וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניין המתים מקורונה על סף ה-8,000; לראשונה זה 3 חודשים - פחות מאלף מאומתים ביממה

17.10.2021 / 19:57

משרד הבריאות עדכן כי מספר המתים מקורונה מפרוץ המגפה עומד על 7,999. 380 חולים מאושפזים במצב קשה, בהם 164 מונשמים. עד כה יותר מ-6.2 מיליון בני אדם התחסנו במנה הראשונה נגד הווירוס, ויותר מ-3.38 מיליון התחסנו בבוסטר

בווידאו: רה"מ מכריז בזהירות על סיומו של הגל הרביעי/מערכת וואלה!

מניין המתים מנגיף הקורונה מפרוץ המגפה בישראל עומד על 7,999 - כך עדכן הערב (ראשון) משרד הבריאות. בתוך כך, היום לראשונה מזה שלושה חודשים אובחנו פחות מאלף מאומתים ביממה אחת, עם 734 מאומתים לנגיף. אחוז הבדיקות החיוביות עמד על 1.63% בלבד. לפי שעה, 380 חולים מאושפזים במצב קשה, בהם 164 מונשמים.

כמו כן, יותר מ-6.2 מיליון בני אדם התחסנו עד כה במנה הראשונה נגד הווירוס, ויותר מ-3.83 מיליון התחסנו במנת הבוסטר.

מוקדם יותר הבוקר, בישיבת הממשלה השבועית, ציין ראש הממשלה נפתלי בנט את הירידה המשמעותית במספר החולים הקשים, ואמר כי ניתן לומר "בזהירות שאנחנו מנצחים את גל הדלתא". הוא הדגיש כי אין מדובר בסוף הטיפול בנגיף, וכי הם נערכים לקראת ה"אומגה", שם קוד לווריאנט חדש שעלול לפרוץ בעתיד, וכן לשפעת עם בוא החורף.

מתחם חיסונים לקורונה של קופ"ח כללית, בית הצנחן-רמת גן, 30 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
מתחם חיסונים של כללית ברמת גן/ראובן קסטרו

הבוקר החלה החובה לקדד את הברקוד על גבי התו הירוק החדש, והתו הירוק הישן יצא מכלל שימוש. על פי התקנה החדשה, שנקבעה לפי דרישתו של השר זאב אלקין, על בעל העסק לסרוק את הקוד הסודי (הברקוד) שעל גבי התו, ולא להסתפק רק בהצהרתו של המבקר, כך שהאפשרות להתחזות או להיכנס למקום ללא תו מחודש תצומצם.

ההגדרות של התו הירוק החדש קובעות כי מחוסן הוא מי שיש לו חיסון "טרי", כלומר שלא עברה חצי שנה מאז החיסון השני או שכבר קיבל את המנה השלישית. לגבי מחלימים מן הנגיף היחס הוא דומה - רק מחלים שחלה בחצי השנה האחרונה זכאי לתו החדש, בעוד מי שחלה קודם לכן יצטרך להתחסן במנה אחת כדי לזכות בתו ירוק.

התו הירוק החדש יהיה תקף לחצי השנה הקרובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully