא הפציר ברשויות להשלים את החקירה במהירות ולהעמיד לדין את האשמים.

"האג'נדה האמיתית שלהם היא מלחמת אזרחים", אמר נסראללה, שהדגיש כי ארגונו - שלטענתו מונה מאה אלף לוחמים - לא ייגרר לכך. הוא האשים את ג'עג'ע בפיקוד על מיליציה חמושה, הרוצה לכונן שלטון נוצרי על לבנון. "את מי אתם מנסים לגרור למלחמת אזרחים, את מי שיש לו 100 אלף לוחמים?", הזהיר מנהיג חיזבאללה, שככל הנראה הפריז בכוחו של הארגון הנתמך על ידי איראן.

את תחילת נאומו, שהועבר בשידור חי בטלוויזיה, חגגו תומכי חיזבאללה בירי באוויר ברובע הדחיה, מעוז הארגון בביירות.

חסן נסראללה נואם 18 באוקטובר 2021. -, צילום מסך
"חיזבאללה מעולם לא היה חזק כמו היום". נסראללה, הערב/צילום מסך, -

לדברי נסראללה, חיזבאללה אינו האויב של הנוצרים בלבנון אלא המגן שלהם. "האיום הגדול ביותר על הנוכחות הנוצרית בלבנון הוא מפלגת הכוחות הלבנוניים ומנהיגה", תקף. המפלגה הכחישה כי אנשיה פתחו בעימות בשבוע שעבר, והאשימה את חיזבאללה בהסתה נגד השופט טארק ביטאר, החוקר את האסון בנמל. המפלגה אף האשימה את חיזבאללה בשליחת תומכיו לשכונה הנוצרית עין א-רמאנה, שם ארבעה תושבים נפצעו לפני תחילת הירי.

נסראללה אמר כי אלו שקראו קריאות פרובוקטיביות בעת שעברו בשכונה הנוצרית, שממנה התפשטה מלחמת האזרחים ב-1975, שגו, אולם הם לא אלו שפתחו באש. "אני מציע למפלגת הכוחות הלבנוניים לוותר על הרעיון של סכסוך פנימי ומלחמת אזרחים", המשיך. "אתם טועים ב-100%, החישובים שלכם מוטעים. חיזבאללה מעולם לא היה חזק כמו היום".

הלווייה של תומכי חיזבאללה שנהרגו בעימותים בביירות, לבנון, 15 באוקטובר 2021. רויטרס
נסראללה טוען שארגונו מגן על הנוצרים. הלוויית תומכי חיזבאללה/רויטרס

חיזבאללה, החבר בממשלה החדשה שקמה כדי לטפל במשבר הכלכלי שמשתק את לבנון, הוא בעל ברית של המפלגה הנוצרית הגדולה ביותר בפרלמנט, הזרם הפטריוטי החופשי. מפלגת אמל, שבראשה עומד יו"ר הפרלמנט ואחד האנשים החזקים במדינה, נביה ברי, קראה לעצור את כל האחראים להרג המפגינים בביירות. האלימות ביום חמישי הייתה הקשה ביותר שידעה ביירות מאז 2008.

נסראללה חזר על התנגדותו לחקירת הפיצוץ, שלדבריו אינה אובייקטיבית. הוא אמר כי אופן ניהול החקירה לא יוביל לאמת או לצדק. חקירת הפיצוץ בנמל ביירות ב-4 באוגוסט 2020, שבו נהרגו יותר מ-200 איש ונהרסו חלקים נרחבים מביירות, לא רשמה התקדמות של ממש על רקע התערבותם של גורמים פוליטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully