וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה בנסיגה: ירידה במספר המונשמים ובשיעור הבדיקות החיוביות

עודכן לאחרונה: 10.10.2021 / 13:15

1,024 בני אדם אובחנו בשבת כחולים בקורונה, פחות מ-2% מכלל הנבדקים. ירידה קלה נרשמה גם במקדם ההדבקה. לצד זאת, ניתן לצפות במגמה של יציבות בנתוני התחלואה הקשה. מספר המתים מפרוץ המגפה עלה ל-7,904

משרד הבריאות עדכן הבוקר (ראשון) כי 1,024 בני אדם נדבקו אובחנו ביממה החולפת כחולים בקורונה. מדובר בירידה חדה במספר המאומתים היומי, כנראה בגלל מיעוט בדיקות לאורך השבת. ירידה קלה נרשמה גם בשיעור המאומתים מבין הנבדקים, שעמד על 1.99%, וגם מקדם ההדבקה ירד קלות.

לצד זאת, ניתן לצפות במגמה של יציבות בנתוני התחלואה הקשה. 463 בני אדם מאושפזים במצב קשה, מתוכם 186 מונשמים. בסך הכל, 674 בני אדם מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ.

מחלקת קורונה בבית החולים שיבא בתל השומר, 8 בפברואר 2021. רויטרס
מחלקת קורונה בבית החולים תל השומר, פברואר/רויטרס

המתווה שצפוי למנוע בידודים לתלמידים בבתי ספר ביישובים ירוקים יחל לפעול רק ביום שלישי או רביעי. זאת, למרות שראש הממשלה נפתלי בנט ומשרד הבריאות טענו שהפיילוט יחל היום. הסיבה לכך שהמתווה צפוי להתחיל רק בהמשך השבוע היא כי הבדיקות הנדרשות לצורך קיום המתווה לא הגיעו עדיין לרשויות ולמנהלי בתי הספר, והחלוקה תחל רק היום. לדברי משרד החינוך, הפיילוט יתקיים רק בכיתות א'-ו' ולא בגנים.


לפי המתווה, בכיתה בה יתגלה חולה מאומת, התלמידים ייבדקו בבדיקת PCR שתבוצע בעמדות פיקוד העורף או בקופות החולים. התלמידים יישארו בבידוד עד לקבלת תשובה שלילית, ולאחרי שזו תתקבל, הם ישובו לשגרת הלימודים בכיתה, תוך חובה לבצע בדיקות מהירות באמצעות ערכות אנטיגן למשך שבעה ימים. ביום השביעי הם יבצעו שוב בדיקת PCR נוספת. לאחר שיקבלו תשובה שלילית - תחזור הכיתה לשגרה.

כמו כן, במידה ויתגלו ארבעה מאומתים ביום באותה הכיתה - המתווה יופסק. במידה ומתגלה מאומת נוסף בכיתה, הספירה של שבעת הימים הנדרשים לצורך ביצוע בדיקות תתחיל מחדש מיום החשיפה האחרון למאומת. עבור קיום המתווה, הורים יצטרכו לדווח על תוצאות הבדיקות המהירות וכן של בדיקות PCR בפורטל הורים, או להציג טופס ידני.

בין היישובים המוגדרים כעת ירוקים: אילת, אריאל, אשדוד, אשקלון, גבעתיים, הרצליה, חדרה, חולון, חיפה, כפר סבא, לוד, מודיעין-מכבים-רעות, מטולה, נהריה, נס ציונה, נתניה, פתח תקווה, קריית שמונה, ראשון לציון, רחובות, רמת גן, רמת השרון, רעננה ותל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully