וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תינוקת בת 7 חודשים מאושפזת במצב קשה לאחר שנדבקה בקורונה

עודכן לאחרונה: 7.10.2021 / 17:42

מצבה של התינוקת הידרדר במהלך חופשה משפחתית באילת והיא הועברה לבית החולים שיבא, שם עלה בבדיקה סרולוגית כי חלתה בנגיף בעבר. לאחר בירור התגלה כי היא סובלת מדלקת רב מערכתית כתסמונת פוסט קורונה ומצבה הוגדר "קשה מאוד". "תזכורת כואבת לנזק שהקורונה יכולה לגרום"

בווידאו: מחקר מאשר: מתוך 2.5 מיליון מחוסנים - רק 54 לקו בדלקת שריר הלב/צילום: גרגורי באדו

תינוקת בת שבעה חודשים שנדבקה בקורונה מאושפזת היום (חמישי) במצב קשה מאוד בבית החולים ספרא לילדים שבמרכז הרפואי שיבא. היא הגיעה לשיבא מבית החולים יוספטל שבאילת, וחוברה למכונת אקמו. לאחר בירור התגלה כי היא סובלת מתסמונת פוסט קורונה, דלקת רב מערכתית.

מדובר במשפחה שנפשה באילת, שהגיעה לבית החולים עם התינוקת לאחר שזו פיתחה בלילה שעבר מצוקה נשימתית. הילדה לא פיתחה תסמינים לקורונה כשנדבקה, והעובדה שהייתה חיובית בעבר התגלתה בבדיקה סרולוגית.

"מדובר בתזכורת כואבת לנזק שהקורונה יכולה לגרום. חשוב מאוד שנצא ולהתחסן כדי להגן על עצמנו, ועל אלו שאינם יכולים להתחסן", אמר ד"ר איתי פסח, מנהל בית החולים ספרא לילדים. "למרות מצבה הקשה של התינוקת, אנו אופטימיים ועושים ככל שביכולתנו על מתנת לתת לה את הטיפול הטוב ביותר".

מחלקת קורונה בבית החולים שיבא בתל השומר, 8 בפברואר 2021. רויטרס
התינוקת במצב קשה. מחלקת קורונה בבית החולים שיבא/רויטרס

המקרה החריג נרשם ברקע הירידה בתחלואה, כשהיום מספר החולים שבמצב קשה ירד ל-475, הכי מעט מזה קרוב לחודשיים. גם מספר הנדבקים מוסיף להיות נמוך ביחס לגל הרביעי, כאשר אתמול אובחנו 2,369 ישראלים חיוביים לנגיף, כששיעור הבדיקות החיוביות היה 2.3%.

הלילה, פורסם בכתב העת רפואי המוביל, The New England Journal of Medicine, מחקר שנערך על ידי מערך הקרדיולוגיה בבית חולים בילינסון ומכון כללית למחקר, שבחן את שכיחות הדלקת בשריר הלב ואת חומרתה, לאחר קבלת חיסון קורונה במנה ראשונה ושנייה. מהמחקר עלה כי הסיכוי לחלות בדלקת נמוך מאוד.

בקרב 2.5 מיליון מחוסנים מעל גיל 16, אותרו 54 מטופלים שחלו בדלקת שריר הלב במהלך תקופה של עד 42 ימים לאחר קבלת החיסון. 51 מתוך אותם מטופלים היו גברים ושלוש בלבד היו נשים. מדובר בשכיחות של 2.13 מקרים לכל 100,000 מחוסנים (4.12 בגברים ו-0.23 בנשים). נמצא כי תופעת הלוואי הופיעה לעיתים קרובות יותר לאחר מנת החיסון השנייה (69%) מאשר הראשונה, בקרב גברים מאשר בנשים, ויותר בקרב מחוסנים בגילאי 29-16 לעומת כאלו שמעל גיל 30.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully