וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה בניסיונות למתקפות סייבר נגד בתי חולים: "מנסים לייצר פאניקה המונית"

עודכן לאחרונה: 17.10.2021 / 9:20

בהודעה משותפת עם מערך הסייבר הלאומי, מסר המשרד כי ניסיונות פריצה לכמה בתי חולים וארגונים רפואיים נבלמו, ולא נגרם נזק. בתוך כך, נמשכת העבודה להשבת מערכות המידע בבית החולים הלל יפה בחדרה, שהותקף במתקפת סייבר בשבוע שעבר. "פועלים לאיתור נקודות תורפה וסגירתן"

בווידאו: בית החולים הלל יפה בחדרה אחרי תקיפת הסייבר/צילום: מעריב

במהלך סוף השבוע זוהתה עלייה בניסיונות למתקפות סייבר כנגד מספר בתי חולים וארגונים רפואיים - כך נמסר הבוקר (ראשון) בהודעה משותפת של משרד הבריאות ומערך הסייבר הלאומי. כמו כן, נמסר כי הערכות מוקדמת ותגובה מהירה של המרכז והצוותים בשטח בלמה את הנסיונות ולא נגרם נזק.

בהמשך נמסר כי נסיונות הפריצה הנוספים היו לבתי חולים הממשלתיים, כנראה בשל העובדה ששם יש מערך הגנה פחות טוב מזה שבבתי החולים הציבוריים ובכללית.

בתוך כך, נמשכת העבודה של הגופים וצוותים נוספים בבית החולים הלל יפה, במטרה להחזיר את מערכות המידע של בית החולים לפעילות שוטפת באופן הדרגתי ומאובטח בהקדם. לפי הערכות, ההאקרים פרצו למערכת של הלל יפה כבר לפני כמה חודשים ורק עכשיו החליטו להיחשף.

משרד הבריאות ומערך הסייבר הלאומי מבצעים בימים האחרונים פעילויות רבות מול גופים במגזר הבריאות לחיזוק נוסף של רמת ההגנה תוך איתור נקודות תורפה חדשות במרחב שעשויות לשמש לתקיפות ופנייה לגופים לסגירתם.

מחלקת קורונה בבית החולים הלל יפה, חדרה, 26 בינואר 2021. ראובן קסטרו
ניסיונות פריצה לבתי חולים וארגונים רפואיים נבלמו. בית החולים הלל יפה/ראובן קסטרו

מיי ברוקס-קמפלר, מומחית סייבר, מייסדת קהילת בטוחים אונליין THINK SAFE CYBER כתבה בפוסט בפייסבוק כי "את העלייה במספר ניסיונות התקיפה כנגד בתי חולים ניתן לסווג כאירועי חיקוי. גופי תקיפה רואים את הפרסומים על הלל יפה, כולל הספקולציות השונות על החולשות שהביאו להצלחת המתקפה, ומקווים שבגופי בריאות המצב יהיה דומה. כמו כן לא מן הנמנע כי גופים עויינים מנסים לתקוף דווקא עכשיו גופי בריאות בישראל, במטרה לפגוע במערך הבריאות ולייצר פאניקה המונית".

הלל יפה. בן שבת, באדיבות המצולמים
עבר מתקפת סייבר. בית החולים הלל יפה/באדיבות המצולמים, בן שבת

ברביעי שעבר בית החולים הלל יפה בחדרה הותקף במתקפת סייבר מסוג כופרה. הפריצה צלחה בשל תקלה במערך העבודה מרחוק, והיה פחות מאובטח. ההערכות הן כי ייקח חודשים רבים לתקן את הנזק שנגרם.

מבית החולים נמסר אז כי מדובר באירוע "ללא התראה מוקדמת, שפגע במערכות המחשוב של בית החולים". עוד נמסר מהמרכז הרפואי כי בית החולים התנהל במערכות חלופיות לטיפול בחולים, וכי הטיפול הרפואי התקיים באופן שוטף למעט פעילות אלקטיבית לא דחופה.

לאחר האירוע ממשרד הבריאות נמסר כי "המקרה דווח למשרד הבריאות ואנחנו פועלים מול בית החולים להשיב את הפעילות כולה לשגרה מלאה". בהמשך הודיע בית החולים לניאדו בנתניה, בתיאום עם מד"א והלל יפה, כי הוא ערוך לקבל חולים שהטיפול בהם לא יתאפשר בעקבות מתקפת הסייבר.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully