וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן פתחה בתרגיל צבאי ליד גבול אזרבייג'ן בשל "הנוכחות של ישראל"

1.10.2021 / 14:03

בטהראן מזהירים כי הם לא יסבלו "פעילות שתפגע בביטחון הלאומי שלנו", לאור הידוק היחסים הביטחוניים בין באקו לישראל. בתרגיל משתתפים יחידות ארטילריה, מסוקים ומל"טים

בווידאו: איראן פתחה בתרגיל צבאי ליד גבול אזרבייג'ן/צילום: רויטרס

צבא איראן פתח היום (שישי) בתרגיל בסמוך לגבול עם אזרבייג'ן בצפון-מערב המדינה, אחרי שבטהראן הביעו תרעומת על היחסים הביטחוניים של באקו עם ישראל. הטלוויזיה הממלכתית דיווחה כי בתרגיל משתתפים יחידות ארטילריה, מל"טים ומסוקים, מבלי לפרט כמה זמן הוא יימשך או את מיקומו המדויק.

איראן נוהגת לערוך תרגילים צבאיים גדולים והיא טוענת שהיא רוצה להבטיח את מוכנות הקרב שלה ולהפגין את יכולותיה. אתמול היא הבהירה לשגריר האזרי בטהראן את התנגדותה לנוכחות של ישראל מעבר לגבול, שעליה דווח בשנים האחרונות בכלי תקשורת זרים.

"אנחנו לא נסבול את הנוכחות ואת הפעילות נגד הביטחון הלאומי שלנו מצד המשטר הציוני סמוך לגבולותינו", הדגיש שר החוץ של איראן, חוסיין-אמיר עבדאללהיאן. "אנחנו נבצע כל פעולה הכרחית ביחס לזה". הוא אמר כי היחסים בין איראן לאזרבייג'ן "חשובים, אבל הוא התעקש כי "זכותה" של איראן לקיים את התרגיל.

תרגיל של צבא איראן בסמך לגבול עם אזרבייג'ן, 1 באוקטובר 2021. AP
חיילים בתרגיל הצבאי שנפתח היום בסמוך לגבול אזרבייג'ן, היום/AP
תרגיל של צבא איראן בסמך לגבול עם אזרבייג'ן, 1 באוקטובר 2021. AP
מסוק תקיפה במהלך התרגיל/AP

מפקד כוחות היבשה בצבא איראן, כיומרת' חידרי, אמר כי הנוכחות של ישראל באזרבייג'ן משבשת את ביטחון האזור. "הרגישות שלנו ביחס לגבול עלתה והפעילות שלה (של ישראל) כאן תחת מעקב מוחלט שלנו", אמר הגנרל במהלך התרגיל שנערך על רקע המתיחות הגבוהה סביב תכנית הגרעין של איראן והקיפאון במשא ומתן עם המעצמות.

נשיא אזרבייג'ן, אילהם אלייב, אמר השבוע כי הוא "המום" מהתרגיל המתוכנן של איראן. "לכל מדינה יש זכות לקיים תרגיל צבא בשטחה, זו זכותה הריבונית. אבל למה עכשיו, למה בגבול שלנו?", הוא שאל בריאיון לרשת טורקית. הוא ציין שזאת הפעם הראשונה מאז נפילת ברית המועצות שבה איראן עורכת מפגן כוח שכזה סמוך כל כך לגבול אזרבייג'ן.

אזרבייז'ן נעזרה במל"טים ישראליים כדי לרשום הישגים טריטוריאליים במלחמה עם ארמניה במחוז נגורנו-קרבאך בשנה שעברה. בחודש שעבר אירחה אזרבייג'ן תרגיל ראשון מסוגו עם כוחות מיוחדים טורקיים ופקיסטניים.

תרגיל של צבא איראן בסמך לגבול עם אזרבייג'ן, 1 באוקטובר 2021. AP
באזרבייג'ן "המומים". חיילים איראנים בתרגיל, היום/AP

מקור נוסף למתיחות בין שתי המדינות, שבהן יש רוב שיעי, הוא שיבושים באספקת דלק וסחורות אחרות מאיראן לארמניה דרך אזרבייג'ן. בשבועות האחרונים עצרו הרשויות האזריות שני נהגי משאיות איראנים שניסו לעבור בדרך הזו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully