וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצחו של אורון ירדן הגיש בקשה לשחררו בשל מצבו; משפחתו של הילד: אין מחילה

עודכן לאחרונה: 12.10.2021 / 18:13

סניגורו של צבי גור ביקש מוועדת השחרורים להורות לשחררו, לאחר שהרופאים קראו למשפחתו להגיע ולהיפרד ממנו. גורמים במערכת אכיפת החוק ביקרו את ה"סחבת" בהחלטת הוועדה. "גם לא לשחרר זו החלטה, אבל שיחליטו. כאילו עושים דווקא"

בווידאו: ועדת השחרורים דנה בבבקשת השחרור המוקדם של צבי גור/צילום: שלומי גבאי, עריכה: נועה לוי

עו"ד אייל אלון, המייצג את האסיר צבי גור שרצח את הילד אורון ירדן, הגיש הבוקר (שלישי) לוועדת השחרורים של הנהלת בתי המשפט בקשה בהולה לשחרורו המידי של גור מהכלא, לאחר שהבוקר הוא פונה במצב אנוש לבית החולים אסף הרופא. לוואלה! נודע כי הרופאים בבית החולים קראו לזוגתו וילדיו של גור להגיע ולהיפרד ממנו משום שנראה כי אלו שעותיו האחרונות.

"בדקות אלו הגשתי בקשה דחופה לוועדת השחרורים המיוחדת להורות על שחרורו של צבי גור בשל הדרדרות דרמטית במצבו הרפואי", אמר עו"ד אלון. "אין ולא יכולה להיות מחלוקת כי מצבו הרפואי עומד בכל הקריטריונים לשחרור ממניעים רפואיים בהתאם לחוק. אמנם יש דין אחד לכלל אסירים ודין אחד לצבי גור, אבל מצבו הקשה מחייב שחרור ולו בלבד שאת נשימותיו האחרונות יעשה כאדם חופשי. משאלתו האחרונה של צבי הייתה לעצום את עיניו כאדם משוחרר".

מנגד, עורכי הדין לימור לוי ודוד פורר מסרו בשם משפחתו של אורון ירדן כי "אין מחילה למי שרצח ילד רך בשנים במו ידיו תמורת בצע כסף. מי שמרחם על אכזריים, סופו שיתאכזר לרחמנים. מדובר ברוצח מתועב שמן הראוי שיישאר בבית הסוהר עד יום המאסר האחרון שהוטל עליו".

צבי גור בבית המשפט יולי 2010. עומר מירון
"משאלתו האחרונה הייתה לעצום את עיניו כאדם משוחרר". צבי גור/עומר מירון

לידי וואלה! הגיעה חוות דעת רפואית של מפקד המרכז הרפואי בשב"ס, לפיה "הבוקר מצבו החמיר בצורה דרסטית. הוא הובא לחדר טיפולים במצב קשה. לאור מצבו הקשה, רקע רפואי מורכב ומצב כללי ירוד ולא יציב, מדובר בחולה סופני אונקולוגי וימיו ואפילו שעותיו של החולה ספורים", כתב סגן גונדר ד"ר דמיטרי קלוצקי, מנהל המרכז הרפואי בשירות בתי הסוהר, בחוות דעת שהעביר לוועדת השחרורים.

גורמים במערכת אכיפת החוק הטיחו ביקורת על ועדת השחרורים שעד עתה לא קיבלה החלטה על בקשת השחרור, למרות מצבו האנוש של גור. "השופטת יודעת שנשאר לאסיר שעות לחיות ואין עדיין החלטה לגביו. גם לא לשחרר זו החלטה, אבל שתחליט. נראה שסוחבים את זה ולא סתם, כאילו עושים דווקא".

פרקליטו של גור, עו"ד אלון אמר לוואלה! כי "הוגשה בתיק חוות דעת רפואית של רופאי שב"ס מהם עולה תמונה ברורה וחד משמעית כי שעותיו של צבי גור ספורות. על אף הדחיפות נמנעת כבוד השופטת מליתן החלטה למרות שהדברים ברורים, לכן הוגשה בקשה דחופה נוספת למתן החלטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully