וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מהבוקר: התו הירוק החדש ייאכף בסריקת ברקוד, התו הישן יוצא משימוש

עודכן לאחרונה: 17.10.2021 / 6:38

כניסה למקומות המחייבים תו ירוק תותר מעתה רק לאחר סריקת הברקוד על גבי התו החדש. לפי התקנה החדשה, על בעל העסק לסרוק את הברקוד ולא להסתפק בהצהרת המבקר, כך שהאפשרות להתחזות - תצומצם. התקנה צפויה להגביר את ההיענות לחיסונים, לאחר שלאחרונה חלה ירידה בבקשה עבורם

בווידאו: פרויקטור הקורונה אופטימי לגבי הנתונים ומעריך שבעוד שבועיים תהיה ירידה בתחלואה הקשה/צילום: לע"מ

החל הבוקר (ראשון) תחל החובה לקדד את הברקוד על גבי התו הירוק החדש, כך שמי שלא נכלל בסטטוס מחוסן - לא יוכל מעתה להיכנס למקומות המחייבים תו ירוק. בכך, התו הירוק הישן יוצא משימוש.

על פי התקנה החדשה, שנקבעה לפי דרישתו של השר זאב אלקין, על בעל העסק לסרוק את הקוד הסודי (הברקוד) שעל גבי התו, ולא להסתפק רק בהצהרתו של המבקר, כך שהאפשרות להתחזות או להיכנס למקום ללא תו מחודש תצומצם.

מבלים במסעדות לאחר הפעלת התו הירוק, אשדוד, 18 באוגוסט 2021. ניב אהרונסון
הכניסה למקומות הדורשים תו ירוק - רק באמצעות סריקת ברקוד/ניב אהרונסון

התקנה החדשה תגרום ככל הנראה לעיכובים בכניסות לעסקים ולמקומות בילוי, אך צפויה להגביר את ההיענות לחיסונים. למרות מאמצי משרד הבריאות והתו המחמיר, במהלך השבוע האחרון חלה ירידה ניכרת בביקוש לחיסונים, הן לחיסון הראשון והן לשלישי.

ההגדרות של התו הירוק החדש קובעות כי מחוסן הוא מי שיש לו חיסון "טרי", כלומר שלא עברה חצי שנה מאז החיסון השני או שכבר קיבל את המנה השלישית. לגבי מחלימים מן הנגיף היחס הוא דומה - רק מחלים שחלה בחצי השנה האחרונה זכאי לתו החדש, בעוד היתר יצטרכו להתחסן במנה אחת כדי לזכות בתו ירוק.

תו ירוק. ידיעות מהשטח, TPS
התו החדש ייאכף, התו הישן לא יותר לשימוש/TPS, ידיעות מהשטח

התו הירוק החדש, הכולל את המנה השלישית של החיסון (בוסטר) יהיה תקף לחצי השנה הקרובה. כפי שהיה עד כה, שימושו של התו הירוק הוא לפעילויות בתוך מדינת ישראל בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully