וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: סין שיגרה טיל על-קולי מתקדם שהפתיע את ארה"ב

ב"פייננשל טיימס" דווח כי בוושינגטון לא יודעים כיצד בייג'ינג פיתחה את הטיל שהקיף את כדור הארץ לפני שירד לעבר מטרתו. אף שהוא פספס אותה ב-38 ק"מ, גורמים המעורים בנושא אומרים כי בייג'ינג רשמה "התקדמות מדהימה" בפיתוח כלי הנשק של העתיד

שיגור חללית שנזה'ו-13 ממרכז השיגור בגאנסו, סין, 16 באוקטובר 2021. GettyImages
מרוץ החימוש מתרחב. שיגור חללית ממרכז בסין, אתמול/GettyImages

סין הפתיעה את ארצות הברית כשערכה ניסוי באוגוסט בטיל על-קולי חדש שהקיף את כדור הארץ לפני שפגע במטרה המיועדת - כך דווח הלילה (ראשון) בעיתון ל"פייננשל טיימס". שני גורמים אמרו כי סין רשמה "התקדמות מדהימה בפיתוח נשק על-קולי והיא מתקדמת הרבה יותר מכפי שסברו בוושינגטון. גורם נוסף ציין כי הוא לא בטוח כיצד סין הצליחה להשיג את הטכנולוגיה הזאת.

על פי נתונים רשמיים בבייג'ינג, סין ערכה עד כה ניסויים ב-79 רקטות לונג מרץ' 2C שנושאות את הטילים האלו. חמישה אנשים המעורים בפרטי הניסוי אמרו לפייננשל טיימס כי הטיל טס במסלול נמוך לפני שירד לעבר מטרתו, שאותה החמיץ ב-38 ק"מ. למרות זאת, הניסוי שוב מעלה שאלול לגבי ההערכות החסר של ארצות הברית ביחס ליכולות הצבאיות של סין. "אין לנו מושג איך הם עשו זאת", אמר אחד הגורמים.

בווידאו: צפון קוריאה ערכה ניסוי בטיל על קולי/צילום: רויטרס

ג'ון קירבי, דובר הפנטגון, אמר כי ארצות הברית רואה בסין את האתגר הגדול ביותר בזירת כלי הנשק העל-קוליים, הטסים במהירות של פי חמישה ממהירות הקול. "הבהרנו את חששותינו לגבי היכולות הצבאיות שמפתחת סין, יכולות שרק יגבירו את המתיחות באזור ומחוצה לו", אמר קירבי.

ואולם, בסין טענו כי אין להם אסטרטגיה עולמית או תוכניות לפעולות צבאיות. "אנחנו לא מעוניינים לקיים מרוץ חימוש עם מדינות אחרות", אמר הדובר ליו פנגיו. "לעומת זאת, ארצות הברית המציאה בשנים האחרונות תירוצים כמו 'האיום הסיני' כדי להצדיק את הרחבת ארסנל הנשק שלה ואת פיתוח נשק על-קולי. זה העצים באופן ישיר את מרוץ החימוש בתחום הזה וערער קשות את היציבות האסטרטגית העולמית".

בנוסף לארצות הברית ולסין, גם רוסיה מאיצה את פיתוח כלי הנשק העל-קוליים שלה. אף שהם איטיים יותר מטילים בליסטיים, אין להם מסלול קבוע של חזרה לאטמוספירה והם בעלי יכולות תמרון המקשים על איתורם בידי מערכות הגנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully