וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת הרצח של אלדד פרי נמשכת, נבדק חשד שהסתבך עם גורמים עברייניים בשוק האפור

עודכן לאחרונה: 17.10.2021 / 0:20

במשטרה ממשיכים לחקור גם כיוונים נוספים באשר לסיבת רציחתו של מטאור הנדל"ן, שחובותיו מוערכים בכ-330 מיליון שקלים. פרי בן ה-44 נורה אתמול למוות כשהיה בדרכו לבית הכנסת. בנו של פרי בהלוויתו: "תחסר לי אבא, את המשפחה שלך אף אחד לא יצליח לפרק"

בווידאו: זירת הרצח ברחובות/צילום: רוני כנפו

נמשכת החקירה סביב רציחתו של איש העסקים ויזם הנדל"ן אלדד פרי, שנורה אתמול (שישי) למוות על ידי רוכב אופנוע אלמוני, בשעות הבוקר המוקדמות ברחובות. לפי אחד מכיווני החקירה העיקריים, הרצח בוצע על רקע הסתבכותו הכלכלית של פרי וחובותיו לגורמים בשוק האפור, המקושרים לעבריינים. יחד עם זאת, החוקרים ממשיכים בחיפוש אחר כיווני חקירה נוספים.

חברת הנדל"ן בה החזיק פרי, הנחשב למטאור בעולם הנדל"ן עד לנפילתו המהירה, קרסה לפני יותר משנה. פרי נחשב ליזם והקים לא מעט קבוצות רכישה, שהותירו את לקוחותיהן עם הפסדים של מאות אלפי שקלים. כמו כן, הוא עירב בין הנכסים האישיים שלו לבין נכסי החברות, וחובו מוערך על ידי הנאמנים בכ-330 מיליון שקל.

אלדד פרי. יונתן זינדל, פלאש 90
חובו מוערך על ידי הנאמנים בכ-330 מיליון שקל. פרי/פלאש 90, יונתן זינדל

בית המשפט קבע בספטמבר 2020 שהחברה של פרי חדלת פירעון, זאת לאחר שרוכשי דירות רבים ששילמו דמי הרשמה ותשלום עבור הקרקע לחברת פרי נדל"ן, גילו כי פרויקטים שבמסגרתם רכשו דירות אינם מתקדמים כלל. כשביקשו לבטל את העסקאות במטרה לקבל בחזרה את כספם - הבינו כי לא יקבלו אותו, ושיישאר בידי החברה. אחרים קיבלו צ'קים שבוטלו והבטחות ללא כיסוי. המשמעות של "חדלות פרעון" היא שבפועל אין לקבוצה כסף לצרכים דחופים ולסיום הפרויקטים ששיווקה לרוכשים.

נגד פרי הוגשו עשרות תביעות חוב והוא ניהל כמה הליכים משפטיים מול רוכשי דירות בפרויקטים של החברה בבעלותו. כך למשל, לפי פרסום בגלובס, 13 רוכשי דירות בפרויקט של קבוצת פרי ברחובות בשם "אורות חנן", הגישו בקשה דחופה לבית המשפט המחוזי מרכז, בה הם מבקשים להצטרף להליך חדלות הפירעון שנפתח.

בבקשות הועלו טענות קשות נגד פרי, "בפתח הדברים יטענו המבקשים כי לצערם הרב הם נפלו קורבן למקרי הונאה ותרמית קשים ביותר מצד קבוצת אלדד פרי ו\או חברות שבבעלותה, כשהאחרונים הוליכו ומוליכים שולל את המבקשים על ידי הבטחות כוזבות, תוך ניצול מוחלט של האדם החלש והכנסתו למינוף פרטי נוסף על מימון חוץ בנקאי ממוסד ועשיית פירמידה", נכתב בבקשה שהוגשה על ידי עו"ד אריאל יונגר.

זירת רצח איש עסקים ברחובות, 15 באוקטובר 2021. ללא, פלאש 90
החוקרים ממשיכים בחיפוש אחר כיווני חקירה נוספים. זירת הרצח, אתמול/פלאש 90, ללא

פרי, בן 44 ואב לשמונה ילדים, נורה למוות בבוקר יום שישי ברחוב מרדכי בשיסט ברחובות. גורמי רפואה שהגיעו למקום ביצעו ניסיונות החייאה ולבסוף קבעו את מותו. לפי בדיקה ראשונית שבוצעה במקום, עלה כי פרי הגיע לתפילה בבית הכנסת בחווה החקלאית בעיר, כשמולו הגיח רוכב האופנוע, ופתח לעברו בירי ואז נמלט מהמקום. החוקרים פעלו לאיתר מצלמות אבטחה על מנת להתחקות אחר האירוע. בנוסף, באותו בוקר הם הגיעו לביתו של פרי ותשאלו את בני משפחתו.

תושבת השכונה סיפרה באותו בוקר כי "הוא נפל כי הוא נסק למעלה. הצליח יותר מדי. לא האמנו שזה יבוא לפה לשכונה. זה סוף העולם. זאת שכונת יוקרה. באמצע רחובות. אבל זה הגיע כנראה בגלל שהוא השאיר אנשים בלי דירות. למרות שהוא אמר והאמין שהוא יחזיר לכולם".

הלוויתו של אלדד פרי בירושלים, 16 בספטמבר, 2021. שלו שלום, TPS
הלוויתו של פרי/TPS, שלו שלום

לוויתו של פרי: "תחסר לי אבא"

כמאתיים בני אדם הגיעו הערב לבית העלמין הר הזיתים בירושלים להלוויתו של פרי. בין המשתתפים היו ראש עיריית רחובות רחמים מלול ורב העיר צפת שמואל אליהו. אחד מבניו של פרי ספד לו: "רציתי להגיד תודה שהיית אבא של כולנו. נלחמת כל חייך בשביל כולם. נלחמת בלילות גם כשכולם לא האמינו בך. הצחוק המתגלגל שמדביק חיוך ברגע. תחסר לי אבא. תמיד רצית לתת יותר ממה שאתה יכול לתת. את המשפחה שלך אף אחד לא יצליח לפרק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully