וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענבל אור בבית המשפט: "זרקו אותי לרחוב עם ארבעה ילדים"

10.11.2019 / 10:22

חודשיים לאחר הגשת כתב האישום נגד אשת הנדל"ן בגין עבירות על חוק המע"מ, מס הכנסה ועבירות מרמה בנסיבות מחמירות, התקיים הבוקר דיון נוסף בעניינה של אור, שהודיעה כי תייצג את עצמה במשפט. נציגי התביעה אמרו כי יבקשו עונש מאסר. אור: "אין לי אחריות, יש לי תמימות"

צילום: אבי כהן ותאגיד כאן 11, עריכה: טל רזניק

דיון נוסף בעניינה של אשת הנדל"ן ענבל אור מתקיים היום (ראשון) בבית משפט השלום בתל אביב, לאחר שלפני כחודשיים הגישה נגדה פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה כתב אישום בגין ביצוע עבירות על חוק המע"מ, פקודת מס הכנסה, עבירות מרמה בנסיבות מחמירות כלפי לקוחות וכלפי מנהל סניף בנק, וכן עבירות על חוק הגנת הצרכן.

התביעה הודיעה כי מבקשת לגזור עונש מאסר בפועל על אור. בנוסף, התביעה ביקשה להבהיר לאור שעליה להשתמש בשירותיו של עו"ד אחר, לאחר שזו ביקשה לייצג את עצמה במשפט. השופטת הסבירה לאור את ההשלכות על ההתעקשות שלה לייצוג עצמי: "הבנתי שאת מאוד כועסת ופגועה. כל הטענות שלך ייבדקו במסגרת המשפט. הדבר הזה יש לו סכנה משמעותית עבורך. יש לך הרבה טענות, ואפילו כדי לטעון אותן צריך יד משפטית מכוונת כדי שתהיה לזה את ההתייחסות האופטימלית בשבילך. אני ממליצה למנות סנגור מהסנגוריה הציבורית". עם זאת, אור הבהירה כי אינה מעוניינת בכך.

דיון בענינה של ענבל אור, שלום, ת"א, 10 בנובמבר 2019. אבי כהן
"לא הייתי עושה שום דבר אחרת". ענבל אור בדיוון בעניינה בבית המשפט בתל אביב, היום/אבי כהן

"מהמסמכים עולה שהעברת השליטה בקבוצת החברות שלי הועברה הרבה לפני בחסות נשיא בית המשפט המחוזי אורנשטיין", אמרה אור בתום הדיון. "רשות המסים אומרת שאני לא הייתי בעלת השליטה, ויש עסקאות שנעשו עם צדדים שלישיים. איך יכולים להעלים מס כשהשליטה נלקחה ממני? אין לי אחריות, יש לי תמימות. עובדים תחתיי אכלו ממני, זרקו אותי לרחוב עם ארבעה ילדים. מעניין אותי שהילדים שלי מחר לא יישבו ברחוב בגלל שופט שזורק אותך לרחוב בגלל מעטפה ורוצח אותך. לא הייתי עושה שום דבר אחרת. לא האמנתי שרואה חשבון ועורך דין יכולים לזייף חתימות. איך זה יסתיים? הם יועמדו לדין". היא הוסיפה להאשים את השופט אורנשטיין: "נשיא בית המשפט המחוזי יישב בכלא, מאסר עולם. הוא פירק לי את החברות, זרק אותי לרחוב בחוסר תום לב".

בנוסף אור האשימה כתבת של תאגיד השידור הציבורי כי הוא "מושתלת". "את לא מתייחסת למה שאמרתי. תדאגי לילדים שלך, הם יכולים לעמוד מול אותו שופט שיעשה להם מה שעשה לי", אמרה. "בימים אלה אני עובדת על כך שכל המדינה תדע את האמת, ואחר כך אני יוצאת לחופש", הוסיפה אור.

דיון בענינה של ענבל אור, שלום, ת"א, 10 בנובמבר 2019. אבי כהן
"זרקו אותי לרחוב בחוסר תום לב". אור בבית המשפט, היום/אבי כהן

15 האישומים נגד אור מתייחסים לשורת עבירות שבוצעו לכאורה על ידה בין השנים 2016-2008, אז פעלה אשת העסקים בשוק הנדל"ן והמגורים בישראל באמצעות קבוצת חברות בשליטתה ובניהולה. על פי כתב האישום, אור לא הוציאה חשבוניות ולא דיווחה למנהל מע"מ על חלק מהעסקאות שביצעה בשמונה פרויקטים למגורים בהם ארגנה קבוצות רכישה באמצעות חברות בשליטתה. סכום העסקאות הכולל שבגינו לא הוציאה אור חשבוניות ולא דיווחה למנהל המכס והמע"מ הגיע לכ-81 מיליון שקלים (המע"מ הנובע הוא כ-11.5 מיליון שקלים).

מלבד זאת, אור הואשמה שלא הוציאה חשבוניות ולא דיווחה למנהל המכס והמע"מ על עסקאות שביצעה כעוסקת עצמאית בתחום הנדל"ן, בזמן שנרשמו על שמה זכויות בפרויקטים למגורים ששיווקה. סכומן של עסקאות אלו - כתשעה מיליון שקלים.

אור עצמה נמצאת בהליך פשיטת רגל וחברות הנדל"ן שלה נכנסו לפירוק. עו"ד איתן ארז, שמונה על ידי בית המשפט המחוזי בתל אביב כמנהל מיוחד לנכסיה של אור, מעריך שכ-600 משפחות נפגעו מקריסתה. אלו המשפחות שהשקיעו ב-15 פרויקטים ששיווקה, והגיעו לשלבים שונים.

בתגובה לכתב האישום, אמרה ענבל אור כי היא עובדת על סדרת רשת חדשה שבה תחשוף את האמת. לדבריה, "בסדרה הזו אנו נכנס בעובי הקורה וניגע בכל הטענות שנטענו כלפי בכתב האישום ונציג את המסמכים שחושפים שחור על גבי לבן את האמת". היא אף הצהירה כי תמסור את תגובתה בשידור בפייסבוק - אך הדבר לא קרה.

(עדכון ראשון: 09:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully