וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת על נתניהו שייעדר מהטקס הממלכתי לזכר רבין: "הוא מעולם לא הצטער וביקש סליחה"

עודכן לאחרונה: 18.10.2021 / 13:29

בריאיון ב-103FM, מנכ"ל משרד רה"מ לשעבר יצחק רבין, שמעון שבס, ביקר בחריפות את אי השתתפותו של ראש האופוזיציה בטקס הממלכתי לזכרו של רבין."חבל שהיה רה"מ". ח"כ מוסי רז: "כמו חזרה למרפסת בכיכר". מקורב לנתניהו: כשהוא מגיע - תוקפים אותו; כשלא - גם תוקפים אותו

בווידאו: נתניהו ובנט במהלך דיון 40 חתימות שיזמה האופוזיציה/צילום: ערוץ הכנסת

מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר בתקופת כהונתו של יצחק רבין, שמעון שבס, ביקר הבוקר (שני) בחריפות בריאיון לגולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM את אי השתתפותו של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו בטקס הממלכתי לזכרו של רבין. "ביבי שהעסיק את כולכם הרבה שנים לא מעסיק אותי כבר הוא היסטוריה, הוא היה רה"מ וחבל שהיה רה"מ".

אתמול נודע כי נתניהו לא ישתתף בטקס האזכרה הממלכתי. בסביבתו אמרו כי ראש האופוזיציה אינו מחויב להשתתף בטקס לפי הפרוטוקול וכי הוא ינאם בישיבת הזיכרון שתיערך אחר הצהריים בכנסת, בהתאם לפרוטוקול. מאז, גורמים במערכת הפוליטית הביעו ביקורת כלפי החלטתו של נתניהו.

מקורב לנתניהו הגיב לביקורת: ראש הממשלה לשעבר נתניהו ישתתף בטקס הזיכרון לרבין בכנסת על פי כללי הפרוטוקול. בטקס בהר הרצל הוא זוכה לקיתונות של בוז באופן לא מכבד. האזכרה של ראש הממשלה המנוח רבין כבר הפכה מזמן לתירוץ קבוע להתקפות משולחות רסן על ראש הממשלה לשעבר נתניהו. כשנתניהו מגיע - הם תוקפים אותו; כשהוא לא מגיע - הם תוקפים אותו. את זכרו של גנדי, שר בישראל שנרצח על ידי מחבלים, הם לא מכבדים בכנסת על פי כללי הפרוטוקול ולא בבית הקברות. צביעות.

בנימין נתניהו, יצחק הרצוג, מיקי לוי בפתיחת מושב החורף של הכנסת, 4 באוקטובר 2021. ראובן קסטרו
ינאם בטקס שייערך בכנסת. נתניהו/ראובן קסטרו

שבס אמר כי עצוב שראש אופוזיציה מתבייש להגיע להר הרצל. "אני חושב שהוא מתבייש כי הוא מרגיש שהציבור שמגיע לשם מתעב את פעילותו כראש אופוזיציה לפני 26 שנה. הוא מעולם לא הצטער וביקש סליחה. אם היה לפחות מודה בטעויות היה אפשר אולי להבין או לא להבין. היה מודה בכל פעולות ההסתה שקדמו לרצח רבין".

שבס המשיך: "יצחק רבין בעצמו בריאיון שנתן לניסים משעל כמה ימים לפני הרצח הוא אמר שהוא לא מוכן להיפגש איתו בכלל, באירועים אחרים הוא קרא לו ראש הכנופייה, הוא האשים אותו שהוא מארגן ומממן את פעולות ההסתה והשיסוי לא רק נגדו אלא גם נגד הממשלה".

מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר אמר כי הוא הלך לשמעון פרס כשהיה מ"מ ראש הממשלה כמה שבועות לאחר הרצח כשהוקמה הוועדה לחקירת כשלי האבטחה, וטען כי פרס סירב לתת לוועדה לחקור את שקדם לרצח. "התשובה שלו לשאלה שלי היא האוקיינוס גדול אנחנו צריכים עסוק במים הקרובים לנו. כלומר בואו לא נפתח את כל הסיפור".

שבס טען שלנתניהו לקח "חלק גדול במה שקדם לרצח, הוא היה ראש האופוזיציה, הוא כפי שיצחק רבין אמר הוא עמד בראש הכנופיות, הוא עסק בארגון, אלא אנשיו בארגון ההסתה, ארגון ההמרדה. אני חושב שבגל שלא נחקרו האירועים כמו שצריך ובגלל שלא הבינו מה נקרא חופש ביטוי ומה נקרא הסתה ושיסוי אין הבחנה ומותר להגיד כמעט כל דבר. להגיד לראש ממשלה בשיטת הבחירות שלנו שהוא לא לגיטימי זה דבר נורא ואיום. לאנשים מסוימים זה יכולה להיות קריאה לאלימות".

שבס אמר כי לדעתו יש סיכוי שאירוע כזה עלול להתרחש שוב. "אני לא פוסל את האפשרות שזה יקרה. אני לא יודע כלפי מי".

"מי שלא חשוב לו לזכור, לא רוצה למנוע את הרצח הבא"

ח"כ מוסי רז (מרצ) ביקר בחריפות את היעדרות נתניהו ואמר כי "היא כמו חזרה אל המרפסת בכיכר. היא מזכירה לכולנו את השיסוי וההסתה שהגיעו מנתניהו אז, ושמגיעות ממנו גם היום".

מזכ"ל מפלגת העבודה ערן חרמוני אמר בתגובה להיעדרות נתניהו כי "אין טעם להזיל דמעה על היעדרות נתניהו. יצא המרצע מן השק. החרמת נתניהו את האזכרה הממלכתית לרבין בהר הרצל, מבורכת. כל עוד האיש על המרפסת נמנע מלהכות על חטא בדבר תרומתו הייחודית למסע ההסתה האלים שקדם לרצח ואף ממשיך בפרקטיקה של התרת הדם, נוכחותו שם איננה אלא מפגן עלוב של צביעות ותקיעת אצבע בעין".

ממפלגת מרצ נמסר כי "החרמת האזכרה היא המשך מסע ההסתה וההשכחה, עיוות ההיסטוריה וניסיון להתנקות מאחריות. מי שלא חשוב לו לזכור, לא רוצה למנוע את הרצח הבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully