וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פגיון" למרחק של 2,000 ק"מ: צפו בטיל העל-קולי החדש של רוסיה

משרד ההגנה פרסם תיעוד של שיגור של אחד מכלי הנשק החדישים שפיתחה מוסקבה, ובהם ה"קינזל", הטס במהירות הגבוהה פי 10 ממהירות הקול. "הוא פגע במטרה", הכריז משרד ההגנה

צילום מטוויטר, עריכה: ניב מעוז

משרד ההגנה של רוסיה הכריז על ניסוי מוצלח בטיל על-קולי חדש, אחד מכלי הנשק החדשים שעל פיתוחם הכריז הנשיא ולדימיר פוטין בתחילת החודש. בסרטון שפרסם אתמול (שבת) משרד ההגנה נראה הטיל, המכונה "קינזל" (פגיון), משוגר ממטוס קרב ומותיר שובל בוער מאחוריו. עוד נטען כי הטיל פגע במטרה.

בנאומו השנתי, הציג פוטין ב-1 במרץ שורה ארוכה של כלי נשק חדישים, בהם גם ה"קינזל", שאותו תיאר כ"כלי נשק מושלם". לפי מוסקבה, הטיל טס במהירות הגבוהה פי עשרה ממהירות הקול ויכול לפגוע במטרות במרחק של עד כ-2,000 ק"מ.

לפי משרד ההגנה, הטיל שוגר ממטוס קרב מדגם מיג-31, שהמריא אתמול משדה תעופה בדרום-מערב רוסיה. "השיגור עבד לפני התכנית, הטיל העל-קולי פגע במטרתו", נמסר.

לקריאה נוספת בנושא
פוטין: מפתחים נשק גרעיני חדש שאינו ניתן ליירוט - ויכול להגיע לכל מקום

רוסיה ערכה ניסוי מוצלח בטיל על-קולי מארסנל כלי הנשק הגרעיני החדש. אתר רשמי
הטיל שוגר ממטוס קרב מיג-31/אתר רשמי

פוטין יעמוד לבחירה לכהונה נוספת ביום ראשון הבא, והוא צפוי להיבחר שוב בקלות. באותו נאום מצב האומה, אמר נשיא רוסיה כי כלי הנשק החדישים "בלתי מנוצחים" וטען כי הם יכולים לחדור את מערכות ההגנה האמריקניות.

באחד הסרטונים שהציג פוטין בנאום, נראו טילים משוגרים לעבר פלורידה, ומחלקת המדינה האמריקנית אמרה בתגובה כי זאת "לא התנהגות אחראית מצד גורם בזירה הבינלאומית".

  • עוד באותו נושא:
  • רוסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully