וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט פסק: ראש העיר אור עקיבא שחשוד בשחיתות יחזור לתפקידו בתנאים מגבילים

עודכן לאחרונה: 14.10.2021 / 7:32

השר לשעבר יעקב אדרי נעצר לפני כשנה בחשד לעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון, גניבה, עבירות מין ואלימות. בית המשפט המחוזי מרכז בלוד קבע כי הוא יוכל לחזור לכהן כראש העיר, בתנאי שלא יעסוק בנושאי תכנון, בנייה וכוח אדם

בווידאו: ביהמ"ש דן בבקשה להרחיק את ראש עיריית אור עקיבא יעקב אדרי מתפקידו/צילום: יותם רונן

השר לשעבר יעקב אדרי יוכל לחזור לכהן כראש העיר אור עקיבא מ-7 בנובמבר בתנאים מגבילים - כך פסק בתחילת השבוע בית המשפט המחוזי מרכז בלוד, כמעט שנה לאחר שנעצר בחשד לעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון, גניבה, עבירות מין ואלימות.

לפי החשד, אדרי "ניצל באופן בוטה, שיטתי ומתמשך את סמכויותיו, מעמדו הרם והבלתי מעורער באור עקיבא והשפעתו המשמעותית על פקידי העירייה והוועדה המרחבית", כדי לקדם את ענייניהם של אנשי עסקים, יזמים וקבלנים, בתמורה לשוחד. בנוסף, ביקש תמורות כביכול לנזקקים בעיר, ובפועל השתמש בהן לצרכיו האישים, ואף השתמש בעובדי עירייה לכך.

החקירה הסתיימה לפני יותר משלושה חודשים, אך כתב האישום טרם הוגש - על אף שהפרקליטות הציגה לבית המשפט את טיוטת כתב האישום שלושה ימים לאחר סיום החקירה.

יעקב אדרי, ראש עיריית אור עקיבא בדיון בעניין הרחקתו מהעירייה, בימ"ש השלום ראשון לציון. יואב איתיאל
"ניצל באופן בוטה, שיטתי ומתמשך את סמכויותיו". יעקב אדרי/יואב איתיאל

על חזרתו של אדרי לראשות העיר בתנאים מגבילים הוחלט בדיון שקיים השופט עידו דרויאן גמליאל, לאחר שפרקליטות מחוז תל אביב מיסוי וכלכלה הגישה ערעור על החלטת בית משפט השלום בראשון לציון בשבוע שעבר להשיב את אדרי לתפקיד ללא תנאי.

בהתאם לתנאים המגבילים שקבע בית המשפט בהסכמת הפרקליטות, אדרי לא יוכל לעסוק בנושאי תכנון ובנייה; הוא לא יכהן בוועדות מנהליות של מועצת העיר ותאגידים עירוניים; וממלא מקומו הוא שיחתום על חוזים ויעסוק בהתקשרויות והתחייבויות. בנוסף, לא תהיה לו כל אחריות לנושאי כוח אדם והוא לא יכהן בשום מוסד.

החקירה נגד אדרי, שהתנהלה ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433, החלה ב-2019, תחילה כחקירה סמויה. במהלך החקירה התבססה תשתית ראייתית לכאורה נגד חשודים נוספים בפרשה בעבירות של שוחד, קבלת דבר במרמה וקשירת קשר לביצוע פשע. לטענת החוקרים, מתוך חומר הראיות הרב שאספו, עולה "מנגנון מתוחכם של תשלומי שוחד להעברת המזומנים אליו, בנוסף לקבלת שוחד באמצעות שוברי קנייה, שניתנו לו במשך שנים במסווה של תרומות לנזקקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully