וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 41 שנות מאסר: מת צבי גור, רוצחו של הילד אורון ירדן

עודכן לאחרונה: 15.10.2021 / 9:03

גור בן ה-74, שהורשע ב-1980 ומאז מרצה את עונשו בכלא מעשיהו, היה חולה אונקולוגי במצב סופני. לפני כמה ימים הוא הועבר לבית החולים אסף הרופא במצב קשה, כשהוא מורדם ומונשם. משפחתו של הילד ירדן: "מהיום ייתן הרוצח את הדין בבית דין של מעלה"

בווידאו: ועדת השחרורים דנה בבבקשת השחרור המוקדם של צבי גור/צילום: שלומי גבאי, עריכה: נועה לוי

צבי גור, שהורשע ב-1980 בחטיפה ורצח של הילד אורון ירדן, מת הלילה (שישי) מסרטן בגיל 74 אחרי 41 שנות מאסר. גור, פונה השבוע לבית החולים אסף הרופא במצב קשה, כשהוא מורדם ומונשם. גור הוא חולה אונקולוגי במצב סופני, ומרצה את מאסרו בכלא מעשיהו.

עו"ד דוד פורר ולימור לוי מסרו בשם משפחתו של אורון ירדן כי "אין מחילה למי שרצח את אורון ירדן כשהיה בן 8. עד היום ישב הרוצח במאסר, ומהיום ייתן הרוצח את הדין בבית דין של מעלה. אנחנו מודים לפרקליטות על עמידתה האיתנה והמסורה לצד משפחת ירדן".

צבי גור בבית המשפט יולי 2010. עומר מירון
גור/עומר מירון

בעקבות פינויו לבית החולים מוקדם יותר השבוע, עו"ד אייל אלון, המייצג את האסיר צבי גור שרצח את הילד אורון ירדן, הגיש לוועדת השחרורים של הנהלת בתי המשפט בקשה בהולה לשחרורו המידי של גור מהכלא. יממה לאחר מכן, ועדת השחרורים החליטה לעכב את שחרורו מהכלא.

סניגורו של גור, עו"ד אייל אלון תקף את ההחלטה ואמר כי "נפל דבר בישראל, הוגשה בקשת עיכוב ביצוע לאסיר חולה סופני, מורדם ומונשם, שרופא שב"ס קובע ששעותיו ספורות, כשהשחרור שלו הוא לבית חולים בלבד. שחרור מסוייג לבית חולים שאין לו משמעות מלבד רדיפה של ממש. מלבד העובדה ששלושה סוהרים ישמרו על אסיר חולה סרטן סופני על ערש דווי שהוא אזוק למיטה. זאת עמדת המדינה בראשות פרקליטות מחוז המרכז".

צבי גור בבית המשפט יולי 2010. עומר מירון
גור בבית המשפט. 2010/עומר מירון

גור חטף את ירדן כשהיה בן שמונה, במרכז היישוב סביון, ולאחר כשלושה ימים חנק אותו למוות. לאחר מותו של אורון, דרש כופר מהוריו בעבור שחרורו. הוא קיבל את הכסף והצליח להערים על בלשי המשטרה שארבו לו. אולם הוא לבסוף נתפס לאחר שעשה שימוש בשטרות המסומנים שקיבל.

הוא הורשע ברצח, חטיפת קטין ממשמורת וסחיטה באיומים. ב-1980 נידון למאסר עולם, אך עונשו נקצב ל-45 שנים מתוכן ריצה כבר 39. ב-2019 ועדת השחרורים דחתה את הבקשה של גור לקיצור עונשו.

שנתיים קודם לכן אישרה הוועדה להעניק לגור שחרור מוקדם, אולם הפרקליטות ערערה על ההחלטה ובית המשפט המחוזי מרכז קיבל את הערעור וקבע כי רוצח הילד יישאר בכלא. הפרקליטות טענה אז כי "ועדת השחרורים לא נתנה משקל ראוי לחומרת העבירה ולנסיבות האכזריות יוצאות הדופן בהן בוצעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully