וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי כהן: "איראן לא קרובה יותר להשיג יכולת צבאית גרעינית מבעבר"

עודכן לאחרונה: 12.10.2021 / 14:26

בכנס ג'רוזלם פוסט, ראש המוסד לשעבר סתר את הדיווחים על התקרבות טהראן להשגת חומרים לייצור פצצה גרעינית. "הטענה שאיראן במצב טוב יותר לא נכונה, יש להם פחות יכולת ופחות תמיכה בינלאומית", הסביר, וייחס את עצירת ההתקדמות ל"מאמצים הנמשכים של כוחות מסביב לעולם"

בווידאו: ראש המסוד לשעבר מבהיר שאיראן לא קרובה יותר מכפי שהייתה בעבר ליכולת גרעינית/צילום: כנס הג'ורזלם פוסט

ראש המוסד לשעבר יוסי כהן אמר היום (שלישי) בכנס הג'רוזלם פוסט כי איראן לא קרובה יותר להשיג נשק גרעיני ממה שהייתה בעבר. האמירה של כהן התייחסה לדיווחים שאיראן רחוקה שבועות ספורים מהשגת חומרים לייצור פצצה גרעינית. הוא ייחס את עצירת התקדמות תכנית הגרעין ל"מאמצים הנמשכים והארוכים של כוחות מסביב לעולם".

"הטענה שאיראן במצב טוב יותר מבעבר - לידיעתי זו אמירה לא נכונה", אמר בוועידה בירושלים. "במתקנים האיראניים יש פחות יכולות לעשות דברים שהיו יכולים לעשות בעבר, ויש להם פחות תמיכה בינלאומית ממה שהיה להם בעבר".

יוסי כהן במהלך כנס ג'רוזלם פוסט 12 באוקטובר 2021. מארק ישראל סאלם, פול
מבטל את הדיווחים. כהן/פול, מארק ישראל סאלם

כהן הבהיר כי "ישראל תמיד תגן על עצמה בעצמה. אם איראן תחליט לקחת 'פנייה לא נכונה', ישראל תהיה חייבת להגיב. הסכם הגרעין יהיה חייב להיות מנוסח מחדש, ביותר מנושא אחד".

"אני לא בפוליטיקה, אני בעסקים", השיב לחרושת השמועות על תכניותיו לעתיד. כשנה לאחר הסכמי חתימת הסכמי נורמליזציה, כהן, שהשתתף במגעים החשאיים בין הצדדים, הביע תקווה שמדינות נוספות יצטרפו. "אני מקווה ומתפלל שהמהלך יימשך. זה מיושן להיות ביחסים שאינם טובים כמו אלה".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully