וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגה משולשת בוושינגטון: לפיד ייפגש עם בלינקן ושר החוץ של איחוד האמירויות

עודכן לאחרונה: 9.10.2021 / 19:11

שר החוץ יקיים השבוע פגישה עם שר החוץ של ארה"ב ועבדאללה בן-זאיד, בה הם צפויים לעסוק בשיתופי פעולה בין ארה"ב, ישראל ואיחוד האמירויות כחלק מה"הסכמי אברהם", כמו גם בסוגיה האיראנית. פגישת העבודה המשולשת היא מהלך משמעותי מצד ממשל ביידן בדחיפת ההסכמים

בווידאו: דיווח של שליח וואלה! ברק רביד מהטקס שבו חנך לפיד את השגרירות באבו דאבי/צילום: ברק רביד ומשרד החוץ

שר החוץ יאיר לפיד יקיים השבוע פגישה משולשת בוושינגטון עם שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן ושר החוץ של איחוד האמירויות עבדאללה בן-זאיד. הפגישה צפויה לעסוק בשיתופי פעולה בין ארצות הברית, ישראל ואיחוד האמירויות כחלק מ"הסכמי אברהם", אבל גם בסוגיה האיראנית.

פגישת העבודה המשולשת היא מהלך משמעותי מצד ממשל ביידן בדחיפת "הסכמי אברהם". כשנחתם הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות, אחת השאיפות של שתי המדינות הייתה לקיים גם מהלכים משותפים יחד עם ארצות הברית בתחום המדיני, הביטחוני והכלכלי.

פגישת שר החוץ, יאיר לפיד עם שר החוץ האמריתי, עבדאללה בן-זאיד 29 ביוני 2021. שלומי אמסלם, לשכת העיתונות הממשלתית
ייפגשו עם בלינקן. לפיד ועבדאללה בן-זאיד, יוני/לשכת העיתונות הממשלתית, שלומי אמסלם

צעד דומה כבר התרחש לפני כשבועיים, במהלך ביקורו של לפיד בבחריין, כששר החוץ הגיע יחד עם עמיתו הבחרייני לבסיס הצי החמישי האמריקני במנאמה, שם הם נפגשו עם ממלאת מקום שגריר ארצות הברית שהצטלמה איתם כשברקע ספינת מלחמה אמריקנית.

לפיד ימריא לוושינגטון ביום שני בלילה. הוא צפוי להיפגש עם סגנית הנשיא קמלה האריס, עם היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן ועם שר החוץ בלינקן.

שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן, 18 במאי 2021. רויטרס
ידונו בשיתופי פעולה בין ארה"ב, ישראל ואיחוד האמירויות כחלק מ"הסכמי אברהם". בלינקן/רויטרס

מלשכת שר החוץ נמסר כי השרים ידונו בפגישה בהתקדמות ביחסי ישראל-איחוד האמירויות במהלך השנה שחלפה מאז שנחתם הסכם השלום בין המדינות, כמו גם על הזדמנויות נוספות לקידום השלום במזרח התיכון ועל נושאי ביטחון ויציבות אזוריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully