וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטאור שהתרסק לחובות ענק: יזם הנדל"ן אלדד פרי נרצח ברחובות

עודכן לאחרונה: 15.10.2021 / 12:03

פרי נורה למוות ביציאה מתפילה בבית הכנסת על ידי רוכב אופנוע שנמלט מהמקום. בן ה-44 נסק במהירות בתור יזם ופתח קבוצות רכישה רבות, אך האימפריה שהקים קרסה לפני כשנה - והוא הותיר את לקוחותיו עם הפסדים של מאות אלפי שקלים. כל כיווני החקירה עדיין פתוחים

בווידאו: זירת הרצח ברחובות/צילום: רוני כנפו

יזם הנדל"ן אלדד פרי, בן ה-44, נרצח הלילה (חמישי) ביריות בפתח בית כנסת ברחובות. פרי היה בעלים של חברת נדל"ן פושטת רגל, והותיר את לקוחותיו עם הפסדי ענק. "מקרי הונאה ותרמית קשים ביותר", כתבו 13 רוכשי דירות בפרויקט של קבוצתו. המשטרה בודקת את נסיבות האירוע.

חברת הנדל"ן בה החזיק פרי, הנחשב למטאור בעולם הנדל"ן, שעלייתו ונפילתו היו מהירים, קרסה לפני יותר משנה. פרי נחשב ליזם והקים לא מעט קבוצות רכישה, שהותירו את לקוחותיהן עם הפסדים של מאות אלפי שקלים. אלדד פרי עירב בין הנכסים האישיים שלו לבין נכסי החברות, וחובו הוערך על ידי הנאמנים בכ-330 מיליון שקל.

אלדד פרי. יונתן זינדל, פלאש 90
פרי/פלאש 90, יונתן זינדל
ביתו של איש עסקים שנרצח ברחובות, 15 באוקטובר 2021. רוני כנפו
פרויקטים רבים כלל לא עלו על הקרקע. ביתו של פרי/רוני כנפו
רוכשי דירות רבים שהתקשרו עם חברת פרי נדל"ן, וששילמו דמי הרשמה ותשלום עבור הקרקע, גילו כי פרויקטים שבמסגרתם רכשו דירות אינם מתקדמים כלל

בית המשפט קבע בספטמבר 2020 שהחברה חדלת פירעון, זאת לאחר שרוכשי דירות רבים שהתקשרו עם חברת פרי נדל"ן, וששילמו דמי הרשמה ותשלום עבור הקרקע, גילו כי פרויקטים שבמסגרתם רכשו דירות אינם מתקדמים כלל. כשביקשו לבטל את העסקאות במטרה לקבל בחזרה את כספם - הבינו כי לא קיבלו את כספם שנותר בידי החברה. אחרים קיבלו צ'קים שבוטלו והבטחות ללא כיסוי. המשמעות של חדלות פרעון היא שבפועל אין לקבוצה אין כספים לצרכים דחופים ולסיום הפרויקטים ששיווקה לרוכשים.

הנאמנים היו אמונים על כלל החברות הבנות הקשורות לקבוצת אלדד פרי ובהן פרי נדל"ן, שארגנה את קבוצות הרכישה, פרי אסטרטגיות שהתקשרה בהסכמי אופציה לרכישת מקרקעין וחברת סולארא שעוסקת בביצוע פרויקטים בתחום הבניה.

אלדד פרי בעלים מכבי שעריים. מגד גוזני
אלדד פרי/מגד גוזני

עשרות תביעות חוב

גם כיום, שנה אחרי קריסת חברה, חלק מהרוכשים בפרויקטים של פרי נדל"ן יקבלו רק 50%-60% מהשקעתם

קבוצות הרכישה נחשבות כבעייתיות ובעלות סיכון גבוה. רוכשים רבים אינם מודעים לכך שעם הצטרפותם לקבוצת רכישה הם רוכשים זכות בקרקע אך לא דירה המוגנת תחת הוראותיו של חוק המכר. גם כיום, שנה אחרי קריסת חברה, חלק מהרוכשים בפרויקטים של פרי נדל"ן יקבלו רק 50%-60% מהשקעתם. אנשים פרטיים שהחברה נטלה מהם הלוואות או כאלה שרכשו דירות שבפועל לא היו התנאים התכנוניים לבנייתן, נותרו ללא דבר.

נגד פרי, הוגשו עשרות תביעות חוב והוא ניהל כמה הליכים משפטיים מול רוכשי דירות בפרויקטים של החברה בבעלותו. כך למשל, לפי פרסום בגלובס, 13 רוכשי דירות בפרויקט של קבוצת פרי ברחובות בשם "אורות חנן", הגישו בקשה דחופה לבית המשפט המחוזי מרכז, בה הם מבקשים להצטרף להליך חדלות הפירעון שנפתח נגד פרי נדל"ן.

בבקשות הועלו טענות קשות נגד פרי, "בפתח הדברים יטענו המבקשים כי לצערם הרב הם נפלו קורבן למקרי הונאה ותרמית קשים ביותר מצד קבוצת אלדד פרי ו\או חברות שבבעלותה, כשהאחרונים הוליכו ומוליכים שולל את המבקשים על ידי הבטחות כוזבות, תוך ניצול מוחלט של האדם החלש והכנסתו למינוף פרטי נוסף על מימון חוץ בנקאי ממוסד ועשיית פירמידה", נכתב בבקשה שהוגשה על ידי עו"ד אריאל יונגר.

זירת רצח איש עסקים ברחובות, 15 באוקטובר 2021. ללא, פלאש 90
זירת הרצח של האיש שנחשב למטאור בעולם הנדל"ן/פלאש 90, ללא

"סיפורה של ענבל אור מתגמד"

עוד לפי הפרסום בגלובס, קבוצה אחרת בפרויקט, שנמנית על עמותת הבנייה "אורות חנן", הגישה בקשה משלה להצטרף להליך המשפטי, מדובר ב-28 פונים. מהכתוב בפנייה עלה כי גם להם טענות קשות. "לצערם הרב של המבקשים סיפורה של ענבל אור, מתגמד עשרות מונים לעובדות מסמרות השיער שיפורטו", נכתב. "פרי נדל"ן ו\או מי מטעמה ו\או אלדד פרי, כל אחד בהתאם לאחריותו פעלו כ'מכונת קסמים' משומנת והצליחו בכישרון רב ובעורמה לתעתע ולהתל ולהתעלל בחברי המבקשת ולשכנע אותם, איש איש בהסכם אישי, להשקיע את חסכונותיהם הדלים ו\או כספים שנטלו מקרובי משפחה ברכישת פרויקט מגורים בעיר רחובות, כשלצערנו עד היום הפרויקט לא הושלם".

מטעמו של אלדד פרי נמסר אז בתגובה לפרסום: "לא ידוע לנו דבר אודות חקירה כלשהי. באם נזומן, כמובן שנשתף פעולה ואנחנו בטוחים כי כפי שהנאמנים ובית המשפט הבינו כי התמונה אותה מנסים לצייר גורמים אינטרסנטיים ומרושעים באמצעות התקשורת היא רחוקה מהמציאות וכך יתברר גם אם וכאשר תהיה חקירה בעניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully