וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים באיראן: מתקפת סייבר על אתרים ממשלתיים

עודכן לאחרונה: 10.7.2021 / 21:17

סוכנות הידיעות הרשמית במדינה דיווחה כי אתר של משרד התחבורה נפל בשל תקיפה. הקריסה הגיעה לאחר שאתמול דווח על שיבושים במערך הרכבות ברפובליקה האסלאמית בשל מתקפות סייבר ולאחר הפיצוץ שאירע בבירה במהלך הלילה. עד כה אף גורם לא נטל אחריות למתקפה

אתרים של משרד התחבורה באיראן קרסו היום (שבת), במהלך "שיבושי סייבר" במערכות הממוחשבות של צוות המשרד - כך דווח ב-"IRNA", סוכנות הידיעות הרשמית במדינה. עוד דווח כי התקרית נמצאת בחקירה. זוהי החריגה השנייה הנקשרת למחשבי המשרד במהלך סוף השבוע, לאחר שאמש שובשו שירותי הרכבות באיראן בשל מתקפות סייבר. במקביל, במהלך הלילה התקשורת המקומית דיווחה על פיצוץ עז שנשמע בפארק צפון טהראן.

במתקפת הסייבר אתמול בערב, ההאקרים פרסמו הודעות כוזבות לגבי דחיות וביטולי רכבות בלוחות התצוגה בתחנות ברחבי המדינה. זאת, לאחר שמערכת המעקב האלקטרוני ברכבות נפלה.

בשלב זה, אף גורם לא לקח אחריות בדבר שתי התקיפות. במהלך היום, הזהיר שר הטכנולוגיה האיראני, מוחמד ג'וואד עזארי ג'רומי, לגבי תקיפת סייבר אפשרית שתיערך באמצעות תוכנות כופר.

בווידאו: פיצוץ בצפון טהראן/אתר רשמי

בדיווחים על הפיצוץ בטהראן, צויין כי לא היו נפגים או נזק, וכן שהוא נגרם מ"חפץ לא מזוהה". בתיעודים מהרשתות החברתיות שהועלו אחרי הפיצוץ נראית שריפה גדולה וכוחות חירום - אך לא ברור אם התיעודים הם אכן מהאירוע הזה.

סגן מושל מחוז טהראן, המיד רזא גודארזי, ביקר באתר. "היה פיצוץ בפארק מלאט", אמר לסוכנות הידיעות תסנים. סגן המושל, האחראי על הביטחון בבירה, נשאל אם מדובר במתקפה והשיב: "אנחנו חוקרים את ממדי והסיבות של התקרית ונספק מידע כשנהיה בטוחים בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully