וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט על האלימות בחברה הערבית: "אנחנו מאבדים את המדינה"

עודכן לאחרונה: 17.10.2021 / 17:25

הממשלה אישרה את החוק שירחיב את סמכויות החיפוש של המשטרה ללא צו. "אנחנו במלחמה", הבהיר סער, שהעלה את ההצעה. השרים הערבים תמכו: "בעד שגם ה-CIA ייכנס בשביל הביטחון האישי". זנדברג הסתייגה: "דבר חריג בדמוקרטיה"

בווידאו: בנט קורא לשרים ולחברי הקואליציה שלא להתמקד במחלוקות במיוחד בתקופת העברת התקציב/מערכת וואלה!

בדיון הממשלה גיבה היום (ראשון) ראש הממשלה נפתלי בנט את החוק שירחיב את סמכויות החיפוש של המשטרה ויאפשר חיפוש ללא צו שיפוטי, באומרו "אנחנו מאבדים את המדינה". בדיון דנה הממשלה באלימות בחברה הערבית.

שר המשפטים גדעון סער אמר בדיון כי "נכון להיום 80% ממקרי הרצח בחברה הערבית לא מפוענחים. בלי שנשנה כללי משחק, לא נצליח". הוא הוסיף כי "אנחנו במלחמה אם אתם לא מבינים את זה".

השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' הביע את הסכמתו לחוק, והוסיף שהוא "בעד גם כניסת ה-CIA כדי שיהיה ביטחון אישי". השר חאמד עמאר אמר בדיון כי בארץ איבדו את המשילות. "מעל מאה הרוגים במגזר הערבי. האזרח הערבי רוצה רק דבר אחד - שהילד יחזור בשלום".

מי שהביעה הסתייגות מהחוק היתה השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג, שאמרה שהחוק הוא "דבר חריג בדמוקרטיה", ותהתה "האם הפגיעה בזכויות הפרט תהיה מוגבלת? התחושה של האזרחים היא שהשיתו עליהם, ולא על ארגוני הפשיעה".

ישיבת ממשלה 17 באוקטבור 2021. רויטרס
"אנחנו מאבדים את המדינה". בנט בישיבת הממשלה, היום/רויטרס

שר הביטחון בני גנץ הביע גם הוא הסכמה לחוק, אך ציין כי "חשוב שזו תהיה רק הוראת שעה וצריך לוודא שאנחנו לא סוטים לנושאים אחרים". השרה לשוויון חברתי מירב כהן חיזקה את חשיבות העברת החוק, באומרה כי היא "בקשר יומיומי עם ראשי הרשויות מהחברה הערבית, והם מצפים מאיתנו לעשות הכל כדי למנוע את הפשיעה. השיח על פרטיות הוא זניח ביחס למצוקה והיעדר הביטחון האישי בשטח".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully