וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פחות מ-400 חולי קורונה במצב קשה; אש: "שוקלים הקלות נוספות"

עודכן לאחרונה: 15.10.2021 / 9:52

בריאיון ב-103FM אמר מנכ"ל משרד הבריאות כי ההקלות תלויות בקצב ההתחסנות והמשך הירידה בתחלואה, אך הוסיף כי הם למודי ניסיון וינהגו בזהירות. בנוגע למתקפת הסייבר על ביה"ח הלל יפה אמר כי "הנזק הוא קיים והוא גדול. לא נצליח לשחזר את כל המידע שאבד"

בווידאו: פרויקטור הקורונה אופטימי לגבי הנתונים ומעריך שבעוד שבועיים תהיה ירידה בתחלואה הקשה/צילום: לע"מ

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש אמר הבוקר (שישי) בריאיון ברדיו 103FM כי במשרדו חושבים על הקלות נוספות במסגרת התו הירוק. אולם אמר כי זה תלוי בקצב ההתחסנות והמשך הירידה בתחלואה.

אש הוסיף כי "מאחר ואנחנו למודי ניסיון, בהחלט אנחנו יותר זהירים. אנחנו נמצאים לפני החורף במהלכו אנחנו נמצאים יותר בחללים סגורים ויכולות להיות יותר הדבקות ובהחלט יכולה להיות עלייה נוספת בתחלואה. לכן הפעם אנחנו יותר זהירים".

אש נשאל על מתקפת הסייבר בבית החולים הלל יפה בחדרה, בה דרשו התוקפים דמי כופר של עשרה מיליון שקל. "זו בהחלט תקיפה קשה מאוד שההתמודדות איתה מאוד חשובה גם לטווח הארוך. הנזק הוא קיים והוא גדול, הפגיעה היא כרגע במידע שהיה בבית החולים ואנחנו פועלים כדי לשחזר אותו אולם לא נצליח כנראה לשחזר את כל כולו. זה בהחלט מייצר קשיים בטיפול הרפואי".

מנכ"ל משרד הבריאות, נחמן אש במהלך מסע"ת בנושא מדיניות החיסונים 29 באוגוסט 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
אש/פלאש 90, יונתן זינדל

פרופ' אש התייחס ליעילותו של החיסון השלישי ואמר כי הוא מקווה שהמועילות לא תרד בצורה כזאת שאחרי חצי שנה נצטרך להתחסן שוב. "אני מעריך שההגנה של המנה השלישית תהיה ארוכה יותר", הוסיף.

בנוגע לדבריה של ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרועי פרייס, לפיהם התו הירוק הופעל מאוחר ואולי ניתן היה להציל חיי אדם, אמר מנכ"ל משרד הבריאות כי קשה לשפוט בדיעבד כשלא רואים מה קורה קדימה. " יכול להיות שאם היינו מתחילים קודם היינו חוסכים בתחלואה קשה אבל אני לא חושב שאפשר לומר את זה בצורה מוחלטת ודאית".

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי ישנם פחות מ-400 חולים קשה כתוצאה מנגיף הקורונה, מתוכם 164 מונשמים. בנוסף, 1,325 בני אדם אובחנו כחיוביים לנגיף ביממה האחרונה. זאת, מתוך 89,942 בדיקות שנערכו. מפרוץ המגיפה מתו בישראל 7,976 בני אדם מסיבוכי הנגיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully