וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד בתום הפגישה המשולשת בוושינגטון: "שומרים את הזכות לפעול בכל דרך מול איראן"

בתום הפגישה עם שר החוץ האמריקני בלינקן ושר החוץ האמירתי בן-זאיד, אמר שר החוץ הישראלי כי "איראן הצהירה שהיא רוצה למחוק אותנו ולא נאפשר לזה לקרות". בלינקן: "אנחנו עלולים להגיע לשלב שבו לא יהיה טעם לחזור להסכם הגרעין". בן-זאיד: "מתכוון לבקר בישראל בקרוב"

בווידאו: פגישת שרי החוץ של ישראל, ארה"ב ואיחוד האמירויות בוושינגטון/מערכת וואלה!

שר החוץ יאיר לפיד, מקבילו האמריקני אנתוני בלינקן ושר החוץ של איחוד האמירויות הערביות שייח עבדאללה בן-זאיד, נפגשו הערב (רביעי) בוושינגטון, במסגרת ביקורו הראשון של לפיד בארצות הברית מאז נכנס לתפקיד. בתום הפגישה המשולשת, אמר לפיד כי "בכל יום שעובר איראן מתקרבת לפצצה", וציין ש"ישראל שומרת לעצמה את הזכות לפעול בכל רגע ובכל דרך".

שר החוץ התייחס בהרחבה לנושא האיראני בתום הפגישה: "הם מנסים לרמות את העולם בדרך להיות מדינת סף גרעינית. יש רגעים בהן מדינות צריכות להשתמש בכוח כדי להציל את העולם מרשע. ישראל שומרת לעצמה את הזכות לפעול בכל רגע ובכל דרך. זו האחריות שלנו. איראן הצהירה שהיא רוצה למחוק אותנו מהמפה ולא נאפשר לזה לקרות".

בנושא הפלסטיני אמר לפיד כי "המטרה היא לעבוד עם הרשות הפלסטינית כדי שלכל ילד פלסטיני תהיה הזדמנות לחיים טובים".

הצהרות במהלך פגישה טרילטרלית של שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, שר החוץ של איחוד האמירויות, עבדאללה בן זיאד, ושר החוץ, יאיר לפיר בוושינגטון 13 באוקטובר 2021. שלומי אמסלם, לשכת העיתונות הממשלתית
"הזמן הולך ומתקצר". לפיד, בלינקן ובן זאיד/לשכת העיתונות הממשלתית, שלומי אמסלם

מקבילו האמריקני בלינקן התייחס להסכמי אברהם ואמר כי "היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות משגשגים. אנחנו תומכים בהסכמים ההיסטוריים ומחוייבים להמשיך לדחוף לעוד הסכמים. הנורמליזציה צריכה להיות כוח להתקדמות באזור וגם בין ישראל לפלסטינים".

עוד הוסיף שר החוץ האמריקני כי "נתקדם עם תהליך פתיחת הקונסוליה בירושלים כחלק מתהליך פיתוח הקשרים הם הפלסטינים".

בנוגע לנושא האיראני אמר כי "למרות שהבהרנו שאנחנו מוכנים לחזור להסכם הגרעין, אנחנו רואים מאיראן רמזים לכך שהם לא רוצים. הזמן הולך ומתקצר. אנו עלולים להגיע לשלב שבו לא יהיה טעם לחזור להסכם הגרעין. אנחנו נבחן כל אופציה כדי להתמודד עם האתגר האיראני".

"אנחנו רוצים לחזור לשיחות. אם לאיראן תהיה עמדה הגיונית אפשר יהיה לחזור להסכם הגרעין. אבל הזמן לכך הולך ומתקצר ונהיה מוכנים לעבור לאופציות אחרות אם איראן לא תשנה כיוון".

פגישה טרילטרלית של שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, שר החוץ של איחוד האמירויות, עבדאללה בן זיאד, ושר החוץ, יאיר לפיר בוושינגטון 13 באוקטובר 2021. שלומי אמסלם, לשכת העיתונות הממשלתית
פורום הפגישה/לשכת העיתונות הממשלתית, שלומי אמסלם

שר החוץ של איחוד האמירויות בן זאיד אמר כי "הפגישה הזו מראה על מחויבותה של ארצות הברית לבנות גשרים בין שתי מדינות מצליחות. ככל שהיחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות יהיו מוצלחים יותר, אני מאמין שזה ישכנע את הישראלים והפלסטינים שניתן להצליח להשיג שלום".

בנוסף לכך, סיפר כי לפיד הזמין אותו לבקר בישראל ואמר כי הוא "מתכוון לבקר בישראל בקרוב".

פגישת העבודה המשולשת היא מהלך משמעותי מצד ממשל ביידן בדחיפת "הסכמי אברהם". כשנחתם הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות, אחת השאיפות של שתי המדינות הייתה לקיים גם מהלכים משותפים יחד עם ארצות הברית בתחום המדיני, הביטחוני והכלכלי.

הצהרות במהלך פגישה טרילטרלית של שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, שר החוץ של איחוד האמירויות, עבדאללה בן זיאד, ושר החוץ, יאיר לפיר בוושינגטון 13 באוקטובר 2021. שלומי אמסלם, לשכת העיתונות הממשלתית
לפיד/לשכת העיתונות הממשלתית, שלומי אמסלם

הפגישה נערכת ברקע אישורה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה את הפקעת 200 דונם של קרקעות בגבעת המטוס, הנמצאת מעבר לקו הירוק. זאת, יום אחד בלבד לאחר פגישתם של לפיד וסגנית הנשיא קמלה האריס בוושינגטון. "גם אנחנו מסכימים שלפלסטינים צריכים להיות חיים טובים ותקווה", אמר לפיד.

במסגרת ביקורו הראשון בוושינגטון מאז נכנס לתפקיד, נפגש לפיד עם בכירים בממשל ביידן, בהם סגנית נשיא ארצות הברית, קמלה האריס, היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן, יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי ועם נציגי הנהגות שתי המפלגות הגדולות, הדמוקרטים והרפובליקנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully