וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת השחיתות באור עקיבא: ראש העיר חשוד גם באונס עובדת

עודכן לאחרונה: 26.11.2020 / 6:03

עדויות שהגיעו לידי המשטרה במסגרת חקירת השוחד בעירייה הובילו לחשד לעבירות מין מצדו של יעקב אדרי. על החשד הוטל צו איסור פרסום, אך במשטרה לא ביקשו להאריכו, והוא הוסר. עשרות עובדי עירייה וקבלנים נעצרו בפרשה, בהם יד ימינו של אדרי. פרקליטי אדרי: "חשדות מופרכים"

בווידאו: הוארך מעצרו של יעקב אדרי החשוד בשחיתות/מערכת וואלה! NEWS

ראש עיריית אור עקיבא והשר לשעבר יעקב אדרי חשוד גם באונס עובדת בנוסף לעבירות השחיתות - כך הותר הערב (רביעי) לפרסום. במהלך החקירה שמתנהלת ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433, עלה חשד שביצע עבירות מין ואלימות בעובדות שהיו כפופות לו ישירותו או תלויות בהחלטותיו במסגרת תפקידו כראש רשות, במשך שנים. מועצת העיר תבחר מחר ממלא מקום לאדרי.

לבקשת המעצר של אדרי נוספו בימים האחרונים סעיפי החשדות: אינוס, בעילה אסורה בהסכמה, תקיפה הגורמת חבלה ממשית, שיבוש מהלכי משפט, הדחה בחקירה, סחיטה באיומים ואיומים.

העדויות שהגיעו לידי חוקרי המשטרה הובילו להסתעפות בחקירה. בית משפט השלום בראשון לציון הטיל על החשד לעבירות מין צו איסור פרסום גורף שתוקפו פג הערב, ובמשטרה לא ביקשו להאריכו. זאת, ייתכן, במטרה לקבל עדויות נוספות על עבירות מין שביצע לכאורה אדרי בנשים שעבדו תחתיו. על שאר פרטי החקירה מוטל צו איסור פרסום.

יעקב אדרי במהלך הארכת מעצרו בבית משפט השלום בראשל"צ 10 בנובמבר 2020. -, פלאש 90
העדויות הובילו להסתעפות הפרשה. אדרי/פלאש 90, -

מהדיון היום עלה כי בחקירתו של אדרי הציגו לו החוקרים מסרון שלכאורה שלח לאחת הנשים, ובו הביע צער על כך שכפה עצמו עליה. השופט אבנון ציין כי חלק מהעבירות, בדגש על עבירות השחיתות, התרחשו אל מול גורמים רבים ולאורך פרק זמן ממושך. עבירות אחרות, בהן עבירות המין החמורות ביותר, התרחשו לפני פרק זמן רב, כשלכאורה חלה התיישנות בעניין מרביתן.

המשטרה, בבקשה חריגה ומנומקת לבית המשפט, ביקשה היום לאסור על אדרי להמשיך בעיסוקו כראש עיריית אור עקיבא, וכחבר הועדה המקומית לתכנון ובנייה ישובי הברון. זאת, "בשים לב לריבוי החשדות המיוחסים לו" וכן "האינטרס הציבורי הגובר על האינטרס האישי", נכתב בבקשה. כך, במשטרהו ציינו לראשונה כי המעשים בגינם נחקר בוצעו שעה שכיהן כראש העיר וכחבר הוועדה המקומית, "ומכוח סמכויותיו". עוד ציינה המשטרה כי "תפקידו, בכירותו ויכולת ההשפעה שלו על אופן קבלת ההחלטות בסוגיות שונות בעניינם של חשודים אחרים בבקשה לגביהם נחקר, הם אלה שהיוו את הבסיס לביצוע אותן עבירות, כך שחזרתו לתפקיד תביא למצב שיקל עליו להמשיך לבצען, תוך פגיעה באינטרס הציבורי".

עוד בוואלה!

פרשת השחיתות באור עקיבא: יד ימינו של השר לשעבר צפויה להפוך לעדת מדינה

לכתבה המלאה

לאור המצב בו נמצא אדרי, במועצת העיר אור עקיבא יבחרו מחר ממלא מקום, "לתקופת נבצרותו של ראש העירייה מלמלא את תפקידו, כולו או חלקו". זאת, בישיבה שלא מן המניין שתקיים מליאת מועצת העיר, בהוראת הממונה על מחוז חיפה במשרד הפנים, פאיז חנא. אדרי שנעצר לפני שבועיים צפוי להשתחרר היום בתנאים מגבילים.

במסגרת חקירת החשד לשחיתות, מלבד ראש העיר עוכבו לחקירה עשרות בני אדם, בהם עובדי עירייה וקבלנים. על פי החשד, הם קידמו מכרזים והיתרים שבאחריות העירייה בתמורה לטובות הנאה.

חקירת הפרשה החלה באופן סמוי לפני כשנה על ידי להב 433, בליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה מחוז תל אביב והרשות למימון הלבנת הון ומימון טרור במשרד המשפטים, ועברה בתחילת החודש לשלב הגלוי עם מעצרם של אדרי וחשודים נוספים.

אורלי יחזקאל. שלומי גבאי
חשודה שתיווכה בשוחד בעירייה. יחזקאל/שלומי גבאי

במשטרה חושדים שאורלי יחזקאל, ששימשה יד ימינו של אדרי, תיווכה בשוחד בעירייה. מהחקירה עולה כי חלק מהשוחד ניתן בשוברים ובקופונים שמקנים רכישה של מוצרי יסוד, שהיו אמורים להגיע לנזקקים, ובמקום זאת הועברו לקניית בגדים ומותרות עבור מקורבים.

יחזקאל חשודה גם בקשירת קשר לפשע, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף מסמך ושימוש בו, גניבה, הלבנת הון ועבירות מס הכנסה. במשטרה הופעלו עליה לחצים לחתום על הסכם עד מדינה ולהעביר לידיהם חומרים מפלילים בעניינו של אדרי.

פרקליטיו של אדרי, עורכי הדין יחיאל וינרוט, מאיר אברהם ויגל דוד, מסרו בתגובה כי "צו איסור הפרסום פקע היום ותוקפו לא הוארך, בהסכמת מר אדרי". הם הוסיפו כי "לגופם של החשדות החדשים המיוחסים למר אדרי בתחום עבירות המין והאלימות, מדובר בחשדות שכגודל חומרתם כך מידת מופרכותם. העובדה שמדובר בחשדות שמעולם לא הוגשה תלונה בגינם כנגד מר אדרי, מעידה גם היא כאלף עדים על רצינות אותם 'חשדות', ועל כך שהם באו לעולם במטרה אחת ויחידה לפגוע במר אדרי, ולהשחיר את פניו, מתוך מניעים ברורים שבשלב זה אנו מנועים מלפרטם".

אדרי שוחרר היום בתנאים מגבילים בהם מעצר בית מלא מוחלט של עשרה ימים. כמו כן, נאסר עליו לעסוק בתפקידו כראש עירייה וחבר ועדה ל-45 יום, וכן ליצור קשר עם מי מהמעורבים בפרשה. עוד נקבע כי עליו להתייצב במשטרה או בבית משפט בכל עת שיידרש, ונאסר עליו לצאת מהארץ למשך 90 יום ודרכונו כבר נמצא במשטרה. כלל התנאים הללו, בערבות עצמית וערבות צד ג' של 50 אלף שקלים כל אחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully