וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה: רונן בר הוא ראש שב"כ הבא

עודכן לאחרונה: 11.10.2021 / 13:55

השרים הצביעו בעד מינויו של בן ה-55 ושמו הותר לפרסום. בר, נשוי ואב לשלושה שמתגורר באזור השרון, שירת בסיירת מטכ"ל ומילא שורת תפקידים מבצעיים בארגון עד שהפך לסגנו של ארגמן לפני שלוש שנים. הוא צפוי להיכנס לתפקיד ביום רביעי. בנט: "יצעיד את השירות לפסגות חדשות"

בווידאו: ראש השב"כ הנכנס לפני שהממשלה אישרה את מינויו/צילום סטילס: ראובן קטסרו, צילום וידאו: שלומי גבאי, עריכה: עמית שמחה

הממשלה אישרה היום (שני) את מינויו של רונן בר לראש שב"כ. בכך, שמו הותר לפרסום. בר, בן 55 שמתגורר באזור השרון, כיהן כסגנו של ראש הארגון נדב ארגמן במשך שלוש שנים, ועתיד להחליף אותו בעוד יומיים. העברת מועמדותו בממשלה באה לאחר שהוועדה למינוי בכירים קבעה כי "לא נמצא פגם בטוהר מידותיו", בין היתר בתום בדיקת המכתב האנונימי נגדו.

"מודה על האמון ועל הגיבוי, מחכה להתחיל לעבוד עם העובדים המצויינים", אמר ראש שב"כ החדש. כשיצא הבוקר מביתו, הוא ביקש לחכות "שהממשלה תאשר לי להוריד את ה-ר' ולחזור לשם המלא".

רונן בר, ראש השב"כ. ראובן קסטרו
נשוי ואב לשלושה. בר, היום/ראובן קסטרו
ראש הממשלה נפתלי בנט עם רונן בר שמונה לראש השב"כ. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
בר ובנט, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

ראש הממשלה נפתלי בנט בירך על המינוי. "רונן הוא לוחם אמיץ ומפקד נועז, שעסק לאורך כל חייו במשימה העליונה מכולן - הגנה על ביטחון ישראל. הוא סיכן את חייו לא פעם למען המולדת", אמר. "רונן צמח בשורות הארגון ושירת בו בשורה של תפקידים שונים, בהם תרם תרומה כבירה לשמירה על ביטחון המדינה ואזרחיה. עם כניסתו כעת לתפקיד ראש שב"כ, אני בטוח כי הוא יצעיד את השירות קדימה לפסגות חדשות של עשייה ומצוינות".

ימים לפני מינויו, מכתב אנונימי שנכתב בשנת 2019 וייחס לו התנהגות שאינה הולמת הופץ מחדש בעקבות הכרזת בנט על בחירתו לתפקיד. במקור, המכתב נשלח לראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ולשרים נוספים בממשלה אחרי שבר מונה לסגן ראש שב"כ. הוא הכחיש את הטענות, וטען כי מאחורי המכתב עומדים "גורמים שמנסים לפגוע" בו.

רונן בר, ראש השב"כ. ראובן קסטרו
בר, היום/ראובן קסטרו
סגן ראש השב"כ 14 ביולי 2021. ראובן קסטרו
בר, בחודש יולי/ראובן קסטרו

ראש שב"כ המיועד נשוי ואב לשלושה, בוגר תואר ראשון במדעי המדינה ופילוסופיה מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני במינהל ציבורי מאוניברסיטת הארוורד. הוא החל את שירותו הצבאי כלוחם בסיירת מטכ"ל בשנת 1983. לאחר שבלט במסלול ולאחר מכן גם בפעילות המבצעית, יצא לקורס קצינים וחזר כמפקד צוות ליחידה תחת פיקודו של עמר בר-לב, לימים השר לביטחון הפנים. מאוחר יותר גם שירת תחת משה יעלון. בשנת 1987 השתחרר מהיחידה ויצא לאזרחות, והיה אחד מהבעלים של "קפה בגדד" בתל אביב.

מאוחר יותר התגייס לשירות הביטחון הכללי כלוחם ביחידת המבצעים שפועלת בכלל הגזרות וממלאת בין היתר פעולות התקפיות. בר התקדם במהירות בסולם הדרגות כמפקד במלחמה נגד הטרור הפלסטיני אך פעל גם בלבנון. "מדובר בלוחם ומפקד אמיץ מאוד, מהסוג שראה להרבה מחבלים את הלבן בעיניים", סיפרו חבריו לנשק, שהגדירו אותו כלוחם קר רוח ויצירתי במצבי לחץ.

רונן בר, ראש השב"כ. שב"כ
"לוחם אמיץ". בר/שב"כ
קפה בגדד. עדי אבישי, מעריב
היה אחד מהבעלים. קפה בגדד/מעריב, עדי אבישי

כבר אז הוא סומן כמי שימשיך במעלה הדרך לתפקידי מפתח בארגון החשאי, וכך היה. הוא מונה לראש ענף מבצעים, ראש יחידת מבצעים ולאחר מכן לראש אגף המבצעים, כשבשנת 2012 היה אחראי מקצה לקצה על פעולת הפתיחה של מבצע עמוד ענן: הסיכול הממוקד של מפקד הזרוע הצבאית בחמאס אחמד ג'עברי. פעולה זו משפיעה עד היום על הארגון הסוני הקיצוני.

בשנת 2016 מונה לראש אג"מ ובשנת 2018 מונה לסגנו של ארגמן. בכירים לשעבר בשב"כ סיפרו כי בר גדל בציר המבצעים בדומה מאוד לנדב ארגמן, ומה שאפיין אותו לאורך התפקידים השונים היא היוזמה לבצע מבצעים מדויקים. "הוא מאוד יצירתי. לא נח על זרי הדפנה. תמיד חותר למגע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully