וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת השחיתות באור עקיבא: יד ימינו של השר לשעבר צפויה להפוך לעדת מדינה

15.11.2020 / 17:55

המשטרה מנסה לשכנע את אורלי יחזקאל, מקורבתו של יעקב אדרי החשוד בקבלת שוחד, לחתום על ההסכם ולהעביר חומרים מפלילים בעניינו. על פי החשד, יחזקאל תיווכה בעסקה בין גורמי העירייה. מעצרו של אדרי הוארך בחמישה ימים

בווידאו: הוארך מעצרו של יעקב אדרי החשוד בשחיתות/מערכת וואלה! NEWS

מעצרו של ראש עיריית אור עקיבא והשר לשעבר יעקב אדרי, החשוד בקבלת שוחד, הוארך היום (ראשון) בחמישה ימים. במקביל, המשטרה ממשיכה בחקירת הפרשה ומפעילה לחצים על אורלי יחזקאל, מקורבתו של אדרי החשודה גם היא בפרשה, לחתום על הסכם עד מדינה ולהעביר לידי המשטרה חומרים מפלילים בעניינו. בתוך כך, יחזקאל החליפה את סנגורה, עו"ד משה יוחאי, בעו"ד מנחם רובינשטיין.

על פי החשד, יחזקאל, ששימשה יד ימינו של אדרי, תיווכה בשוחד בעירייה. מהחקירה עולה כי חלק מהשוחד ניתן בשוברים ובקופונים שמקנים רכישה של מוצרי יסוד, שהיו אמורים להגיע לנזקקים, והלכו במקום זאת לקניית בגדים ומותרות למי שלא אמור לקבל אותם.

יחזקאל היא תושבת חדרה ופעילת הליכוד שבשנה שעברה התמודדה בפריימריז לרשימת המפלגה. בעבר, לצידו של אדרי, שימשה כמנכ"לית המשרד לפיתוח הנגב והגליל והמשרד לשיתוף פעולה אזורי, ראש מטה שר הבריאות, שר הקליטה, המשרד לענייני ירושלים והתפוצות והמשרד לביטחון פנים. היא גם שימשה כיו"ר הדירקטוריון של החברה לפיתוח מזרח ירושלים והמועצה לשידורי כבלים ולוויין ונציגת קרן קיסריה, תפקיד לו השתדל עבורה אדרי נמרצות. היא חשודה גם בקשירת קשר לפשע, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף מסמך ושימוש בו, גניבה, הלבנת הון ועבירות מס הכנסה.

אורלי יחזקאל. שלומי גבאי
תיווכה את השוחד. אורלי יחזקאל/שלומי גבאי

מלבד ראש העיר, 12 בני אדם אחרים, בהם עובדי עירייה, עוכבו לחקירה. על פי החשד, הם קידמו מכרזים והיתרים שבאחריות העירייה בתמורה לטובות הנאה. חקירת הפרשה החלה לפני כשנה על ידי להב 433, בליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה מחוז תל אביב, והרשות למימון הלבנת הון ומימון טרור במשרד המשפטים.

במשטרה טוענים כי מדובר בכמה פרשות, כשעל פי החשד ראש העיר מעורב בכולן. "החשוד שלפניי, בכיר החשודים, הוא זה שעומד לכאורה בראש ההיררכיה העבריינית, בגין סדרת מעשים שבוצעו לאורך תקופה ממושכת", אמר השופט גיא אבנון.

יעקב אדרי במהלך הארכת מעצרו בבית משפט השלום בראשל"צ 10 בנובמבר 2020. -, פלאש 90
חלק מהשוחד ניתן בשוברים שהיו אמורים להגיע לנזקקים. אדרי בדיון בהארכת מעצרו/פלאש 90, -

לפי גורם בכיר במשטרה, מלבד השוחד ניתנו טובות הנאה שהצמיחו בהמשך רווחים של מיליונים. בעלי עסקים נתבקשו לממן שוברים ותרומות שנועדו לנזקקים באמצעות עמותה מסוימת, ומשם התרומות הועברו למשוחדים, בין היתר מקורביו של ראש העיר. ההיתרים שניתנו לקבלנים היו בהליך מזורז, וקודמו בצורה אינטנסיבית על ידי ראש העיר.

הבכיר הסביר כי ראש העיר ביצע פעולות עבור המקורבת והלקוחות שלה. הוא הפעיל את סמכויותיו לטובתם, ואישר ג'ובים ומכרזים שהיא ביקשה להתמודד בהם או שהיה לה עניין בהם. ראש העיר הקדיש זמן רב כדי לקדם את ענייניה, לפי דרישתה. "בתקופה שבה לחלק מהאנשים אין מה לאכול, הם לקחו לכיסם שוברים שהם שווי כסף", הוסיף הבכיר במשטרה. בין האנשים שנתנו עדות בפרשה נמצא גם אלי אבוטבול, ראש המועצה לשעבר של זכרון יעקב.

אבוטבול עצמו נחקר ביאח"ה ב-2016, ובסיכומה של החקירה הייתה עמדת המשטרה כי התגבשה תשתית ראייתית נגדו. הוא התפטר מתפקידו כראש מועצה, התיק הועבר לפרקליטות מחוז חיפה שביולי 2019 סגרה אותו.

אדרי שימש כראש עיריית אור עקיבא משנת 1989 עד שנת 2003, ושוב מאז שנת 2013. בין לבין, הוא כיהן כחבר כנסת במשך עשור מטעם מפלגות הליכוד וקדימה. כמו כן, הוא כיהן כשר הבריאות, שר העלייה והקליטה, השר לפיתוח הנגב והגליל והשר המקשר בין הממשלה לכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully