וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו התעלם מבנט באירוע הפרידה מראש שב"כ; הקהל צעק: "סליחה, יש כאן גם רה"מ"

עודכן לאחרונה: 15.10.2021 / 0:48

ערב הפרידה מנדב ארגמן כלל מופע פוליטי חריג: ראש האופוזיציה נתניהו בירך את כל הנוכחים באירוע מלבד רה"מ, וזכה לתגובה זועמת מאנשים בקהל. גם בנט עקץ את נתניהו בנאומו כשאמר "אנחנו בעידן האנחנו, לא האני". מקורב לנתניהו: "כשבנט משתמש בעקיצות - שלא יבוא בטענות"

בווידאו: טקס חילופי תפקידים בשב"כ/צילום: עומר מירון/לע"מ, סאונד: ניר שרף / לע"מ

מתיחות פוליטית חריגה נרשמה הערב (חמישי) באירוע פרידה מראש שב"כ נדב ארגמן: ראש האופוזיציה בנימין נתניהו התעלם במופגן מראש הממשלה נפתלי בנט. לפי שני גורמים שהשתתפו באירוע, שהיה סגור לתקשורת והתקיים במטה הארגון בתל אביב, כשהגיע תורו של נתניהו לברך, הוא דילג על אזכור של ראש הממשלה בנט בפתח נאומו, ובירך את כל שאר הנוכחים באירוע מבלי לציין את שמו, בצורה מופגנת בולטת לעין.

נתניהו פנה לנשיא המדינה יצחק הרצוג, שר הביטחון בני גנץ, ראש שב"כ היוצא ארגמן וראש השב"כ הנכנס רונן בר - אך לא הכיר בנוכחותו של בנט בברכותיו למכובדים. לפי אחד הגורמים, אחרי שנתניהו התעלם מבנט צעקו לו מהקהל "סליחה, יש כאן גם ראש ממשלה". לאחר שהעירו לו, נתניהו אמר "צודק, מאה אחוז, גם ראש הממשלה".

גורמים בסביבת נתניהו טוענים כי ההתעלמות מראש הממשלה בנאום היתה בתגובה לעקיצה של בנט כלפיו בנאומו. מקורב לנתניהו אמר לוואלה!: "כשבנט משתמש בעקיצות פוליטיות בטקס ממלכתי המכוונות כלפי ראש הממשלה לשעבר נתניהו, שלא יבוא אחר כך בטענות על חוסר ממלכתיות".

ערב פרידה מראש השכבכ היוצא, נדב רגמן בבית הנשיא יצחר הרצוג 14 באוקטוסר 2021. -, מערכת וואלה!
אירוע הפרידה מארגמן, הערב/מערכת וואלה!, -

בנט אמר בדברי הפרידה שלו מארגמן "אנחנו בעידן האנחנו, ולא האני", באמירה שפורשה כעקיצה כלפי נתניהו. בנט שיבח את ארגמן ואמר כי הוביל גישה עקבית של "העמקת שיתוף הפעולה והסינרגיה בין השב"כ לצה"ל, למוסד, למשטרה. וזה לא מובן מאליו. זה לא מובן מאליו, בארגונים שכל אחד עם האתוס שלו, ראינו את זה רק לאחרונה, עם הניהול המשולב הזה, של תפיסת אותם אסירים שברחו. אבל באין ספור פעולות, פחות אגו, פחות משחקי טריטוריה. כי כשעובדים יחד, כשמשתפים מידע ומחלקים גזרות, כששמים את המטרה מול העיניים - מגיעים לתוצאות מדהימות. אנחנו בעידן ה"אנחנו", ולא ה"אני". אגרוף אחד ממוקד, יהיה תמיד יותר אפקטיבי מחמש אצבעות נפרדות".

ראש שב"כ הנכנס, רונן בר, אמר באירוע "אצלנו בחצר של השב"כ אין פוליטיקה" וזכה למחיאות כפיים.

עוד בוואלה!

רונן בר נכנס לתפקידו כראש שב"כ: "האלימות הגוברת בחברה הערבית - משימה לאומית"

לכתבה המלאה
ראש הממשלה נפתלי בנט וראש שב"כ היוצא נדב ארגמן, 14 באוקטובר 2021. שב"כ
בנט וארגמן, הערב/שב"כ

בנאום הפרידה מארגמן, שיבח בנט את הגישה שהוא הוביל, ואת האופן בו העמיק את שיתוף הפעולה בין שב"כ לצה"ל ולשאר ארגוני הביטחון. "פחות אגו, פחות משחקי טריטוריה. כשעובדים יחד, כשמשתפים מידע ומחלקים גזרות, כששמים את המטרה מול העיניים - מגיעים לתוצאות יפות. אגרוף אחד, ממוקד, יהיה תמיד יותר אפקטיבי מחמש אצבעות נפרדות", אמר.

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, אמר על ארגמן כי במהלך שנותיו בראשות הארגון השב"כ "סיכל מאות פיגועים והציל חיי ישראלים רבים. חוללת מהפכה טכנולוגית. פעלת לחיבורים ולשיתופי פעולה בין כל הגופים בקהיליית המודיעין שלנו. מה שהפך את הקהילייה הזו להרבה יותר יעילה. הרבה יותר מדויקת. בשמירה על ביטחוננו, ביטחון מדינת ישראל".

בנאומו באירוע הפרידה מהארגון לאחר 38 שנים, אמר ארגמן כי "לכל אחד חשוב להשאיר חותם. תקוותי היא, שהשירות שאני מותיר אחריי יוסיף להיות ארגון ערכי עם חזון בהיר, ברור ופשוט, בבחינת 'מה שלא פשוט, פשוט לא יהיה'". בסיכום דבריו, אמר כי הוא חש "סיפוק עצום וגאוות אמת על הזכות שניתנה לי להיות חלק ממשפחת שב"כ, לעצב ולהוביל ארגון מיוחד כל כך, ולהימנות על מגיני הארץ הזאת".

ראש שב"כ הנכנס, רונן בר, אמר על ארגמן כי הוא "איש מבצעים ברמ"ח איבריו. כמפקד יחידה וכראש האגף הנחיל לנו, בדרכו העדינה והמיוחדת, את המשמעות של ירידה לפרטים, חתירה למגע, חשיבה על כל מקרה ותגובה אפשרי והערכות לכל תקלה. אבל יותר מהכל, נדב בלט בשאלת ה'למה'. במציאות משתנה ובעיקר בארגונים מבוססי מורשת ומסורת מבצעית, שאלת הלמה היא זו שעושה את ההבדל".

ראש שב"כ הנכנס רונן בר, 14 באוקטובר 2021. שב"כ
"נדב היה איש מבצעים ברמ"ח איבריו". רונן בר באירוע הפרידה מארגמן, הערב/שב"כ

ביום שני הממשלה אישרה את מינויו של רונן בר לראש שב"כ. בר, בן 55 שמתגורר באזור השרון, כיהן כסגנו של ראש הארגון נדב ארגמן במשך שלוש שנים. בטקס החילופים שנערך במשרד ראש הממשלה בירושלים ביום רביעי אמר כי האלימות הגוברת בכלל ובחברה הערבית בפרט היא "משימה לאומית".

"השירות לא יישאר לעמוד מנגד", הדגיש והוסיף כי "אחרי שנלמד את הנושא, נציג את האיזון הנכון שבין תרומתנו לחיזוק המשטרה לבין הגברת מעורבות השירות".

ראש שב"כ היוצא, נדב ארגמן, אמר בטקס החילופים כי הוא "גאה להותיר מאחוריי ארגון חשוב מאין כמותו בהגנה על ביטחון ישראל". עוד הוסיף כי "ההגנה על מדינת ישראל והתרומה לחוסנה הביטחוני, הלאומי והמוסרי, הם משימה שלא נגמרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully