וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנצלר אוסטריה קורץ התפטר בשל החשדות לשחיתות נגדו

קורץ אמר בהצהרה לתקשורת כי הוא מציע את שר החוץ אלכסנדר שלנברג כיורשו. עוד הוסיף כי הוא מתכוון להישאר מנהיג מפלגתו השמרנית. לפי החשד, הוא השתמש בכספי ציבור כדי לקבל סיקור חיובי בתקשורת

בווידאו: קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ מכחיש טענות על שחיתות נגדו/צילום: רויטרס

קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ הודיע הערב (שבת) על התפטרותו, בעקבות החקירות נגדו בחשד לשחיתות. קורץ אמר בהצהרה לתקשורת כי הוא מציע את שר החוץ אלכסנדר שלנברג כיורשו. קורץ מתכוון להישאר מנהיג מפלגתו השמרנית ולהיות מנהיגה הסיעה בפרלמנט.

הההסתבכות של קורץש בן ה-35 החלה שכהיחידה למאבק בשחיתות פשטה על משרדי המפלגה השמרנית שבראשה עומד קורץ ושל כמה מיועציו הבכירים. בנוסף לקורץ, עוד תשעה אנשים חשודים בפרשה. קורץ חשוד בשוחד והפרת אמונים ובמפגלתו טענו ל"רדיפה פוליטית", טענות שהוכחשו על ידי התובעים ומערכת המשפט.

כלי תקשורת באוסטריה דיווחו כי לפי החשד, החל מ-2016, רכש משרד האוצר פרסומות בצהובון בתמורה לסיקור אוהד ולסקרים חיוביים לקורץ ולמפלגתו. בתחילה הוא התעקש שאין לו כוונה לפנות את כיסאו, אך הוא נאלץ לוותר על התפקיד בעקבות לחץ של שותפיו לקואליציה, מפלגת הירוקים.

קנצלר אוסטריה, סבסטיאן קורץ, מודיע על התפטרותו, 9 באוקטובר 2021. רויטרס
מתכוון להישאר מנהיג מפלגתו השמרנית. קורץ, הערב/רויטרס

הצהובון "אוסטרייך", שזוהה לפי כלי התקשורת כעיתון שנמצא בלב החקירה, פהכחיש כי קיבל כספי מדינה לפרסומות תמורת פרסום סקרים. התביעה, שלא נקבה בשם העיתון, אמרה כי החשד הוא שמ-2016 - אז כיהן קורץ כשר האוצר - ועד 2018 לפחות, כספי משרד האוצר מימנו סקרים, שלעתים היו מוטים, והתפרסמו בעיתון. חלק מהמעורבים בפרשה חשודים שהשפיעו על הדיווחים שפורסמו באותו עיתון.

קורץ נבחר כמנהיג המפלגה השמרנית במאי 2017 והוביל את מפלגתו לניצחון בבחירות בהמשך אותה שנה. עם זאת, קורץ, אחד המנהיגים הצעירים באירופה, כבר הסתבך במאי, כשנפתחה נגדו חקירה נפרדת בחשד לעדות שקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully