וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על אף הגבלות הקורונה: גידול של 31% במספר העולים לישראל בהשוואה לשנה שעברה

עודכן לאחרונה: 10.10.2021 / 7:16

עם פתיחת שבוע העלייה, משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית פרסמו כי בראש טבלת המדינות מהן הגיעו העולים ניצבת רוסיה עם מעל 5,000 עולים, ואחריה - ארה"ב, צרפת, אוקראינה ואתיופיה, וכי זרם העולים צפוי לגדול. השרה תמנו-שטה: "עלייה לישראל היא הגשמת החלום הציוני"

עם פתיחתו של שבוע העלייה, משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית הציגו הבוקר (ראשון) נתונים עדכניים אודות העלייה והעולים לישראל, לפיהם חל גידול של 31% במספר העולים לישראל בהשוואה לשנה שעברה. מתחילת השנה עלו לישראל כ-20,360 בני אדם לעומת 15,598 בתקופה המקבילה אשתקד. מקום המדינה ועד היום הגיעו לישראל יותר מ 3,340,000 עולים.

בראש טבלת המדינות מהן הגיעו העולים מתחילת השנה ניצבת רוסיה עם 5,075 עולים, אחריה ממוקמת ארצות הברית עם 3,104 עולים בסיוע ארגון "נפש בנפש", במקום השלישי עומדת צרפת ממנה עלו 2,819 בני אדם, אחריה אוקראינה עם 2,123 עולים, מאתיופיה הגיעו 1,589 עולים, רובם הודות למבצע "צור ישראל" שהובילו משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית בעקבות החלטת הממשלה. במסגרת מבצע זה התאחדו העולים מאתיופיה עם בני משפחותיהם לאחר שנות המתנה רבות. עוד עלו מראשית השנה 780 עולים מבלרוס, 633 מארגנטינה, 490 מבריטניה, 438 מברזיל ו-373 עולים הגיעו לישראל מדרום אפריקה.

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה עם עולים חדשים לישראל, 10 באוקטובר 2021. נגה מלסה, אתר רשמי
"שמחה על הגידול הרב במספר העולים". שרת העלייה והקליטה תמנו-שטה עם העולים/אתר רשמי, נגה מלסה
יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית ויו"ר הסוכנות היהודית בפועל יעקב חגואל עם עולים חדשים לישראל, 10 באוקטובר 2021. אלעד ברמי, אתר רשמי
"מתרגש בכל פעם מחדש". יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית חגואל עם העולים/אתר רשמי, אלעד ברמי

העיר שקלטה את מספר עולים הגבוה ביותר היא ירושלים הבירה, שבה בחרו לגור 2,184 עולים. אחריה ברשימה ניצבת תל אביב עם 2,122 עולים, נתניה עם 2,031, חיפה עם 1,410 ואשדוד עם כ- 744 עולים חדשים.

למעלה ממחצית מהעולים הם צעירים עד גיל 35. מפילוח גילי העולים עולה כי 23.4% מהעולים הם ילדים ובני נוער בגילאי 17-0, 33.4% מהעולים הם צעירים בגילי 35-18, 16.3% מהעולים השנה הם בגילי 50-36, 13% בגילי 64-51, ו-13.9% מהעולים הם בני יותר מ-65.

עוד עולה מהנתונים כי 17.3% מהעולים עוסקים במקצועות השירותים, המסחר והשיווק, 6.1% במקצועות במדעי הרוח והחברה, 5.2% במקצועות הטכנולוגיה וההנדסה, 4.2% במקצועות הרפואה ופרא-רפואה, 3.6% במקצועות החשבונאות והמשפטים ו-2.7% מהעולים במקצועות החינוך.

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה עם עולים חדשים לישראל, 10 באוקטובר 2021. נגה מלסה, אתר רשמי
עם סיום משבר הקורונה העולמי, זרם העולים לישראל צפוי להתגבר/אתר רשמי, נגה מלסה

יום העלייה מתקיים בשיאו של שבוע העלייה, ומצוין מדי שנה ביום ז' בחשוון, סמוך לפרשת "לך לך" בספר בראשית, שבה מסופר על מתן הציווי האלוהי לאברהם ללכת לארץ ישראל. חוק יום העלייה נועד להבליט את "חשיבותה של העלייה לישראל כבסיס לקיומה של מדינת ישראל, להתפתחותה ולעיצובה כחברה רב תרבותית".

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה אמרה כי "פעלתי בממשלה כדי שהעלייה לישראל לא תפסק לרגע, גם בתקופת הקורונה והסגרים. עלייה לישראל היא הגשמת החלום הציוני. אני שמחה על הגידול הרב במספר העולים שהחליטו לעלות לישראל מתחילת השנה. אנו במשרד העלייה והקליטה נמשיך לפעול כדי לסייע לעולים והעולות בתהליך העלייה והקליטה בישראל".

יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית ויו"ר בפועל של הסוכנות היהודית יעקב חגואל, אמר כי "העלייה במספר העולים, חרף התקופה המאתגרת והמגבלות הקשות שמטילה המגפה העולמית על המעבר ממדינה למדינה, מרגשת אותי בכל פעם שאני שומע על טיסת עולים - מחדש. העולים הם נכס אסטרטגי של מדינת ישראל ותורמים לכל תחומי החיים בארץ, כולנו צריכים ומחויבים להירתם לסייע לקליטתם. מעולה לעולה כוחנו עולה".

מאז פרוץ משבר הקורונה, הפעילו משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית מתווה מיוחד לעלייה על מנת לאפשר את המשך זרם העלייה לישראל ולסייע בהגעת העולים לארץ על אף ביטולי הטיסות והסגרים במדינות שונות בעולם. על פי ההערכות של משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית עם סיום משבר הקורונה בעולם, זרם העולים לישראל אף צפוי להתגבר עוד יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully