וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המעקב אחר הווילה והצליפה ממרחק מאות מטרים: כך חוסל פעיל הטרור בסוריה

עודכן לאחרונה: 17.10.2021 / 14:03

מדחת א-סאלח, שנורה בידי צלפים בביתו שליד מג'דל שמס, היה אחת הדמויות שגויסו על ידי איראן לפעילות הטרור בשטח. בלבנון טענו כי לחיסול אחראי כוח ישראלי, שנדרש ככל הנראה לבצע מעקב מודיעין בשטח הסורי ולהימלט בלי להשאיר ראיות שהיו גוררות תגובה מידית

בווידאו: כלי רכב שהותקפו בגבול עיראק-סוריה/טוויטר

מדחת א-סאלח, שלפי דיווחים חוסל אתמול על ידי ישראל בסוריה, התגורר לאחר שחרורו בבית פרטי במרחק קצר מהגבול - כך אמרו הבוקר (ראשון) מקורות בצפון. הקרבה לישראל, מרחק קצר ממג'דל שמס, פתחה את האפשרות לירי צליפה באסיר הביטחוני לשעבר, שלקח חלק בפעילות האיראנית במדינה.

מדחאת נולד וגדל במג'דל שמס, ומרבית משפחתו עדיין שם. בשנות השמונים חבר למודיעין הסורי ועסק בפעילות חבלנית עוינת נגד מדינת ישראל. הוא נעצר, נחקר על ידי שב"כ ובתום משפט ממושך נגזרו עליו 12 שנות מאסר. מסיבה לא ברורה החליט עם שחרורו בסוף שנות התשעים לחצות את הגבול ולהימלט לסוריה, שם המשיך בפעילות אנטי ישראלית שכללה התארגנויות טרור ושמירה על קשר עם דרוזים מישראל. בראשית שנות האלפיים מונה להיות חבר פרלמנט, אך בחלוף מספר שנים כוחות דעך ועם התפרצות מלחמת האזרחים חבר למוקדי כוח אחרים, כמו איראן.

מדחת אל-סלאח חוסל בקוניטרה. תמונות גולשים
תקשר מגבעת הצעקות. א-סאלח/תמונות גולשים

לדברי מקורות בצפון, לאורך השנים א-סאלח נהג לתקשר עם בני משפחתו מגבעת הצעקות, בה עומדים אזרחים סורים ומעבירים מסרים בצעקות לצד הישראלי, הממוקמת סמוך לבית בן שתי הקומות שבנה. לפי המקורות, "מי שרצה לחסל אותו לא היה צריך יותר מדי פרטים מזהים, בגלל שהוא היה אדם שמן והגיע לגובה של כמעט שני מטרים".

לפי פרסום ברשת אל-מיאדין, המזוהה עם חיזבאללה, הוא חוסל על ידי צלף ישראלי. הצלפים נדרשו לחצות את הגבול במרחק של כקילומטר לעומק השטח הסורי כדי לארוב לו בדרך לביתו, לשלב מודיעין מדויק על מקום הימצאו, ולבחור בעיתוי של הצליפה המדויקת מטווח ארוך - שיכול להגיע למאות מטרים מהיעד. "ברגע שצלף משחרר את הכדור הראשון לרוב אין צ'אנס לכדור שני. זה חייב להיות ירי אחד מדויק וקטלני. במידה שפספסת בפעם הראשונה, תלוי באיזה מצב נמצא האובייקט הסיכוי שלך פוחת דרמטית לפגוע בו כי הוא יודע שיורים עליו בהתאם לטווח ולסיטואציה יש לו יכולת לירות", הסביר מומחה לירי צליפה.

עוד בוואלה!

סוריה: ישראל חיסלה חבר פרלמנט לשעבר שישב בכלא הישראלי

לכתבה המלאה
פיעלות שלדג. ראובן קסטרו
ארבו בדרך לביתו/ראובן קסטרו

השלב הבא הוא המילוט. ברגע שנבחר העיתוי לירי שבו אין סביבו בלתי מעורבים בטרור, הצלפים נדרשו להיעלם מהשטח בחשאיות מבלי להשאיר סימנים. לפי הערכות מומחים בישראל, "מי שביצע את ירי הצליפה וחיסל את הטרוריסט, רצה לטשטש כל סימן ועקבות ולמנוע הסלמה באזור הגבול ותגובה של הצד השני בזמן אמת - ולאחר מכן. הירי המדויק הזה נשאר במרחב הכחשה שלא גורר תגובה".

האיש של טהראן בגולן

הפעילות של איראן בדרום רמת הגולן הסורית בשנתיים האחרונות מעסיקה את מערכת הביטחון, ברקע מאמץ טהראן להקים באזור כוח טרור מיומן ומאורגן במודל חיזבאללה. המאמץ כולל השתלטות בהסכמה על מוצבים של הצבא סוריים - פעילות מתוך המוצב הכוללת איסוף מודיעין והצבת אמצעי לחימה שישרתו בעתיד את הכוחות בשליחות איראן, לצד הקמת אתרים בתוך הכפרים הסוריים ובסביבתם, הצבת חוליות טרור בתמיכת בני האזור ופעולות נוספות. לפי פרסומים זרים, בשנה האחרונה צה"ל תקף מספר רב של פעמים בדרום רמת הגולן וברחבי סוריה כדי לסכל העברת אמצעי לחימה או כאלה שכבר הוצבו בשטח.

מדחת א-סאלח לוחץ את ידו של נשיא סוריה בשאר אסד. תמונות גולשים
פעל בניגוד לאינטרסים של המשטר. א-סאלח ואסד/תמונות גולשים

לפי מקורות במזרח התיכון, א-סאלח היה אחת הדמויות שגויסו על ידי איראן לחבר בין בכירים איראנים לפעילות הטרור בשטח. המקורות התעקשו כי עבד מבוקר עד ערב לפי אינטרסים איראניים, בניגוד גמור לאינטרס של משטר אסד שמחפש שקט ויציבות בגבול הישראלי.

ככל הנראה היום יתקיים במג'דל שמס טקס לזכרו, בעוד טקס ההלוויה והקבורה יתקיימו בסוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully