וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשויות המקומיות לבנט: להפעיל את מתווה הכיתות הירוקות גם בגנים

עודכן לאחרונה: 11.10.2021 / 12:57

יו"ר מרכז השלטון המקומי קרא לרה"מ להחיל את הפיילוט שמבטל את מדיניות הבידודים בכיתות א'-ו' ביישובים ירוקים גם לבני 6-0: "אין סיבה להוציא אותם מהכלל". יו"ר ועד הגנים: "החלטה לא להפעיל בגנים שערורייתית". בשבוע הבא: משרד הבריאות ידון בהרחבת המתווה גם לאחה"צ

בווידאו: רה"מ בנט מצהיר על הכוונה להפסיק עם הבידודים ההמוניים במערכת החינוך/מערכת וואלה!

יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס שיגר היום (ראשון) מכתב לראש הממשלה נפתלי בנט, בו קרא לו להחיל את מתווה "הכיתה הירוקה" של בתי הספר היסודיים גם בגני הילדים. המתווה, שאמור היה להתחיל היום והתעכב, מבטל את מדיניות הבידודים בכיתות א'-ו' ביישובים ירוקים.

"הנחייתך להפעלת מודל הכיתה הירוקה בבתי הספר היסודיים ביישובים ירוקים במידי ראויה לשבח ואנו מצפים בכיליון עיניים להרחבת המודל לכלל היישובים", בירך ביבס והוסיף, "עם זאת, אל לנו להשאיר את גני הילדים מאחור. אבקש התערבותך הדחופה".

"בהסתמך על בדיקת PCR בקהילה שממילא מתקיימת, ובשיתוף פעולה עם ההורים לעריכת בדיקות אנטיגן, אין סיבה להוציא אותם מהכלל, נהפוך הוא. מדובר בערבות הדדית שקהילת ההורים הוכיחה, אין לי ספק שירתמו למחויבות זו".

חיים ביבס, יו"ר השלטון המקומי. מרים אלסטר, פלאש 90
"אל לנו להשאיר את גני הילדים מאחור", ביבס/פלאש 90, מרים אלסטר

ח"כ רון כץ מיש עתיד פנה גם הוא לקבינט הקורונה בנושא הרחבת המתווה לגנים, וכתב כי זאת במטרה "לאפשר גם לבני 6-0 והוריהם שמחוץ למתווה לחזור לחיי שגרה ולכלול אותם באותו מתווה". עוד הדגיש כי "ללא החלת המתווה על גילאים אלו - מסגרות חינוך ימשיכו לסגור שעריהן ותפגענה מטרות המתווה הכה חשובות".

סוגיית אי הכללת הגנים בפיילוט "הכיתה הירוקה" מעורר תסכול בקרב הורים רבים, בין היתר מפני שחובת הבידודים בגנים משבשת את שגרת העבודה של ההורים. גם אם קיימת אפשרות לעבודה מהבית, ההורים לא מצליחים להתמקד בה בזמן שהם נמצאים בבידוד עם ילד בגיל הגן - המצריך טיפול והשגחה רבה יותר מילד בבית ספר יסודי, שמסוגל להעסיק את עצמו לפחות חלק מהזמן.

בנוסף לכך, במשפחות רבות יש ילדים גם בגילי הגן וגם בגילי בית הספר, כך שבמקרה של התפשטות הקורונה בשכונה מסוימת, הפיילוט לא יעזור אם יהיה צורך בבידוד עבור הילד שבגן.

הורים מלווים את ילדיהם לאחד מגני הילדים בתל אביב 18 באוקטובר 2021. אבשלום ששוני, פלאש 90
"אל לנו להשאיר את גני הילדים מאחור"/פלאש 90, אבשלום ששוני

סיגל שפיץ טולדנו, יו"ר ועד הגנים בהנהגת ההורים הארצית, היא אם לארבעה ילדים מגבעתיים, בהם בת 3 בגן טרום טרום חובה, ומצטרפת לקריאות להחלת הפיילוט על הגנים: "איך ייתכן ששוב מפקירים את ילדי הגנים, ללא פתרון ראוי ושכולם יסתדרו. כמה חיכינו למתווה הכיתה הירוקה והנה בהחלטה שערורייתית המתווה מדלג על הגנים וחל מכתה אלף בלבד".

"דווקא בגילאי 6-0 שם שיעורי התחלואה נמוכים במיוחד מחייבים את המשפחות להיכנס לבידוד של שבוע ללא קשר לתוצאות. אני מקווה שמקבלי ההחלטות יתעוררו, יבינו את גודל הטעות וישנו את המתווה לאלתר".

ככל הנראה, הגנים לא כלולים בפיילוט בשלב זה לא מסיבה תקציבית, אלא מהחשש להעניק פטור מבידוד לילדים שלא עוטים מסיכות - שכן חובה זו חלה רק לגילי כיתות א' ומעלה.

סיגל שפיץ טולדנו. תמר מלין, מערכת וואלה!
"מקווה שמקבלי ההחלטות יתעוררו ויבינו את גודל הטעות", שפיץ טולדנו/מערכת וואלה!, תמר מלין

לפי מתווה הכיתה הירוקה, בכיתה בה יתגלה חולה מאומת, תלמידי הכיתה יבדקו בבדיקת PCR שתבוצע בעמדות פיקוד העורף או בקופות החולים. התלמידים יישארו בבידוד עד לקבלת תשובה שלילית, ולאחרי שזו תתקבל, הם ישובו לשגרת הלימודים בכיתה, תוך חובה לבצע בדיקות מהירות באמצעות ערכות אנטיגן למשך שבעה ימים. ביום השביעי הם יבצעו שוב בדיקת PCR נוספת. לאחר שיקבלו תשובה שלילית - תחזור הכיתה לשגרה.

בתוך כך, בשבוע הבא ידונו במשרד הבריאות על האפשרות לשחרר את תלמידי היסודי מבידוד גם בשעות אחר הצהריים. כיום המתווה כולל שחרור רק לשעות בית הספר, ולאחריהן התלמידים צריכים לחזור לבידוד מחשש שידביקו ילדים בגינות המשחקים או בחוגים לאחר שעות הלימודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully