וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים: 17 מיסיונרים אמריקנים ובני משפחותיהם נחטפו בהאיטי

עודכן לאחרונה: 17.10.2021 / 11:04

כלי תקשורת בארה"ב דיווחו כי כנופייה חמושה חטפה את הקבוצה אחרי שיצאה מבית יתומים בבירת האי, שחלקים ממנה נשלטים על ידי ארגוני פשיעה. בוושינגטון טרם הגיבו. האלימות בהאיטי גברה מאז רצח הנשיא ביולי ורעידת אדמה קטלנית באוגוסט

בווידאו: רעיית נשיא האיטי שחוסל מגיעה לבית המשפט לדיון אצל השופט החוקר את ההתנקשות/צילום: רויטרס

17 מיסיונרים אמריקנים ובני משפחותיהם, כולל ילדים, נחטפו אתמול על ידי חברי כנופיה בבירת האיטי - כך דיווחו הלילה (ראשון) כלי תקשורת בארצות הברית. בניו יורק טיימס וב-CNN דווח כי הם נחטפו אחרי שיצאו מבית יתומים בפורט או-פרינס, בירת האי הקריבי הסובל ממשברים רבים.

בוושינגטון פוסט דווח כי משרדי הסיוע הנוצרים, ארגון שבסיסו באוהיו, מסר בהקלטה קולית כי "גברים, נשים וילדים" הקשורים לקבוצה מוחזקים בידי כנופיה חמושה. "מנהל המשימה בשטח והשגרירות האמריקנית פועלים כדי לבחון מה ניתן לעשות", אמרו בארגון. "התפללו שחברי הכנופייה יעשו כפרה ויגיעו לאמונה בישו".

ברשת CNN ציטטו מקור בכוחות הביטחון של האיטי שאמר כי בין החטופים 14 מבוגרים ושלושה ילדים. לפי הדיווח, הם היו בדרכם לעיירה טיטאניאן לאחר שביקרו בבית היתומים. בניו יורק טיימס דווח מפי גורמים מקומיים כי המיסיונרים נחטפו מאוטובוס שהיה בדרכו לנמל התעופה כדי להוריד כמה מחברי הקבוצה לפני שהמשיך ליעד אחר בהאיטי.

דובר של משרד החוץ של ארצות הברית אמר לרויטרס כי הוא מודע לדיווחים, אך הוא לא מסר פרטים נוספים. "רווחתם וביטחונם של אזרחי ארצות הברית בחו"ל נמצאים בראש סדר העדיפויות של משרד החוץ", מסר בהודעה בדואר האלקטרוני. שגרירות ארצות הברית בהאיטי לא הגיבה לפניות בנושא ודוברת מטעם משטרת האיטי מסרה כי היא מחפשת מידע על החטיפה.

שוטר עומד מחוץ למעונו של נשיא ג'ובנל מויס בבירת האיטי, 15 ביולי 2021. AP
שוטר מחוץ למעונו של הנשיא אחרי חיסולו, יולי/AP

התגברות אלימות הכנופיות בהאיטי עקרה אלפי תושבים מבתיהם ופגעה בכלכלת המדינה הענייה ביותר באמריקה. האלימות באי יצאה מכלל שליטה לאחר רצח הנשיא ג'ובנל מויס ביולי ורעידת אדמה באוגוסט שבה נהרגו יותר מ-2,000 איש. על פי חלק מהערכות, הכנופיות שולטות כיום בכמחצית משטחה של הבירה. ביום שני ירו כנופיות על אוטובוס של תלמידי בית ספר בעיר, ופצעו לפחות חמישה בני אדם, כולל תלמידים, בעוד שאוטובוס ציבורי נוסף נחטף על ידי כנופיה.

המשבר הפוליטי בהאיטי, שהחל בשנים האחרונות בהפגנות נגד מויס, החריף עוד יותר לאחר שהנשיא השנוי במלוקת נרצח בביתו ביולי, חיסול שנותר ללא פתרון. הפוליטיקאים הבכירים החלו להילחם על השליטה במדינה לאחר הוואקום השלטוני שנוצר עם ההתנקשות, כשגורמים רשמיים האשימו זה את זה בכך שהם היו חלק מהקנוניה להרוג את הנשיא.

החטיפת ההמונית התרחשה רק יממה לאחר שמועצת הביטחון של האו"ם האריכה את כוח המשימה שלה בהאיטי בתשעה חודשים נוספים, החלטה שהתקבלה פה-אחד. אזרחים רבים בהאיטי קראו לארצות הברית לשלוח כוחות כדי לייצב את המצב, אך ממשל ביידן מסרב לכך בשלב זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully