וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סידר עבודות למקורבים: סגן ראש העיר נשר לשעבר מואשם במרמה והפרת אמונים

13.11.2020 / 19:14

משפטו של יחיאל אדרי יחל בעוד שבועיים בגין שחיתות ציבורית במסגרת תפקידו ב-2013. לפי האישום, מ"מ ראש העיר לשעבר מינה פעילי בחירות למזכיריו האישיים והתעלם ממכרז בהשתתפות 55 איש, אחרי שהבטיח להם תפקיד במהלך הקמפיין. "זו קנוניה. חשפתי שחיתות וזו התוצאה"

בווידאו: הארכת מעצר בחשד לשחיתות ברשויות המקומיות/עריכה: איתי עמרם

יחיאל אדרי, סגן וממלא מקום ראש העיר נשר לשעבר, מואשם בעבירות שחיתות ציבורית שביצע ב-2014-2013 במסגרת תפקידו. על פי כתב האישום שהוגש ביוני, אדרי סידר עבודות למקורביו ופעל בניגוד עניינים. משפטו בבית משפט השלום בחיפה צפוי להיפתח בתחילת החודש הבא. הפרקליטות מייחסת לו עבירות מרמה והפרת אמונים, ניסיון לקבל דבר במרמה בנסיבות מחמירות וזיוף מסמך ושימוש בו.

הפרשה החלה לאחר הבחירות המקומיות שהתקיימו לפני שבע שנים. למכרז שנפתח לתפקיד מזכירתו האישית של אדרי ניגשו 55 איש, אך ועדת בחינה לא נערכה ואף לא אחד מהמועמדים זומן לריאיון. בסופו של דבר, נבחרה לתפקיד פעילת בחירות של הרשימה בה התמודד אדרי לה הבטיח את המשרה במהלך הקמפיין. כשפוטרה ארבעה חודשים לאחר מכן, פעיל בחירות אחר ברשימה, חבר של בנו של אדרי, הובא למלא את מקומה, ושוב ללא ועדת בחינה וללא ריאיון.

סגן ראש העיר נשר לשעבר יחיאל אדרי. -, אתר רשמי
מרמה והפרת אמונים. אדרי/אתר רשמי, -

לפי הפרקליטות, צוות מבקר המדינה קבע להגיע לנשר בסוף אותה שנה ולבדוק בין היתר את המינויים. בתגובה, הורה אדרי לרכזת משאבי האנוש, קרובת משפחה רחוקה שלו, לערוך מסמכים מהם יעלה כי נערכה בעירייה ישיבה טרם גיוסה של המזכירה ושהיא נבחרה כדין. כמו כן, הורה לה אדרי לציין במסמך כי במקום השני בהתאמה לתפקיד היה הפעיל שנבחר, ושהורה לה למנות אותו לתפקיד בהסתמך על אותה ישיבה.

עוד לפני שהסתיימה העבודה על הדוח בעניין, עלה במשרד מבקר המדינה חשד לזיוף ומרמה ונעשתה פנייה ליועץ המשפטי לממשלה. דוח המבקר שפורסם ב-2016 כבר כלל התייחסות לפרשה.

בעקבות הוראתו לרכזת, אדרי בן ה-62 מואשם בזיוף מסמכים בהיותו עובד ציבור, במטרה להטעות את נציגי המבקר. "עשה מסמכים הנחזים להיות את אשר הינם והם עשויים להטעות, כשהוא ממונה על עשייתם וכשיש לו גישה אליהם", נכתב בכתב האישום.

עוד בוואלה!

ראש עיריית חדרה יועמד לדין בכפוף לשימוע בחשד למרמה והפרת אמונים

לכתבה המלאה
התכתבויות מכתב האישום נגד יחיאל אדרי, לשעבר סגן ראש עיריית נשר. -, אתר רשמי
התכתבות בין אדרי לפעילה/אתר רשמי, -
התכתבויות מכתב האישום נגד יחיאל אדרי, לשעבר סגן ראש עיריית נשר. -, אתר רשמי
התכתבות בין אדרי לפעילה/אתר רשמי, -

ב-2016 אדרי נחקר באזהרה ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה), בעקבות חומרים שהועברו אליה מפרקליטות המדינה ונאספו בבדיקת מבקר המדינה בעירייה. בהמשך גם הוגשו במשטרה תלונות. במסגרת החקירה נחקרו מעורבים, חלקם באזהרה, ונתפסו מסמכים בעירייה. בתום חקירתו שוחרר אז אדרי בתנאים מגבילים, לרבות הרחקה מהעירייה למספר ימים ואיסור יצירת קשר עם איש מעובדיה.

זמן קצר לאחר מכן, האופוזיציה בנשר הביאה להדחתו בישיבת מליאה מיוחדת של העירייה. ראש העיר באותה תקופה, אבי בינמו, מיאן לכנס את הישיבה, אבל נאלץ בסופו של דבר לעשות זאת, לאחר שפרקליט מחוז חיפה איתן לדרר התערב ובהוראת הממונה על מחוז חיפה במשרד הפנים, אלוף (מיל') יוסף משלב.

התכתבויות מכתב האישום נגד יחיאל אדרי, לשעבר סגן ראש עיריית נשר. -, אתר רשמי
התכתבות בין אדרי לפעילה/אתר רשמי, -

אדרי, שעדיין מכהן כחבר מועצת העיר מטעם סיעת העבודה, הכחיש את ההאשמות והתקומם על הגשת כתב האישום. "הכול פוליטי. זו קנוניה. אני 43 שנה משרת את נשר, הכול בהתנדבות חוץ מאותן שנתיים. חשפתי שחיתות בעירייה בעקבותיה הלכו לכלא, אז זו התוצאה", טען.

"באופוזיציה ראו שאני חזק בעירייה והחליט 'להתלבש' עליי", המשיך. "מי שרשאי לקבל עובדים והחוק חל עליו זה ראש העיר, לא אני. ראש העיר נתן את ההנחיות מי לקבל ומי לא. לא זייפתי שום מסמך".

סגן ראש העיר לשעבר העביר לוואלה! NEWS מסמך שלטענתו מהווה את פרוטוקול הישיבה מדצמבר 2013 בה נבחרה הפעילה, בה השתתפו נוסף אליו גם הגזבר והמזכיר. אלא שמסמך זה אינו שנוי במחלוקת. הפרקליטות מתייחסת למסמך אחר, זה שהורה לרכזת כוח האדם להכין, ועליו הוא חתום לבדו.

עו"ד תמי אולמן המייצגת את אדרי אמרה בתגובה כי "מדובר בעבירות ישנות. אני מתפלאת שהפרקליטות מחליטה להגיש כתב אישום אחרי שש שנים. למרשי נגרם עוול בלתי הפיך עם הגשת כתב האישום. אנחנו סומכים ידינו על ההליך המשפטי ובטוחים שהצדק יצא לאור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully