וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במגזר הבדואי בנגב יוצאים נגד ה"קמפיינים" נגדם: "צריכים שכנות טובה ולא הסתה"

14.10.2021 / 12:40

ראשי המגזר, יחד עם יהודים שהגיעו לתמוך, קיימו מסיבת עיתונאים בה מחו על השיח הגובר נגד האוכלוסיה הבדואית. "הם מתנגדים לפיתוח היישובים הבדואים בנגב, אז הם מתלוננים על הפשע. הפשע הוא תוצאה של הזנחה רבת שנים, גם אנחנו נגדו. זה לא מוסיף כבוד שבן גביר בא לפה"

בווידאו: ראשי המגזר הבדואי במסיבת עיתונאים בתגובה להפגנות על האלימות בנגב/מערכת וואלה!

ראשי המגזר הבדואי הביעו היום (חמישי) מחאה על "קמפיינים שמובילים את ההסתה נגד הבדואים בנגב". לאחרונה גברו קולות מצד ארגוני ימין שארגנו הפגנות נגד הפשיעה בדרום, וראשי רשויות בנגב, בהם ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ', שכתב מאמר שפורסם בוואלה! תחת הכותרת "זה הנגב שלנו". "הם מתנגדים לפיתוח היישובים הבדואים בנגב ועכשיו הם מתלוננים נגד הפשע", אמרה הודא אבו עביד, פעילה חברתית במגזר הבדואי. "אנחנו נגד הפשע אבל בעד ההתפתחות. הפשע הוא תוצאה של הזנחה רבת שנים".

במסיבת העיתונאים הוסיפה אבו עביד: "באר שבע היא גם שלנו, אנחנו לא נטע זר. נישאר פה על אפם ועל חמתם".

הודא אבו עביד
פעילה חברתית במגזר הבדואי 14 באוקטבור 2021. פול, מערכת וואלה!
"אנחנו נגד הפשע אבל בעד ההתפתחות". הודא אבו עביד, היום/מערכת וואלה!, פול
מסע"ת ברקע ההסתה נגד הבדואים. מלון לאונרדו, ב"ש 14 ביולי 2021. סלימאן אלהואשלה-שתי"ל, אתר רשמי
"חלק מראשי הרשויות נפלו מלכודת לקומץ קטן שמסית". מסיבת העיתונאים, היום/אתר רשמי, סלימאן אלהואשלה-שתי"ל

עו"ד שחדה אבן ברי מבאר שבע התלונן גם הוא על הסתה כנגד האזרחים הבדואים. "אנחנו גאים בעיר הזאת, היא עיר מטרופולין. מי שזעק על האלימות בנגב זו האוכלוסיה הבדואית בנגב. אנחנו שכנים. אם לשכן רע, יהיה רע גם לך. צריכים שכנות טובה ולא הסתה".

ד"ר רפי דוידזון, תושב באר שבע, הביע מורת רוח מההכללות שנעשות, לדבריו, כלפי הבדואים. "60 שנים אנחנו חיים פה ולא ראינו דבר כזה. יש הזנחה פושעת של החינוך במגזר הבדואי, הרופאים פה הם בדואים. יש הסתה והכללות נגד המגזר מרבית הבדואים הם שומרי חוק".

עו"ד שחדה אבן ברי. פול, מערכת וואלה!
"מי שזעק על האלימות בנגב זו האוכלוסיה הבדואית". עו"ד שחדה אבן ברי, היום/מערכת וואלה!, פול

סלאמה אל-אטרש, ראש מועצת אל קסום, פנה לראש עיריית באר שבע. "חלק מראשי הערים בדרום נפלו למלכודת, כמו רוביק דנילוביץ'. יש קומץ קטן שמסית. אני אומר לראש העיר באר שבע, השותפות תנצח את הקומץ הקטן. זה לא מוסיף כבוד שבן גביר בא לבאר שבע. יש הסתה לרצח נגד בדואים ולא ראיתי שאף אחד נעצר".

נאיף אבו ערער ראש מועצת ערערה הוסיף כי "יש פשיעה כמו בכל מקום, אבל את הכל משליכים על הבדואים. חלק מראשי הרשויות בדרום הצטרפו למסע ההסתה נגד הציבור הבדואי. אנחנו מגנים את כול תופעות האלימות שהיו בשומר החומות. לאחרונה המשטרה הרימה ידיים. הייתה קטטה ביישוב, אני מתקשר לתחנה, והם אומרים לי שמתגברים כוחות. אחר כך הם אומרים לי 'אנחנו לא יכולים לבוא'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully