וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית חדרה יועמד לדין בכפוף לשימוע בחשד למרמה והפרת אמונים

12.11.2020 / 16:59

הפרקליטות הודיעה לצביקה גנדלמן שנשקלת העמדתו לדין על עבירות מרמה ושיבוש הליכים שביצע במשך חמש שנים. לפי מכתב השימוע, הוא פעל בניגוד עניינים, סייע לחברו בשורת בקשות - ומחק מיומנו את פגישותיהם. סנגורו: "ראש עיר לא חייב להתנתק מכל שחקן בפוליטיקה המקומית"

בווידאו: הארכת מעצר בחשד לשחיתות ברשויות המקומיות/עריכה: איתי עמרם

פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה היום (חמישי) כי נשקלת העמדתו לדין של ראש העיר חדרה צביקה גנדלמן, בכפוף לשימוע. ראש העיר חשוד בעבירות מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה, שיבוש מהלכי משפט ועבירה לפי חוק המחשבים. על פי מכתב השימוע שנשלח אליו, העבירות בוצעו בין אוקטובר 2013 ליוני 2018, אז כיהן גנדלמן בנוסף לתפקידו הנוכחי גם כראש הוועדה המקומית לתכנון ובנייה.

כמו כן, מסרה הפרקליטות כי נשקלת העמדתם לדין של מנהלת לשכתו על עבירות מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה ועבירה לפי חוק המחשבים, ושל נהגו בסעיף של שיבוש מהלכי משפט.

ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן נגדו יוגש כתב אישום, ארכיון. שלומי גבאי
חשוד שפעל בניגוד עניינים ושיבש הליכי משפט. גנדלמן/שלומי גבאי

על פי מכתב השימוע, גנדלמן נקלע לניגוד עניינים לאחר שנבחר לתפקיד בעזרתו של סמי לוי, קבלן ויזם נדל"ן שמילא שורת תפקידים בעירייה בהם מ"מ ראש העיר, וחש "מחויבות אישית עמוקה" כלפיו. ראש העיר אף חשש שלוי יפעל למניעת בחירתו מחדש. למרות זאת, לא דיווח על ניגוד העניינים ולא חתם על הסדר ניגוד עניינים כנדרש בדין.

ניגוד העניינים של גנדלמן התבטא במתן גישה ישירה ללוי ללשכתו באופן תדיר וטיפול בבקשותיו להעסקה וקידום עובדים בעירייה. ראש העיר לא פסל עצמו מלדון בענייניו של לוי, ולקח חלק פעיל בכמה מהם. בין היתר דן בבקשה של חברה הנמצאת בבעלותו להכשיר חריגת בנייה בבניין משרדים בעיר, חתם על היתר בנייה לפרויקט נדל"ן שלקבלן היה בו אינטרס כלכלי מהותי והיה שותף למתן היתר בנייה לבית אבות סיעודי על קרקע בבעלותו.

עוד בוואלה!

פרשת שחיתות בצפון: ראש עירייה נעצר בחשד לשוחד

לכתבה המלאה

בינואר 2018 התקבלה בלשכת ראש העיר פנייה לקבלת יומני הפגישות של גנדלמן, לפי חוק חופש המידע. בעקבות זאת, גנדלמן ומנהלת לשכתו סיכמו כי היא תמחק מיומנו הממוחשב חלק מהפגישות, במטרה להסוות את הקשר עם לוי. השניים לא הסתפקו בכך, אלא גם העבירו לממונה על חופש המידע בעירייה הערכה מופרזת של שעות העבודה הנדרשות לטיפול בבקשה - מה שהוביל למחיר אגרת טיפול גבוה ולנסיגת הפונה מהבקשה.

בנוסף, עלה ממכתבי השימוע כי תחת הנחייתו של גנדלמן נהגו עדכן את לוי בדבר גביית הודעה במשטרה של חבר אופוזיציה בעירייה שעסקה בין היתר ביחסיהם של השניים, והעביר לו מסר להתרחק מהעירייה בתקופה הקרובה, במטרה למנוע או להכשיל חקירה פלילית.

סגן ראש עיריית חדרה לשעבר סמי לוי מסגיר עצמו ליחידה לפשיעה כלכלית בלוד, מאי 2011. אורי לנץ
קיבל מסר להתרחק מהעירייה. לוי/אורי לנץ

עורך הדין ליאור אפשטיין, המייצג את גנדלמן, מסר בתגובה כי "החקירה נפתחה בחשדות לשוחד בחירות, בשלב ראשוני התברר שאין שוחד בפרשה, ושוב נחשפנו כולנו לכך ששיטות החקירה בפרשות ציבוריות מחייבות מעצר מכאיב והרבה פעמים לא נחוץ".

לטענתו, "צביקה גנדלמן כפי שפעל החל מיום החקירה הראשון מכבד את מערכות החוק, מאמין בדרך פעולתם ומשוכנע שיש ביכולתנו להבהיר את הנושא הסבוך של מעמדו של נבחר ציבור ביחס לחובתו כבעל תפקיד. אנחנו חולקים על ההנחה הבסיסית שראש עיר מחויב להתנתק בפועל מכל שחקן במגרש הפוליטיקה המקומית. מכבדים את הגישה שלא הכל פרוץ ומשוכנעים שנוכל להסביר לחברנו בפרקליטות מדוע לא נעברה שום עבירה במקרה זה".

עו"ד מירון רוזנטל, המייצג את סמי לוי, מסר כי "כנגד מרשי לא הוגש כתב חשדות ולא נשלחה הודעה שבכפוף לשימוע יוגש כתב אישום וזאת לאור העובדה שמרשי לא ביצע כל עבירה פלילית, כפי שטענתי ביום בו ביקשה המשטרה לעצור את מרשי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully